Olleke Geplaatst: 15 augustus 2010 Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 Hallo allemaal,Ik ben nieuw hier en heb een vraagje over 1 van mijn konijnen.Ben in het bezit van een mannetje Monty en vrouwtje Python. Hij is gecastreerd, zij moet nog gesteriliseerd worden. Sinds een week of 3 ruikt Python heel sterk (penetrant) en is alles aan het markeren met de kin. Ook doet ze overal kleine plasjes. Ze wil graag dat hij op haar rijd maar hij heeft geen interesse meer. Ik heb haar urine laten nakijken op blaasontsteking maar dat is niet het geval. De dierenarts denkt dat ze na de sterilisatie zal stoppen met de plasjes maar kan me geen garantie geven.Hebben jullie hier ervaring mee? Ik hoop van harte dat het zal stoppen want het stinkt gigantisch.Alvast bedankt ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBoris76 Geplaatst: 15 augustus 2010 Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 Hoe oud is Python? Misschien is ze haar territorium aan het uitzetten? Dit zou volgens mij moeten stoppen als ze geholpen is. Dat ze alles aan het markeren is met haar kinnetje zegt ook al wat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Olleke Geplaatst: 15 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 Haar leeftijd is onbekend. Ze komt uit de konijnenopvang. Een dierenwinkel in België kreeg haar niet verkocht want ze was al volwassen en wilden haar met nog een stel laten slachten. Ik vermoed dat ze ergens vorig jaar is geboren.Is het markeren door een vrouwtje normaal? Ik dacht dat alleen mannetjes dat deden. Ze is erg dominant en heeft duidelijk de broek aan in de relatie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 15 augustus 2010 Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 Ja hoor, de dames zijn daar ook heel erg goed in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Olleke Geplaatst: 15 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 bedankt, heb ik weer wat geleerd:he: Voor wat betreft de sterilisatie. Ze zijn ontzettend gehecht aan elkaar en ik wil ze zo kort mogelijk scheiden. Heeft het zin om hem mee te nemen op de dag van de operatie of laat ik hem dan weer onnodig stressen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 15 augustus 2010 Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 mijn dame mini was ook heel erg hoor! Het gedrag wat je omschrijft klinkt echt als hormonaal gedrag. loopt ze ok wel eens met haar staartje opgetrokken? Sinds mini gecastreerd is is zij veel rustiger en laat max ook meer met rust. het is dus zeker weten het proberen waard Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bianca Geplaatst: 15 augustus 2010 Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 Volgens mij moet je ze na de ingreep toch nog even apart houden, dus ik zou hem niet meenemen. Maar misschien zegt jouw DA wat anders. Dus je kan het altijd even aan de DA vragen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Olleke Geplaatst: 16 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2010 Ik heb bij de DA gevraagd en die zegt dat zodra ze bij hun helemaal bijgekomen is hij er gelijk bij mag. Volgens hem is het voor haar herstel beter als ze steun van hem krijgt, zeker gezien het feit dat ze extreem gehecht zijn aan elkaar.Vandaag markeerde ze mij ook met een grote plas dus ik heb gelijk maar een afspraak gemaakt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 16 augustus 2010 Delen Geplaatst: 16 augustus 2010 Het is op zich juist goed om ze niet te scheiden, zoals je DA al zegt. Alleen is het dan moeilijker te zien of ze eet en keutelt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten