Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gelezen dat een konijn zijn wintervacht krijgt als je hem vanaf september buiten zet. De mijne staat dus nu een weekje in een buitenhok met ren. Probleem: hij is alleen! Ik wil hem dus graag laten castreren voordat ik een vriendinnetje voor 'm zoek.

Alleen: ik kan dit sowieso niet voor de helft van september laten doen wegens herexamens. Ik moet te veel leren om hem na de operatie voldoende in het oog te houden. Dat zou dus betekenen dat hij in de tweede helft van september (of zelfs in oktober) een week binnen moet zitten om te herstellen. Maar hoe gaat dat dan in z'n werk om hem zonder verkoudheid terug in z'n buitenhok te krijgen? En zal hij dan gewoon z'n wintervacht krijgen als hij een week binnen zit?

PS: we hebben geen "tussenruimte" om hem in te zetten, waar het net wat minder koud is dan buiten. Alleen onze garage, maar die is meestal kouder dan de buitentemperatuur, tenzij het erg vriest.

Geplaatst:
Alleen: ik kan dit sowieso niet voor de helft van september laten doen wegens herexamens. Ik moet te veel leren om hem na de operatie voldoende in het oog te houden.

Als een castratie gewoon 'normaal' verloopt dan hoef je na de operatie waarschijnlijk niks anders te doen dan normaal hoor. Gezonde konijnen zijn na 1-2 dagen weer de oude. Op de dag van de castratie zijn ze alleen heel moe nog van de narcose enzo, en je moet natuurlijk het hok wat anders inrichten (geen stro wat in de wond kan prikken, eventueel een waterbakje als hij niet uit de fles wil, enz.) Maar verder... Ik had minder werk met mijn konijn toen ie gecastreerd was dan dat ik er normaal mee heb :P

Over je vraag.. ik kan je er niet echt mee helpen. Ik zou zeggen, dat als je hem echt niet eerder dan de 3e of 4e week van september kan castreren, dat je hem na de castratie inderdaad op een plek moet zetten die niet zo warm is als een huiskamer, maar ook niet zo 'koud' als buiten. Maar je zegt dus dat dat niet mogelijk is, dus dan wordt het lastig..

Sorry je hebt dus niks aan mijn antwoord haha :P Maar ff wachten wat de andere BB-ers zeggen.

Geplaatst:

Ik heb mijn ram midden in de winter laten helpen.. Hij is één dag/nacht binnen geweest en één dag/nacht in de garage. Wou prima. Ik denk niet dat het een probleem wordt hoor, een paar daagjes naar binnen.

Geplaatst:

Da's al een opluchting :) Nog een vraagje: op de BB site staat dat je moet vragen of de DA een bepaald verdovingsmiddel gebruikt, is dat echt het enige veilige middel?

Geplaatst:

Net naar de dichtstbijzijnde dierenarts gebeld voor Fungus' castratie, hij staat hier op de KK lijst en wordt ook op andere websites geprezen. Volgende dinsdag verliest ie z'n ballen. :mdr:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .