Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn nijn was een beetje ziek, ik gok middenoor ontsteking (liet hoofdje en ene oor opzij hangen) dus ik was naar de dierenarts geweest en nu heeft hij een antibiotica kuur en pijnstillers maar wat is dat een karwei!

Ik vind het geen makkelijke opgave dat spul bij hem binnen te krijgen met zon soort spuitje dus ik hoopte dat iemand misschien tips heeft?

Ik probeer hem gewoon zo vast te houden dat ie niet weg kan en dan dat spuitje in zn wang en spuiten maar ben soms bang dat ie het dan niet helemaal binnen heeft gekregen

Volgens mij in ieder geval grotendeels wel en hij tuft het niet uit maar het is niet makkelijk!

Geplaatst: (aangepast)

Hallo LInsey, wat vervelend dat je nijn ziek is. Ik ben op dit moment ook aan het stoeien met de antibiotica, maar hierover is een topic actief. Misschien kun je hier wat informatie van af halen. http://www.bunnybunch.nl/community/t34750/

Bij mij wilde het gelukkig de eerste keren wel lukken door Knuffel in een doek te rollen en dan op zijn rug bij mij op schoot te leggen. Het klinkt heel gemeen, maar ik rol hem er zo ver in dat alleen zijn neusje en mondje vrij zijn. Op die manier kan hij niet zien wat er gebeurt en hij leek dat het minst stressvol te vinden. Helaas ben ik nu aan de derde dag en krijgt Knuffel in de gaten wat er gebeurt waardoor hij harder tegen werkt. Die AB is toch echt niet lekker:S

Dus ik ga ook aan de hand van de tips op de genoemde website aan de gang.

Succes er mee! en ik hoop dat je nijn snel beter wordt.

Ps. ik was er ook bang voor dat Knuffel niet alles binnen kreeg en heb die vraag hier ook gesteld. Bij mij was een hoeveelheid AB op de wang van Knuffel gekomen, maar ik kreeg als opmerking terug dat Knuffel waarschijnlijk zijn koppie wel schoon maakt als er wat op zit. Op die manier krijgt hij het waarschijnlijk alsnog wel binnen.

aangepast door Tanja1986
Aanvulling
Geplaatst:

Oohja en hij drinkt nog steeds weinig, dit is de 2e dag van zijn antibiotica

geef hem 2 of 3 cherrytomaatjes op een dag nu zodat hij wel voldoende vocht binnenkrijgt maar is dit vaker zo dat ze eerst minder drinken?

Geplaatst:

Hier weet ik geen antwoord op, ik hoop dan ook voor je dat er snel mensen reageren die wel (veel) verstand hebben van konijnen. Knuffel is mijn eerste en alle info die ik nodig heb haal ik van deze website, daardoor weet ik dat er veel ervaren mensen op zitten. Even afwachten dus nog...

Geplaatst:

Hij tolt niet echt met zijn hoofd ofzo, houd hem alleen beetje schuin niet zo erg als op al die foto's

Verder is ie wel levendig, hij heeft nu antibiotica en pijnstillers

Hij eet wel redelijk goed weer alleen dat drinken is dus een beetje eng dat ie dat niet lijkt te doen

Het is lastig te zien of hij dunner is geworden want het is een grote haarbal, maar hij houd zich niet helemaal slap enzo

Maar is dat typerend daarvoor dat ze niet drinken dan :O?

Geplaatst:

Ik ben wel bij een konijnkundige dierenarts geweest, staat ook tussen de lijst

Maar bedankt voor de tip,en je hebt gelijk ik ga er nog een keertje achteraan!

Geplaatst:

Vraag in elk geval of er ook aan EC gedacht is. Als er met zekerheid een middenoorontsteking is vast gesteld of EC vanwege een andere reden is uitgesloten, heb ik natuurlijk niks gezegt, maar het zou zo zonde zijn als je je konijntje verliest terwijl een simpel wormenkuurtje (panacur is eigenlijk om te ontwormen) haar al zou kunnen redden. En als je toch belt kun je gelijk vragen naar dat drinken.

En ookal staat de DA op de lijst, dat is geen garantie dat ie ook konijnkundig is.. Betekend alleen dat er leden zijn die goede ervaring met deze DA hebben.

Geplaatst: (aangepast)

Hij krijgt trouwens Enrofloxoral drops, ik las dat deze ook voor de behandeling van die ziekte gebruikt worden? of heb ik het hier helemaal mis

en als het een ontwormingskuur is is hij dan ook buiten de dierenarts om te verkrijgen :o want ik zag wel panacur pasta op internet staan

aangepast door Linsey
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .