Tikkel Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Wie kan mij vertellen wat het betekent wanneer je konijn bijna de hele tijdzit te schokken als of het de hik heeft. Konijn is bijna 10 en heeft het aleens eerder gehad, maar is toen na 1 dag weer opgehouden. Nu heefthij al meerdere dagen last. Volgens dierenarts een vorm van epilepsie maarkan veroorzaakt worden door 1001 dingen?
JoBoris76 Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Mijn konijn hikt ook maar dat doet hij vooral als hij te gulzig heeft gegeten. Ik heb ook weleens gelezen dat het in verband kan staan met darmproblemen en dat klopt bij Binky ook wel maar of het waar is?? Misschien dat iemand daar nog op kan reageren?
pechkonijn Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Ik heb geen idee wat het is, maar aangezien het nu al meerdere dagen duurt neem ik aan dat je ook deze keer naar de dierenarts bent geweest? Wat vertelde die nog meer, behalve dat het veroorzaakt kan worden door 1001 dingen? Want aan zoiets vaags heb je natuurlijk niets. Is er onderzoek gedaan, en, zo ja, wat voor onderzoek allemaal? Heeft betreffende dierenarts verstand van konijnen (op dit forum wordt een goede dierenarts voor konijnen "konijnkundig" genoemd, ofwel een KKDA)? Veel dierenartsen zijn heel kundig als het om honden en katten gaat, maar weten "de ballen" van konijnen, en dan krijg je vaak uitspraken als: "kan door 1001 dingen veroorzaakt worden". Ik raad je aan om op de KKDA-lijst van dit forum te kijken of je eigen dierenarts op deze lijst staat. Zo niet, dan zou ik zo snel mogelijk (vandaag nog) langs gaan bij een KKDA, want de symptomen die jij beschrijft komen mij ernstig voor.
bench Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 even over de lijst van KKDA's, als je DA daar niet op staat betekend het nog niet dat hij niet KK is. er staan ook dierenartsen op die volgens veel helemaal niet KK zijn.
pechkonijn Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Dat klopt, die lijst is natuurlijk niet volledig en ook niet waterdicht. Mijn vorige bericht geeft idd een verkeerde indruk. Maar als je weinig ervaring hebt om zelf de "konijnkundigheid" van een dierenarts te peilen, dan is de lijst wel een houvast.
Tikkel Geplaatst: 13 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2010 Bedankt voor jullie reactie. We zijn inderdaad al bij de dierenarts geweest maar daar werden we niet wijzer van. Hij heeftwel alles gecheckt naar mijn idee. Darmen, oren, ogen, gebit, temperatuur en vacht waren allemaal goed. Het is volgens mijook wel een goede dierenarts. Ik zag wel een andere dierenarts op de lijst van KKDA's staan die hier in de buurt zit. Gaan we die proberen hopelijk weetmen daar raad.
Bianca Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Stuur anders eens een mail naar Wilhelminapark. Als ze er ergens iets over zouden kunnen zeggen zou het toch daar moeten zijn...
Aanbevolen berichten