Ga naar inhoud

niezen? verkouden?


channie

Aanbevolen berichten

ik hoorde 1 van me konijntjes gister niezen (soort piep geluid)

vandaag moest ze weer niezen. kan dat kwaad?

ze staan binnen maar mogen af en toe met mooi weer even buiten los in de tuin rennen.

gister zijn ze dus ook naar buiten geweest en daarna begon er 1 te niezen.... is dat normaal? of moet ik het in de gaten gaan houde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt er ook iets uit haar neus als ze niest?

Die van mij willen ook wel eens niezen maar dan zitten ze in het hooi te snuffelen en hebben dan waarschijnlijk een klein stukje in hun neus gekregen.

Ik zou het wel in de gaten houden. Het kan ook Snot zijn.. Dit is erg besmettelijk maar hierbij krijgen ze dacht ik een vieze neus e.d.

Maar dat weet ik niet zeker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen idd niezen als ze een hooitje, stofje of iets anders dergelijks in hun neusje krijgen.

Zolang er (nog) geen vloeistof mee naar buiten komt, is het (nog) niet besmettelijk.

Maar hou het evengoed goed in de gaten, want pasteurella kan een hardnekkige vervelende bacterie zijn.

Zodra je twijfelt of het niet vertrouwd, zou ik er gelijk mee naar de dierenarts gaan, als ik jou was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dank jullie wel,

ik heb haar gister en vandaag niet horen niezen, en ik heb ook gelukkig geen vieze neus of ogen ect gezien.

dus ik hoop dat het toeval was maar houd het nog in de gaten.

weet iemand een goede DA in de buurt van purmerend of evt amsterdam? voor het geval ik die nodig heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee.. gelukkig..

Waarschijnlijk dus wat stof in haar neus gehad..

Het is altijd goed om je konijn ten alle tijden in de gaten te houden..

1 dag niet goed gekeken en het kan al verkeerd gaan..

Zelf weet ik geen kkda bij jou in de buurt. Al in de lijst van de kkda op deze site gekeken?

Deze staat bovenaan in het rubriek 'gezondheid', dus boven deze topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .