Appel Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Margot, en misschien anderen?Mijn voedster is afgelopen donderdag. Nu mocht ze vandaag van mij even uit de kooi. En toen was ze heel blij. Ze gaat lekker liggen maar ze rent ook door de kamer en ze is zelfs op een doos gesprongen. Ik geef geen pijnstilling meer, want ik heb niet het idee dat dit nog nodig is. Maar ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Wat denken jullie? Misschien is dit geren en gespring, wat maar kort duurt dat wel, helemaal niet goed voor de wond. Aan de andere kant denk ik, nu ze geen pijnstilling heeft, zal ze zelf toch ook wel kunnen voelen wat ze wel en niet kan doen?Wat zal ik doen? Ik kan haar in het hok houden met een ren eraan vast.
FemkeEnIndy Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Onze dierenarts had gezegd dat we haar toch wat kalm moesten houden de eerste dagen, maar dat ze wel wat mocht rondlopen.Pijnstilling moest ik haar de eerste drie tot vijf dagen geven, afhankelijk of ik dacht of ze pijn had of niet.Ik vind dat ook nogal moeilijk, maar ze knarst zo wel wat met haar tandjes, dus ik denk dat ze wel wat pijn heeft?
Appel Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Oh ja, dan zou ik het ook nog wel geven. Mijn voedster lijkt niet veel pijn meer te hebben. Maar ik vind het ook moeilijk in te schatten hoor. Ik ben er wel meer gestopt omdat ze weinig pijn meer leek te hebben en omdat wanneer de metacam uitwerkte, ze steeds fitter werd. Maarja, gisteren had ik haar dus even los in de kamer en toen ging ze binkies maken en rennen en springen. Nou, ik heb haar maar weer snel in het hok gedaan. Maarja, ik vind het wel heel dom van mezelf. Ik hoop nu maar dat er niets los is gegaan aan de hechtingen. Hoe zou je dit kunnen merken? Gaat het altijd bloeden? Of hoeft dit niet?
Margot Geplaatst: 6 september 2010 Auteur Geplaatst: 6 september 2010 Je hoeft je echt niet dom te voelen hoor! Ze was duidelijk even helemaal vrolijk dit kan juist ook de genezing bevorderen hoor Mijn konijn was nog niet zo na haar operatie maar als die van jou wel al zo is dan zou ik haar gewoon soms heel even los doen. Wel oppassen met grote sprongen ect. Als een hechting knapt dan krijgen ze soms een onderhuidse bloeding of een bloeding aan de buitenkant, dit zou je wel merken aan je konijn. Soms gaat het ook niet bloeden hoor Meestal heeft de DA het wel zo gehecht dat ze niet 1 2 3 los gaan.
FemkeEnIndy Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Hmmm ze is nu vier dagen geleden geopereerd...Haar keuteltjes zijn nog altijd echt superklein... En heel erg veel vind ik er niet!Hoe is dit bij jullie?
Aanbevolen berichten