Roos1995 Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Ik heb toch nog een vraag over castratie.Ik heb het overlegd en moet alleen mijn vader nog overtuigen en als dat is gelukt laat ik mijn konijn castreren (waarschijnlijk heeft hij 25 augustus nog een check up en wordt hij ingeent) maar ik wil het heel graag van mijn verjaardagsgeld doen (castreren) en dat is in December. Maar dan zou ik hem in september/november al willen castreren (i.v.m kou) maar zou ik hem dan in de garage moeten zetten (daar zit een verwarming in) en wanneer kan ik dan het beste een vriendinnetje erbij nemen? Kan dat dan in december of zouden jullie het volgend jaar doen als het wat warmer is? (of maakt het niet uit als ze al buiten zit) en mijn konijn wordt in november 3 , maakt het dan uit met casteren? Dan zit er toch nog geen groter risico aan? Ik hoop dat het lukt!
bench Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 1 Maar dan zou ik hem in september/november al willen castreren (i.v.m kou) maar zou ik hem dan in de garage moeten zetten (daar zit een verwarming in) 2 en wanneer kan ik dan het beste een vriendinnetje erbij nemen? Kan dat dan in december of zouden jullie het volgend jaar doen als het wat warmer is? (of maakt het niet uit als ze al buiten zit) 3 en mijn konijn wordt in november 3 , maakt het dan uit met casteren? Dan zit er toch nog geen groter risico aan? Ik hoop dat het lukt!1. de eerste 2, 3 dagen kan je hem in je garage zetten.2. dat kan gewoon het hele jaar. wel 2 weken wachten na castratie.3. nee. je kunt je konijntje nog gewoon castreren.
Jikke Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Hier mijn ram gewoon laten lopen na de castratie. Hier lopen ze altijd los en had hem in het hok opgesloten maar hij molesteerde heel mijn hok en was na een halve dag opgesloten te zijn compleet over de zeik. Dus toen maar weer gewoon los gelaten en geen probleem gehad. Toen liepen ze echter nog op gras. Wel dagelijks gecontroleerd en dagelijks alles helemaal schoon gemaakt van ontlasting. Nu heb ik er vandaag een ram bij gekregen en die gaat dinsdag onder het mes. Zet hem daarna weer gewoon terug in de grote ren waar hij nu in zit op de tegels. Is goed schoon te houden en er is een trapje gemaakt het hok in dus springen hoeft niet. Wordt 's ochtends voor 10 uur gecastreerd en dus kan ik hem de hele dag in de gaten houden. Mijn DA castreerd onder plaatselijke verdoving en dus blijft hij gewoon goed bij zijn positieven. Mocht hij wel verder verdoofd worden dan gaat hij binnen in een bench max. 1 dag, maar dat is alleen als hij te groot is en te druk om onder plaatselijke verdoving goed te kunnen hanteren zodat er wel veilig gecastreerd kan worden.
Aanbevolen berichten