Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Thuis gekomen van vakantie had Zorro (Stamper ook maar deze heeft verder geen problemen) last van aangekoekte poep.

Gister gewassen en gedroogd. Sinds die tijd is hij apathisch. Eet niet drinkt niet beweegt niet. Spuit kalkplas maar dat doet hij wel vaker en "zegt"oeink oeink. Is helemaal nat van onder en blijft nat, vannacht om 5 uur nog met de fohn in de weer geweest. Vanmorgen wat spuiten met bikspap gegeven en buikje gemasseerd. Ik kan hem zo oppakken en hij sputtert heel niet tegen. Ik heb wel het idee dat bij de lenden en achterpoten het hem zeer doet. Heeft iemand een idee, behalve vandaag nog naar de DA te gaan. Want als het niet beter gaat ga ik vandaag nog naar de DA.

Geplaatst:

Ik sluit me aan bij Dollie. Ik hoop dat je een goede dierenarts treft, je zult waarschijnlijk niet naar je eigen dierenarts kunnen. Sterkte en beterschap!

Geplaatst:

Ja, dat hoop ik ook! Let er op dat je pijnstilling mee krijgt, en darmstimulerende middelen. (Pijnstilling = Metacam, Carprofen, darmstimulerende middelen heb je o.a. Primperan, Ciseral en nog iets met een M maar kom er niet op..) Vaak geven DA-en een injectie met pijnstilling en ook een injectie primperid oid, maar krijg je niks mee. Terwijl je dat vaak wél nodig hebt.. Tenminste, hier gaan zulke dingen nooit "zo makkelijk" over!

Geplaatst:

Ik weet het niet, maar hij heeft wel pijn. Wellicht heeft hij iets met zijn blaas, wat veel pijn veroorzaakt, waardoor hij slechter at, waardoor zijn darmpjes trager gaan werken, waardoor er gas ontstaat, nog meer pijn, helemaal stoppen met eten en zo kom je in een neerwaardse spiraal terecht....

Maar ik gok ook maar wat hoor?

Geplaatst:

Zo net terug.

Tijdens buik onderzoek alles wit gespoten, DA zeer verast. Daarna was de urine wat lichter van kleur, die hij heeft onderzocht. geen kristallen vermoedelijk een blaasontsteking. Echo gedaan, hij kon niets dramatisch zien zoals stenen of gruis,gelukkig, maar wel een gasmaag. Daar heeft hij even een hole naald in gezet om wat te ontlasten. Door de druk kan dat dus weer problemen geven voor de darmen en blaas. Oja ook geen haakjes te zien voor zover dat kan met zon kijkertje.

Zorro heeft 3 spuiten gekregen, pijn, AB en darmstimulatie.

Meegekregen enrofloxoral drops= AB 2 x daags 0,8 ml vanavond beginnen

carprofen drops 2x daags 0,8 ml morgen beginnen

metocloral drops =darmstimulatie 3x daags 0,5 ml ik denk vanavond

ciseral drops= darmstimulatie 2x daags 0,8 ml direct beginnen

criticalcare

en proefflesje konijnen shampoo

En nu maar afwachten

Geplaatst:

maar wel een gasmaag. Daar heeft hij even een hole naald in gezet om wat te ontlasten.

Dit ga je niet menen.....hele foute da.....

Zo snel lucht er uit geeft druk op de organen wat niet alleen pijnlijk is maar ook dodelijk naast het kunnen prikken in organen.

Dit werkt bij honden en katten maat is beslist niet toepastbaar op konijnen....zie reeds eerder toppic van ciska

Geplaatst:

Ik keek daar ook van op hoor. En nu dan ? Het zweet staat me ineens op de rug zeg.

Zorro slikt maar een paar keer vd dwangvoer en hwat water maar ligt nog steeds zoals ik hem achter laat, oren staan wel overeind en reageerd op de baby gehuil en de grasmaaier maar voor de rest zit er geen bewegeing in

Geplaatst:

Zag je nieuwe topic in de Regenboogbrug. Ontzettend veel sterkte. Ben wel 'blij' dat jullie hem nog hebben kunnen verzorgen en dat het niet al gebeurd was terwijl jullie weg waren.. nogmaals sterkte.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .