Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey BB'ers...

voor ons flappie die we gisteren terug mee naar huis hebben mogen brengen heb ik een vraagje...

we moeten haar Critical care geven om haar nog verder aan te sterken, maar vind die "hoeveelheidsaanduiding" wat eigenaardig ?

Op het zakje staat 15gr per kilo gewicht.

op ons voorschriftje 10ml ....

wij hebben nu 2 maal 6gr van dat spul met wat water gemengd, en dat was toch 2 maal een vrij grote spuit vol met dat spul...

ons nijntje weegt een goeie 700gr, lijkt jullie dat wat te kloppen ?

Flappie vind het trouwens SUPER lekker... het is niet echt "dwangvoeren" dus, ze vreet de spuit bijna op om aan dat spul te raken :)

grtz

Anja en Joeri

Geplaatst:

aantal ml moet je je niet teveel aan vastehouden. het gaat om het aantal grammen dat je geeft. je kan het tenslotte ook met iets meer of minder water mengen maar de hoeveelheid voer word er dan niet meer van als je de grammen afweegt.

Geplaatst:

het is overigens 15 gram critical care per kilo lichaamsgewicht per dag! die oplossing van die 15 gram zou je dan weer in 4-6 maal moeten geven.

als je 15 gram per dag aan een konijn van 1 kg moet geven dan zou jouw flappie (700gram) 10,5 gram per dag moeten hebben. die 10,5 gram had je door 4-6 keer moeten delen. je hebt dus eigenlijk teveel gegeven. als je 4 maal per dag voert zou je per keer 2,6 gram moeten geven. als je 6 maal per dag voert zou je 1,8 gram per keer moeten geven.

de grammen die ik nu heb uitgerekent is de critical care die nog niet is opgelost in water, dat moet je nog even doen maar het makkelijkst is om het aantal grammen x ongeveer 2 te doen en dan heb je de hoeveelheid water waarmee je het moet mengen.

Geplaatst:
het is overigens 15 gram critical care per kilo lichaamsgewicht per dag! die oplossing van die 15 gram zou je dan weer in 4-6 maal moeten geven.

als je 15 gram per dag aan een konijn van 1 kg moet geven dan zou jouw flappie (700gram) 10,5 gram per dag moeten hebben. die 10,5 gram had je door 4-6 keer moeten delen. je hebt dus eigenlijk teveel gegeven. als je 4 maal per dag voert zou je per keer 2,6 gram moeten geven. als je 6 maal per dag voert zou je 1,8 gram per keer moeten geven.

de grammen die ik nu heb uitgerekent is de critical care die nog niet is opgelost in water, dat moet je nog even doen maar het makkelijkst is om het aantal grammen x ongeveer 2 te doen en dan heb je de hoeveelheid water waarmee je het moet mengen.

Ah, OK thx !

dacht al dat het wat veel ineens was...

morgen word dat dan dus zo verdeeld, lijkt me inderdaad heel wat beter :)

Gelukkig eet ze het héél graag en hebben we niet veel moeite om het haar te geven.

Bedankt !

Geplaatst:

is het wel nodig om haar te dwangvoeren dan? Eet ze het niet gewoon zelf op als je het op een schoteltje doet?

En mag ze dan ook niet al gewoon eten (hooi en SS bv) of eet ze dat nog niet?

Geplaatst:

Nou zou ik zweren dat ik gisteren hier wat gepost had, toen het topic er net stond.. Maar mijn internet verbinding op de laptop hapert soms wat? Maar goed, had dezelfde strekking als Bianca's post.. Zou echt naar zélf eten toewerken, laat haar het zelf van een schoteltje eten en stimuleer haar weer groen en hooi (biks volgt vaak vanzelf) te eten.

Geplaatst:

Hey,

allemaal bedankt voor de info.

Flappie is ondertussen echter weer opgenomen bij Inge. (zie andere post).

is vrij snel weer achteruit gegaan... ondanks alles.

Zaterdag vond ze de Critical care nog superlekker, maar zondag moest ze niks meer hebben.... hooi, groentjes, CC, biks, water, niks wat haar nog interesseerde en ze was zo slap als een vodje. de diarree erbij maakte het ook al niet aangenamer.

(maar meer info in andere topic)

Bedankt iedereen !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .