Tutti&frutti Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 Mijn konijn heeft sinds kort hele vreemde keutels. ze heeft geen losse keutels meer maar het zijn keutels die allemaal aan elkaar zitten door een sliert poep. Ze heeft zeg maar een lange sliert poep met om de centimeter een keutel. het lijkt wel een kralenketting! Ze eet en drinkt wel heel goed maar is wel flink aan het verharen en ze is wat afgevallen terwijl ik niet minder voer. Weet iemand wat dit betekent?
JoBoris76 Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 Dat zijn hoogstwaarschijnlijk kettingkeutels. Als je die vindt zou je eventueel wat Prozyme (te bestellen bij konijnen.nl, Maryo's Bunnystuff) kunnen geven. Het droogvoer zou ik tijdelijk even wat minderen.
Fluffie&Bunny Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 Dan krijgt jouw konijn veel haar binnen en dan ontstaan zo'n kettingkeutels. Ik zie ze hier ook afentoe, want hier zijn ze ook aan het verharen. Probeer je konijn goed te borstelen of te plukken om zo een verstopping tegen te gaan.
Tutti&frutti Geplaatst: 22 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2010 Dank jullie wel voor de snelle reacties. ik ga gelijk borstelen!
Mo Mo Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 Komt volgens mij inderdaad door verharen. Pip had het ook, tot we de Prozyme ontdekten (en ze zichzelf kaalplukte voor haar nestje, dat hielp ook XD)
Kimmuurt Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 Je kan ook een druppeltje zonnebloemolie door zijn portie biks heen doen, werkt ook goed. Ik doe het altijd en heb nog nooit konijnen met een verstopping gehad. En ze houden er een mooie glanzende vacht aan over.
Petradhd Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 Prozyme en zonnebloemolie zijn misschien wel of misschien niet nuttig ter ondersteuning, maar de belangrijkste zaken bij kettingkeutels zijn nog altijd borstelen/plukken en voldoende groente en hooi om een verstopping te (helpen) voorkomen.
Rian Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Nog even ter aanvulling op de andere reacties: veel beweging is ook heel belangrijk nu. Is altijd belangrijk, maar bij verharing moeten de darmpjes wat harder werken en is extra beweging dus welkom.
Petradhd Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Dank je Rian, die was ik even vergeten
Aanbevolen berichten