Ga naar inhoud

Het wel en wee van de castratie van mijn voedster.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet of iemand raad heeft maar Bouke heeft dus haar lijm van de wond weg gepeuterd en nu ligt er een flapje los. Het is onderhuids gehecht en dan aan 1 kant hebben ze over de hele lengte een stukje van 0,5 cm overgelaten en dat hebben ze over de hechtingen heel geplakt zodat het er mooi uit zou gaan zien. Snappen jullie dat? Nou heeft ze dat dus los hangen en is het een beetje geel/groen achtig (pus/etter?). Ik ga zo even de DA bellen maar ik wilde ook graag jullie mening.

• Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ow dat klinkt idd niet goed! Fleur is ook onderhuids gehecht dus snap wat je bedoelt!

Als ze niet verder aan de hechtingen kan zitten is het misschien niet zo erg maar ik zou toch zeker even bellen inderdaad, straks gaat het infecteren oid of misschien nog verder open!

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie!

Ik heb de DA gebeld en die zei dat ik het moest schoonmaken met afgekoeld gekookt water op een watje, dan moest ik een verbandje of rompertje erom doen zodat ze er niet aan kan zitten. Als ze slomer word of minder gaat eten/drinken en het dus achteruit gaat dan moet ik weer contact op nemen en langs komen. Volgens de DA was ik er snel bij en dacht zij wel dat het goed ging komen (mbt infecties), gelukkig! Het rompertje staat wel heel schattig alleen ze snapt het zelf niet helemaal:mdr: Wat ik me wel afvroeg is als ze nu gaat keutelen of plassen dan kan dat er toch niet door heen? Word de wond dan niet viezer? Ik heb wel een klein gaatje gemaakt waar dus dan toch wat keutels/plasjes door heen zouden moeten kunnen maar toch...

Geplaatst:

Oei, het ging kriebelen zeker dat ze het weg wilde hebben. Inderdaad maar goed schoonhouden. Kun je niet terug naar de DA om het opnieuw te laten lijmen ofzo? Want anders blijft dit toch los hangen of heb ik er nu een heel verkeerd beeld bij? Dan heb je ook minder tot geen infectiegevaar meer toch?

Lucky heeft me vannacht toch een berg gepoept zeg! :D *onvoorstelbaar waar een mens blij mee kan zijn :P* Groente gaat super, biks ook alweer wat uit zichzelf (kon helaas niet zien hoeveel omdat mijn vriend de bak VOLLEDIG vol heeft gedaan) en af en toe sprietje hooi (is ze nooit echt fan van geweest). Ze zit nog wel binnen omdat het momenteel echt noodweer is buiten. Houd haar voor de zekerheid denk ik nog paar daagjes binnen totdat alles helemaal weer de oude is. Als ik haar pas na een week naar buiten doe, is dat niet erg toch?

Geplaatst:

Ik denk dat je wel een goed beeld hebt van hoe het eruit ziet ;)

De DA zei dat ze er niet veel meer aan konden doen behalve als Bouke ook achteruit gaat... Dus ik hou het maar goed schoon en hoop dat het gewoon goed blijft gaan.

Super dat Lucky weer veel heeft gepoept zeg! (ik was ook echt ongelovelijk blij toen Bouke dit deed dus ik snap je enthousiasme;)) En een weekje binnen is ook geen ramp hoor :) Ik had bouke naar buiten gedaan omdat ze toch liet merken dat ze ongelukkig was en omdat ze niet moest vervreemden van haar vriendinnen (ik heb alleen maar voedsters en aangezien die nogal moeilijk te koppelen zijn wil ik niet het risico lopen dat ik ze weer moet koppelen). Haar buik was toen ook nog gewoon mooi.... Ze fleurde wel helemaal op toen ze de anderen weer kon zien en ruiken.

Geplaatst:

Maar hoe komt ooit die huidflap weer mooi in model dan? Lijkt me ook niet bepaald een gezicht als dat voortaan zo blijft hangen?

Lucky eet, drinkt en doet alles weer :D. *feestje!* Alles is helemaal goedgekomen, donderdag voor de gratis herhaalafspraak terug om te controleren of het helemaal klaar is zo, maar ik denk het wel. Gisterenavond heeft ze nog pijnstilling gehad, maar vanmorgen heb ik dat niet meer gegeven. Alleen als ik merk dat ze alsnog pijn krijgt, krijgt ze het nog maar het is al meer dan 12 uur geleden en ze eet nu gewoon SS uit haar voerbakje en zoekt aandacht. Metocloral heeft ze gisterenochtend alleen nog maar gehad en verder helemaal niets meer. Ze poept weer als voorheen, dus dat hoeft ook niet meer. Hooi heeft ze nog niet zoveel van gegeten, maar dat heeft ze ook nooit echt lekker gevonden. Af en toe een sprietje is op het moment maar even genoeg. Dat komt ook vanzelf wel weer.

Missie geslaagd dus... ben echt superblij en ook heel hard aan het nadenken of ik mijn andere voedster ook zal laten helpen.............

Geplaatst:

Ja die huidflap zal waarschijnlijk afsterven... Hij is nu al helemaal hard en pussig (wat ik de heletijd moet schoonmaken). Ze heeft nu ook een rompertje aan zodat ze er niet aan kan zitten en dat er geen vuil meer in kan.

Wat een opluchting dat het weer goed gaat met Lucky! Ik geef sinds vandaag ook geen pijnstilling meer :D Dan lopen wij gelijk volgens mij! Als ze haar SS jes goed eet dan krijgt ze ook al wel genoeg vezels binnen dus om het hooi zou ik me ook niet zo druk maken. Bouke eet ook weer helemaal goed! En zelfs af en toe hooi! Ik hoop dat dit zo blijft en dat de wond dus geen gevolgen heeft!

Jinty (mijn als enige niet gecastreerde voedster) laat ik denk ik zeker weten ook helpen. Ze is alleen nog te jong dus kan het nu nog niet... Ze is 6 maand op 14 oktober, zou ik haar dan kunnen laten castreren? Of is dit al te koud voor haar om haar 4 dagen binnen te houden?

Geplaatst:

Tja, oktober lijkt me inderdaad wat lastiger. Ik zit ook beetje met dat dilemma.. september zou nog wel kunnen denk ik, want dan is het vaak nog wel redelijk weer. Maarja.. oktober en als je het slecht treft dat ze langer binnen moet blijven... denk dat je dan beter kunt wachten tot het voorjaar. Als het geen haast het tenminste...

Lucky is inderdaad weer helemaal de oude :D. Lopen we inderdaad gelijk op ;). Toch elke keer weer spannend. Heb het bij de castraties van mijn rammen ook gehad dat de eerste daagjes zo spannend waren. En als je nu kijkt.. het is eigenlijk maar 4-5 dagen dat het wat minder gaat en dan zijn ze al vrijwel volledig opgeknapt. *neemt zich weer voor de volgende keer niet zo te stressen* :P

Dit is trouwens een fotootje van Lucky (wel van vorig jaar, inmiddels zijn haar langere 'babyplukjes' aan de achterkant alweer een stuk minder - ze is nu 2,5 jaar oud):

21c9ukj.jpg

Geplaatst:

Ach wat een schatje!!:love:

Ik neem mij ook iedere keer voor om niet zo te stressen maar toch doe je dat wel.... Zo merk je wel weer hoeveel je om je beestje geeft:yes:

Wat betreft Jinty, ik merk dat zij nu wat aan het puberen is en ik heb al niet de ideale combinatie (3 voedsters) heb ik haar ook het liefst zo snel mogelijk gecastreerd zodat het een grotere kans heeft om goed te blijven gaan. Ze is 14 oktober 6 maand.... Nou ja ik zie wel wanneer het er van gaat komen:p

Ik zal zo even een foto plaatsen van Bouke!

Geplaatst:

Ahh.. wat een droppie! Ik weet wel dat het mij niet zou lukken om dat bij Lucky aan te krijgen, haha. Die zou volledig in paniek raken... Hoe gaat het nu met Bouke?

Ik ga zo Lucky's buitenhok helemaal schoonmaken en klaarmaken, dan kan ze er weer lekker in. Het gaat super met haar.. weer een ware eet- en poepfabriek :P.

Geplaatst:

Het gaat goed met Bouke! Iedere ochtend als ik haar handdoeken verschoon zit het vol met keutels en het voerbakje is iedere keer leeg!!:yipi:

Alleen haar wond ziet er nog steeds niet uit :s Ik heb alweer de DA gebeld maar die zegt dat ze niks kunnen doen en ik alleen langs hoef te komen als het met Bouke slechter gaat... Ik maak het maar iedere dag schoon en zorg er voor dat er geen vliegen bij kunnen...:yes:

Geplaatst:

Ik zal zo even een foto proberen te maken ;) Gelukkig is de roodheid van de wond weg :yipi:alleen er komt nog wel pus(?) uit :s

Bedankt! Ze vind het zelf volgens mij ook niet zo erg.. :D

Geplaatst:

Dat is mooi! Is het toch aan het genezen. Pus is alleen wel raar dat dat er nogsteeds uitkomt, het is immers al een week geleden nu? Weet je wel zeker dat het niet aan het ontsteken is dan? Heeft ze er nog pijn aan of jeukt ze eraan?

Lucky is helemaal de oude. Gisteren dan dus weer naar buiten gegaan. Weer aangevallen op haar voer en lekker rennen in haar hok. Niets meer aan te merken. Morgen om 18:00 nog even bij de dierenarts langs voor controle, maar ik geloof niet dat dat nog wat raars zal opleveren ;).

Nu 18de inentingen en dan eens bedenken of ik Witje ook wil laten helpen en zo ja wanneer (zal dan wel eind september moeten worden ivm komende koudere dagen denk ik).

Geplaatst:
Ik zal zo even een foto proberen te maken ;) Gelukkig is de roodheid van de wond weg :yipi:alleen er komt nog wel pus(?) uit :s

Bedankt! Ze vind het zelf volgens mij ook niet zo erg.. :D

ik heb echt helemaal geen pus gehad... zelfs niet dag 1.... dus zou wel goed in de gaten houden...

maar fijn dat het verders goed gaat...:D

Geplaatst:

Zo ziet het er vandaag uit:

P1040677.jpg

P1040679.jpg

P1040676.jpg

Ja over het pus achtige spul maak ik me ook zorgen, ik heb de DA al een paar keer gebeld (ze weten nu iig wel dat ik om mijn konijntjes geef ^^) maar die zeggen iedere keer dat ik het gewoon moet schoonmaken en alleen hoef te komen als het met Bouke zelf slechter gaat want dan wijst het wel op een ontsteking. Met Bouke zelf gaat het wel super!

Volgens mij zit ze er niet veel aan, heel af en toe dan likt ze eraan maar echt niet veel! Dus dat is mooi. Misschien jeukt het wel ofzo... Toch doet het wel pijn als ik eraan kom met schoonmaken.

Geplaatst:

Ziet er niet erg mooi uit zeg.. Moet je nog op nacontrole ofzo? Ik zou er persoonlijk wel even mee langs willen gaan, maar ja, als de DA zegt dat het niet hoeft..

Geplaatst:

Nee het ziet er idd niet mooi uit... Ik hoef niet op nacontrole. Ik heb de DA vandaag alweer gebeld :$ gelukkig vinden ze het niet erg. Ik heb toch maar gezegd dat ik even ter controle wil langs komen dus ik ga over 20 minuten weg! Toch ook even ter geruststelling (hoop ik) van mij. Weet jij, Dollie, misschien iets waarmee je de genezing en evt ontsteking kan verhelpen en versnellen? Dan kan ik daar ook even bij de DA om vragen! ;) Bedankt voor je reactie!

Geplaatst:

Nou ik ben geweest en er is nog geen ontsteking!! Waarschijnlijk is het dus Ā“schoon` gebleven doordat ik het toch elke dag heb schoongemaakt + met badedas. Ze krijgt nu nog niks ervoor omdat ze ook al zoĀ“n moeilijke start heeft gehad na de operatie (mbt eten). Ik moet het in de gaten blijven houden en elke dag Ā“s ochtends en Ā“s avonds schoonmaken en zorgen dat ze niet in de viezigheid staat. Ik moet hun ook over 5 dagen bellen over hoe het eruit ziet. Als het toch slechter gaat met Bouke dan moet ik natuurlijk eerder bellen en langskomen.

Geplaatst:

Oe.. dat ziet er eerlijk gezegd inderdaad niet zo mooi uit. Vind het wel raar dat ze geen AB geven. Kans is (ondanks het schoonmaken) toch redelijk aanwezig dat het gaat ontsteken. Snap daarnaast niet dat ze het niet gewoon weer dichtmaken om het een kans te geven te genezen. Misschien kun je ook eens bij andere dierenarts vragen wat die ervan vind?

Lucky is vandaag voor nacontrole geweest. Hechting is eruit gehaald en het was keurig genezen. Ze is weer helemaal de oude!

Geplaatst:

Deze DA is echt heel kundig, ze werken ook nog eens samen met wilhelminapark. Ik snap dat jullie misschien zoiets hebben van raar maar normaal zouden ze het hebben gegeven maar omdat Bouke snel stopt met eten (ook in haar verleden) wilden ze dit risico op dit moment niet nemen. Het gaat met Bouke wel echt super goed! De wond geneest ook super! Het begint er nu alweer wat beter uit te zien! Ik zal zo nog even een foto plaatsen. Het is trouwens niet echt open dus opnieuw hechten zou niet kunnen/werken ;). Dit is de enige kkda in mijn omgeving.... Maar ik heb goede hoop dat het weer helemaal goed komt! Ik was gisteren niet thuis (vanaf heel vroeg Ā“s ochtends tot vanochtend) en mijn ouders hebben voor haar gezorgd en nu zie ik al verschil met de wond! De DA zei wel dat als het iets slechter zou gaan ik meteen terug moest komen en ze dan toch echt ab moesten geven. Ook raden ze me aan om het schoon te maken met badedas. Ik zal nu even een foto maken!

Super dat Lucky er weer boven op is! Moesten bij jou de hechtingen eruit? Bij Bouke was ze onderhuids met oplosbare hechtingen gehecht.

Geplaatst:

Mijn kleine meid is gisteren geopereerd!

Ze hebben haar gesteriliseerd omdat er tumoren in haar baarmoeder zaten.

Ik mocht haar vanmorgen ophalen!!

Ze eet echt heel goed en legt superveel kleine zwarte keuteltjes.

Alleen jammer dat ze nog niet naar buiten mag, want daar verlangt ze heel hard naar na zo'n weekje bij de dierenarts!!

En ook wel een beetje zielig, ze ligt hier zo graag op de poef en probeert er dan op te springen maar ze geraakt zo hoog nog niet en valt dan :-(

Hopelijk genezen haar wonden snel!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .