ManonIvy Geplaatst: 24 augustus 2010 Geplaatst: 24 augustus 2010 Vandaag heb ik mijn voedster met mijn gecastreerde ram gekoppelt.Na een uur hevig gerij, gingen ze al heel lief samen liggen.Maar nu zit mijn ram heel zielig, en toen ik hem optilde,had hij een stukje van zijn geslachtsdeel eruit steken.Volgens mij krijgt hij hem niet meer terug naar binnen ofzo?? :erf:Het lijkt net of hij ietsje opgezwollen is.Kan het komen omdat hij zo opgewonden is geworden doordat hij opeens bij een voedster zit? Of door het vele gerij? Of door wat anders...?Hij is er niet in gebeten ofzo, want het ziet er wel normaal uit.
kaatje-kim Geplaatst: 24 augustus 2010 Geplaatst: 24 augustus 2010 Kun je een foto maken?Ik weet wel dat het bij honden kan, dat het geslachtsdeel eruit komt en dan niet meer terug gaat, maar bij konijnen heb ik het nog nooit meegemaakt. Bij honden kan ik me er ook iets bij voorstellen als hij eruit is dat het langer duurt voor hij weer terug gaat, omdat bij een dekking ze ook eventjes ''vast'' staan.
ManonIvy Geplaatst: 24 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2010 Zal proberen een foto te maken.Bij honden staan ze idd even vast, en heb er bij konijnen ook niet van gehoort.
ManonIvy Geplaatst: 24 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2010 Het ziet er op de foto wel wat roder uit dan dat het werkelijk is.En hij zat net alweer bovenop de voedster, dus betwijfel of hij er écht last van heeft. :arf:Maar ik kan natuurlijk niet voor hem oordelen of hij er last van heeft. :mdr:Hij likt zich er wel 'steeds' aan.
ManonIvy Geplaatst: 24 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2010 Volgens mij gaat het alweer goed.Hij huppelt weer vrolijk rond.Misschien toch een soort tijdelijke zwelling geweest.Ze zijn ook flink met elkaar bezig.
Margot Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 Gelukkig gaat het nu weer goed!Is het bultje ook helemaal weg?
Bianca Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 Heeft ie misschien toch nog te veel hormonen in zijn lijfje?
ManonIvy Geplaatst: 26 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2010 Het gaat weer helemaal goed met hem.Ik denk dat hij zich iets té druk heeft gemaakt.Hormonen had hij volgens mij zat, het ging er flink op.Maar nu zitten ze heel lief en vredig bij elkaar. Het gaat echt super. :yes:
Nella Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 Onze DA geeft altijd aan dat het kán dat de ram tot 6 weken na de castratie vruchtbaar is... zeker als hij nog erg 'last' heeft van de hormonen, hoop ik dat hij je voedster niet heeft bevrucht.
Tao_Gini Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Nu ruim 2,5 week geleden. bereid je dan al maar voor op een nestje want er is nog kans! mijn dierenarts zegt idd ook tot 40 dagen nog vruchtbaar...
Gast Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Oh maar dat hebben de Dierenartsen helemaal verkeerd hoor. De opvang plaatst rammen ook uit na 2 weken. Een ram is dan echt niet meer vruchtbaar. De hormonen kunnen wel tot 6 weken aanwezig blijven.
Margot Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 De meeste rammen kunnen zelfs al niet meer bevruchten tot 2 dagen na de castratie! Maar om er zeker van te zijn dat ze niet meer kunnen bevruchten en om de hormonen wat te laten afnemen koppelen we meestal 2 weken na de castratie.
ManonIvy Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 Wou net zeggen, de opvang waar ik een konijn vandaan heb koppelt ze ook met 2 weken.Is nog nooit een nestje uit ontstaan.
Aanbevolen berichten