10ploveflappy Geplaatst: 20 augustus 2010 Geplaatst: 20 augustus 2010 Het begon allemaal 3 dagen geleden, het was me al opgevallen dat Falppy raar deed met zijn mondje, we zouden toch al naar de dierenarts gaan om zijn nagels te knippen en toen heb ik het meteen gevraagd. En wat bleek? Hij had haken. Die dag kon hij er meteen voor geopereerd worden. Die dag at hij nog gewoon goed mar de volgende dag ging het slechter, zeker in de avond. Hij lag er maar stilletjes bij en hij at niet echt. De volgende dag bleek dat hij niks gegeten had dus zij nwe weer naar de dierenarts gegaan. En ja hoor het was ontstoken. Toen kregen we dwangvoeding mee en antibiotica en pijnstillers. Dat dwangvoeding gaat best goed hij at het helemaal op. Maar zelf eten gisteren deed hij nog niet echt. Hij at wat gras en wel wat hooi, maar niet zoals vroeger zeg maar, nog te weinig. Dus vandaag mochten we nog 2 zakjes dwangvoeding meenemen voor het weekend enzo en maandag moeten we de dierenarts weer bellen hoe het gaat. Maar ik ben zo bang dat als hij niet goed eet, wat dan? Mijn ouders moeten maandag gewoon weer werken en dinsdag moet ik zowat de hele dag naar het ziekenhuis. Dwangvoeding moet om de 2 uur gegeven worden... Dus ik weet echt niet hoe het verder moet! Ik moet echt janken bij het idee als hij ingeslapen ofzo moet worden! Heeft iemand hier ervaring mee? Alsjeblieft! Ik weet echt niet meer! Toevallig zat hij gelukkig wel te eten (gras en hooi), maarja ik wil natuurlijk dat hij dat blijft doen. Heeft iemand tips met lekker maar zacht voedsel? Bedankt alvast!
EliseD Geplaatst: 20 augustus 2010 Geplaatst: 20 augustus 2010 Andijvie, witlof, gras, paardebloemblad etc. Het zal hem zeer doen, meestal gaat gras wat makkelijker dan hooi dat is wat zachter
pechkonijn Geplaatst: 20 augustus 2010 Geplaatst: 20 augustus 2010 Ik zou eens overleggen met je dierenarts over de dagen waarop je zelf de mogelijkheid niet hebt om te dwangvoederen. Er is vast wel een mogelijkheid om hem dan naar de dierenartsenpraktijk te brengen waar hij goed verzorgd kan worden.
nathalie b Geplaatst: 20 augustus 2010 Geplaatst: 20 augustus 2010 Welke AB krijgt je konijn?En niet onbelangrijk...wat is er ontstoken en kan er kans zijn op een abces?
10ploveflappy Geplaatst: 21 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2010 Supersupersuperrr goed nieuws! Gisteravond, uit het niets. Ging die opeens veel hooi eten! uit zich zelf! Mijn ouders en ik zaten hem helemaal na te gapen. Zeker toen hij uit zichzelf biks ging eten! Dat heeft hij tot deze tijd nog geen 1 x gedaan! Hij zat gewoon van alles heel veel te eten! Toen ik naar bed ging, zei mijn vader dat als hij naar bed ging nog even een blad andijvie zou leggen in de kooi. En wat bleek deze ochtend? Helemaal opgegeten! Ik zie zelfs zoveel meer keutels in zjn hok! Ik ben zo blij! Helemaal uit het niets! Hij at wel wat hoor. Maar het lijkt ofie zowat als d oude gaat eten! Dit is zo'n goed begin! Alleen drinkt hij niet zoveel. Maar ik denk omdat in dat dwangvoeding vermengd is met water en dat blad andijvie zit ook veel vocht in enzo. En gisteren kreeg hij het om de 2 uur enzo... Wat denken jullie? ik ben iedergeval super blij met dit goede begin!
Margot Geplaatst: 21 augustus 2010 Geplaatst: 21 augustus 2010 Wat een super nieuws zeg! Als hij nu even doorzet dan is ie zo weer de oude!Dit is het nieuws dat we graag willen horen!
Beestenbende Geplaatst: 21 augustus 2010 Geplaatst: 21 augustus 2010 Super, dat hij weer uit zichzelf is gaan eten!Dan denk ik toch, dat de pijnstiller en antibiotica echt hun werk doen. Als hij weer eet, zal hij minder pijn hebben! Hou hem wel goed in de gaten, zodat je meteen in kan grijpen, als hij een terugval heeft. Maar hopelijk is dit het begin van het weer de oude worden!
10ploveflappy Geplaatst: 22 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2010 Dat hoop ik ook! We vertroeten hem en stimuleren hem echt om te eten. Als hij uit zichzelf wat heeft gegeten ga ikdan allemaal lieve dingen zeggen en geef hem een lekkere aaibeurt. Dwangvoeding zijn we echt aan het minderen, alleen nog tussendoor het antibioticum en pijnstiller geven. (2x per dag) Maar nu wil ik het voor de zekerheid mis 4 x per dag of 3 x per dag doen. Ondanks hij nog best goed eet. Gewoon voor de zekerheid. Dwangvoeding is alleen soms echt een gedoe. Hij protesteert soms echt erg
nathalie b Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 Als je konijn nu uit zichzelf eet zou ik gewoon stoppen met dwangvoeren hoor!Zodra je ziet dat hij niet wil eten kan je altijd weer beginnen met dwangvoeren .
10ploveflappy Geplaatst: 22 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2010 We gaan hem niet meer dwangvoeren idd, het gaat met eten namelijk best goed! Morgen de DA bellen over dit nieuws, dat hadden ze van ons gevraagd. Alleen dat drinken maak ik me best zorgen om, hij drinkt niet zo goed, maar eten doet hij best wel goed, ontlasting is ook prima en hij plast wel. Maar dat dwangvoer is vermengd met water, en hij had een stuk peen op wat vochtig is en een blad andijvie dat ook vochtig is. En we hebben hem vandaag als het goed is 2 of 3 x gedwangvoerd. Moet ik me nu zorgen gaan maken?
10ploveflappy Geplaatst: 26 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2010 Mijn konijn eet gelukkig wel weer, maar is nog steeds niet helemaal actief, is dit normaal? Hij is nog best lusteloos zegmaar
nathalie b Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 Krijgt je nijn nog AB en pijnstilling?Zoja welke AB?Denk toch dat er nog ergens een probleem in zijn mondje zit......
Margot Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 Ik heb ook zo´n gevoel dat er iets mis is in zijn mondje... Kan je dat niet laten na kijken door de DA?Ik hoop dat het snel weer beter gaat!
nathalie b Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 Als hij nml de verkeerde AB krijgt voor een eventueel bestaande ontsteking of abces zal het ook niet overgaan en dat kan het probleem zijn....
Aanbevolen berichten