Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even een vraagje, Bella is door de verstopping flink afgevallen, arme ding is echt n hoop bottjes met vel eroverheen. Voelt gewoon eng bij het aaien. Nu vroeg ik me af hoe kan ik haar wat aan laten sterken? Sinds de verstopping laat ik het groente uit haar dieet weg, en dat gaat een stuk beter. Ze rent weer vrolijk rond en ook keutelt ze weer goed. De cisaral ben ik aan het afbouwen. Ze krijgt 20-25 gram SS per dag en weegt net 1 kilo nog maar.

Kan ik haar ipv de groente, die de andere twee keer per dag krijgen, een klein beetje SS geven. Hooi eet ze erg goed gelukkig. En ik heb nu ook weerstanddruppeltjes voor in het drinkwater maar is het ook nodig om haar nog extra vitaminen te geven?

Graag tips gevraagd, Bedankt alvast.

Geplaatst:

Waarom ben je gestopt met de groente als ik vragen mag? Want juist groente is belangrijk bij een konijn met verstopping, naast heel veel hooi.

Om aan te sterken kun je haar wat meer biks geven, zolang ze maar wel hooi blijft eten en haar blindedarmkeutels niet laat liggen. Ik heb zelf het advies gekregen bij een chinchilla die moest aansterken om Care+ van Beaphar te geven, dat schijnt het beste voor zulke dieren te zijn. Ik weet niet of dat voor konijnen ook geldt, maar het is te proberen. Verder zal het gewoon even wat tijd nodig hebben denk ik.

Geplaatst:

Oh, wat ik ook nog bedacht: Supreme Science Recovery of Critical Care zijn ook geschikt om te geven bij een dier dat moet aansterken. Dan hoeft het niet met een spuitje te worden gedwangvoerd, maar met wat geluk wil je konijn het gewoon zo wel eten. En volgens mij is Harrison's Birdfood Juvenile ook geschikt, maar dat zou je aan de da moeten vragen.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie! Eerst gaf ik ook vooral haar groente en hooi. Maar toen het maar niet beter ging met haar adviseerde de DA om wat te minderen met haar groente, en tot mijn verbazing knapte ze op. Denk dat ze er even niet goed tegen kan, ws Doordat haar darmen van slag zijn door een ab kuur voor snot. Als ze weer terug is op gewicht en weer goed aangesterkt is wil ik de groente voorzichtig weer proberen.

Zal ns kijken naar ssrecovery, denk dat het wel slim is om bij hetzelfde merk voer te blijven aangezien haar gevoelige darmen. Moet ik dat dan eerst weer mengen met haar vertrouwde voer? En zijn extra vitamines noodzakelijk?

Geplaatst:

Ik zou wat meer SS geven ook.. de richtlijn os 25 gr/kg als ze er groenten bij krijgen dacht ik. En hoeveel woog ze voor de verstopping? Dat is dan toch het streefgewicht? Dan zou ik daar naar geven.

Geplaatst:

Ze woog 3 weken voor ze ziek werd 1200 gram dus dat Houd ik aan als streefgewicht. Ik ga haar nu 2x per dag n beetje extra ss geven, hoe snel zou je wat moeten merken?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .