Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen om 9 uur heb ik ze gebracht, gister gebeld we konden gelijk terecht want ik zag dat de mannen achter elkaar aan gingen rennen dus om vechten te voorkomen zijn ze net gecastreert.

Om 12 uur kon ik bellen alles was goed gegaan! en ze waren langzaam aan het wakker worden. De da zei dat ik ze om 2 uur kon ophalen ... maar ze mogen niet naar buiten ?

Ze zegt je kan ze beter in een grote bench doen binnen op handdoeken en een kruik omdat ze snel onderkoeld raken is dat het idd het verstandigst nu?

Maakt mij niet uit hoor maar ik dacht dat het misschien te veel verschil is kwa warmte maar dat zal wel meevallen zeker....?

Geplaatst:

Dat is snel geregeld, fijn dat het goed is gegaan.

Het temperatuur verschil valt in deze tijd van het jaar wel mee, wij kregen het zelfde advies, zonder de kruik, meer omdat we hem dan beter in de gaten konden houden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Stamper in eerste instantie gewoon in z'n hok gedaan heb omdat de bench niet klaar stond. Het was mooi weer, hij ging gelijk lekker eten en op z'n bak. Uiteindelijk hebben we besloten om hem in z'n hok te laten omdat hij daar het meest op z'n gemak was. Ik vond dat wel lastig, laat ik 'm in z'n hok waar hij op z'n gemak is of haal ik 'm binnen waarvan ik weet dat hij het absoluut niet waardeert zodat ik 'm beter in de gaten kan houden...

Geplaatst:

Oke ik heb ze nu binnen zitten wel bij elkaar maar geen van beide heeft nog gekeuteld de ene is echt heel erg rustig en ligt gewoon lekker doet ook af en toe ze oren weer omhoog die andere ligt op zijn zij heel snel te ademen ik heb meloxidyl gekregen voor 1x daags en moet daar morgen mee beginnen.

Hoop dat het snel weer beter gaat ze pakten wat andijvie aan maar hebben het vervolgens voor hun neer gelegt.

Geplaatst:

Als konijnen gespannen zijn kunnen ze ook zo hijgen, ik vind het moeilijk om te beoordelen wat het precies is zo vanachter de PC. Als je het niet vertrouwd, zou ik de dierenarts even bellen en over leggen. Is de achterkant gehecht, of is het open?

Geplaatst:

nee het is gehecht, ik heb de dierenarts net gesproken ik moest hem even oppakken en even een stukje laten lopen??

Maargoed ben naast de bench gaan zitten en heb het hok opengezet en hem even op schoot gezet maar hij hupte eigenlijk gelijk terug naar de bench... hij eet heel af en toe een klein stukje andijvie en keutels heb ik nog niet gezien om half 11 zijn ze onder narcose gegaan

Geplaatst: (aangepast)

Stamper had ook nog niet gekeuteld en wilde bij de dierenarts ook niet eten. Omdat het bij hem ook gehecht was, durfde ik hem wel buiten te zetten (open lijkt me een risico in verband met vliegen) Het eerste wat hij deed toen we thuis kwamen was op z'n bak gaan en een mega berg keutels produceren (hoe bedoel je zindelijk) en daarna ging hij eten, de eerste dagen wat minder dan normaal maar wel ruim voldoende...

Verder is het denk ik goed om hem rust te geven, laat hem maar even lekker slapen daar knappen ze ook van op

aangepast door Myrna
Geplaatst:

Onze man was de eerste paar uur ook niet zichzelf, al was zijn bak een welkome verademing na de bench bij de dierenarts en de draagkooi in de auto...

Probeer eens met z'n lievelingseten en laat hem wat bekomen, zo naar de dierenarts, Ć©n onder narcose, en een stuk lijf kwijt, het moet wel veel zijn voor zo'n beestje hĆØ... Ralph was hĆ©Ć©l rustig die eerste uren, maar eens hij terug zijn wortels ontdekt had, was hij snel de oude.

Geplaatst:

het gaat nu een stuk beter met ze poepen plassen en eten en drinken alweer...

ik heb ze wel apart gezet van elkaar het achter elkaar aan jagen begon weer...

Geplaatst:

Hoe oud zijn de dames nu? Ik merk bij Stamper een week na z'n castratie een duidelijk verschil (of dat denk ik, hij is ook niet helemaal topfit)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .