MariskaV Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Op mijn werk hebben ze een soort van "boerderijtje". Daar hebben ze nu een nestje konijntjes..Ik ging gister even kijken, maar nu was één van die kleintjes ontzettend aan trillen/shaken. Ze zijn nu denk ik een week of 3. Het konijntje was wel net zo groot als zijn/haar nestgenootjes.
pechkonijn Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 Konijntje lijkt me ziek, maar wat je moet doen weet ik niet, aangezien ik zelf geen ervaring heb met zulke jonkies. Ik hoop dat iemand met meer ervaring reageert...
MariskaV Geplaatst: 15 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2010 Het lijkt me ook wel ziek, zoiets heb ik zelf ook nog nooit gezien bij kleine konijntjes. Ik hoop van dat ik inderdaad nog meer reacties krijg zodat ik misschien iets kan doen om die kleine te helpen want de eigenaren gaan helaas niet snel naar de dierenarts.
MariskaV Geplaatst: 16 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2010 Is er niemand die verder een idee heeft? Er wordt op het forum zoveel gepost en zoveel bezoekers, maar niemand die enig idee heeft wat het kan zijn of wat ik kan doen?
Huiself Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Ik heb zelf ook nog niet eerder jonge konijntjes grootgebracht, maar bij een volwassen konijn is trillen volgens mij een teken van pijn. Het is sowieso geen goed teken, maar dat zegt jou gevoel denk ik ook al wel. Ga op je gevoel af en (als het kan) met het kleintje naar de dierenarts.
pechkonijn Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Hoe is het met het kleintje? Als het nog steeds niet goed gaat, dan is het toch echt noodzakelijk om een dierenarts te bezoeken.
MariskaV Geplaatst: 16 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2010 Ik ben vandaag weer bij het kleintje wezen kijken..het trilde al een heel stuk minder dan vrijdag..hij lag nu lekker tussen zijn broertjes/zusjes in..Dus dat is wel mooi..Alleen ben ik erg geschrokken weer van de konijnen..Mijn collega, gaf de konijntjes eten met een paar kinderen..en toen bleken er 2 konijnen los te lopen..Het waren 2 rammen..dus ik durfde ze niet samen in een hok te zetten..Maar toen ik controleerde wat de geslachten waren, bleek er 1 een hele vieze kont te hebben..combi van plakpoep, modder en klitten..pff wat zielig zeg..heb het ergste weggeknipt..Mijn collega heeft het doorgegeven aan "de baas"..Dus ben benieuwd of er wat aan gedaan wordt. Want de konijnen liepen ook bewust los, kijk het is lekker dat ze los lopen maar 2 rammen samen
Aanbevolen berichten