Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey BB'ers,

al veel gelezen en vele topics gevolgd hier, en nu is het voor een keertje onze beurt.

ons Flappie (Nu 4 maand oud) is gisteravond opgenomen bij Inge Thas.

Flappie is een Nederlands Dwerhangoortje, en is een trotse meid :)

Sinds zondagavond was hij erg stilletjes en had ietwat andere keutels. (donkerder en beetje vochtiger dan normaal (geen blinde darm keutels))

Eerst naar onze gewone veearts geweest (maandag) en die had em een pijnstillende spuit gegeven, en gistermorgen was hij een stuk beter. maar tegen de avond toe was hij weer erg stilletjes en wou niet veel eten.

Onze veearts zij, geef em enkel hooi en niks anders voor 2 dagen, maar had daar niet veel vertrouwen in, en dus maar naar Inge gebeld.

die wou dat we direct naar haar toe gingen.

Dus direct uit de pyama gesprongen en in onze kleren en een spurtje van 45 minuutjes met de wagen. :)

Daar aangekomen heeft ze ons flappie direct onderzocht en beslist hem op te nemen, daar hij wat lichte symptomen van vocht tekort had en waarschijnlijk gas in de darmpjes.

ze ging hem gisteravond nog onderzoeken (voor coccocidose etc.. (of hoe schrijf je dat)) en ook wat vocht toedienen en dwangvoer. hij at nog zelfstandig en keutelde nog, maar met veeeeeel minder goesting dan normaal, vandaar.

Pijnstilling etc... ging ook nog toegediend worden.

Vandaag rond 12u mogen we bellen.

Hopelijk is het niet ernstig, want ons flappie is onze kleine god in huis. zo'n lief klein beestje.

Bang afwachten dus !

Zodra we meer weten post ik het hier.

Inge is echt een superdame ! enorm veel kennis, héél bereikbaar... amai, voor ons was het een eerste indruk die kon tellen hoor !

Wat de prijs word weten we nog niet, maar interesseert ons ook niet echt, zolang we flappie maar weer bij ons hebben straks.

Het voedingspatroon zal waarschijnlijk ook aangepast moeten worden. we geven haar nu Biks en veel hooi, maar Inge wist ons al te vertellen dat we beter naar verse groentjes en veel hooi kunnen overstappen en daarbij dan een héél klein beetje biks meer.

Geplaatst:

Toevalllig! Mijn konijn was vorige week bij Inge, gebt chance want ze is denk ik juist terug uit Amerika.. Ik kon ook om 12 uur bellen iedere dag, en 's avonds nog eens en evt. langskomen om te zien hoe hij het deed.

Ze, en haar collega/assistente is/zijn echt super! Je konijn krijgt denk ik een infuusje in zijn oor (heb nog een foto van de mijne & het verhaal in dit topic), pijnstilling is denk ik metacam, dwangvoeding is van critical care.

Succes!

Geplaatst:
Toevalllig! Mijn konijn was vorige week bij Inge, gebt chance want ze is denk ik juist terug uit Amerika.. Ik kon ook om 12 uur bellen iedere dag, en 's avonds nog eens en evt. langskomen om te zien hoe hij het deed.

Ze, en haar collega/assistente is/zijn echt super! Je konijn krijgt denk ik een infuusje in zijn oor (heb nog een foto van de mijne & het verhaal in dit topic), pijnstilling is denk ik metacam, dwangvoeding is van critical care.

Succes!

Hey Catelootje , ja, had je topic gelezen, zijn inderdaad vrij gelijklopende symptomen.

Inge was inderdaad nog maar net terug uit Amerika waar ze weer haar al zo uitebreide kennis over konijnen etc nog verder had uitgebreid , ze had nog wat Jetlag :)

Hopelijk is jullie nijntje er al helemaal bovenop.?

Geplaatst:
Hier gaat het weer beter, dankzij hen! :)

over een uurtje weet je hoe het er mee is ;)

Ja... mijn vrouw en ik houden het niet van de spanning...

Flappie is onze kleine afgod. we mogen er niet aan denken dat we hem nu al zouden verliezen.

Grote zus Pooky en grote broer Wittebol vinden het trouwens ook vreemd dat hun klein zusje er niet is vandaag.

Geplaatst:

Ok.... tijd voor een eerste update.

'k heb nog geen gedetailleerde info, daar ik nog enkel maar de korte info via SMS van men vrouw ontvangen heb.

Al bij al gaat het op dit moment vrij goed, Flappie reageert goed op de medicijnen, en is vrij alert en actief. Het dwangvoer eten was blijkbaar ook geen probleem. (had ik wel verwacht, want flappie is een veelvraatje :mdr: )

Er zijn nog geen sporen gevonden van bacterien of parasieten, maar wel had hij deze morgen weer blinde darm keutels die niet opgegeten waren. Deze gingen nu nog naar het labo voor verder onderzoek.

Al bij al vrij positief.

Rond 6u mogen we nog eens bellen, en weten we nog meer.

Maar op zich al een vrij grote geruststelling dat het de goede kant lijkt op te gaan ! :love:

Hij ligt ook op zijn slaapmatje dat we daar achtergelaten hebben, samen met zijn knuffelbeertje, zodat hij zich toch een beetje thuis voelt in die vreemde wereld.

Geplaatst:

Mooi! Je zou hem misschien ook mogen bezoeken vanavond. Ik had ook wat dingen meegenomen, sowieso in zijn reismand, en het is fijn dat hij daar niet helemaal 'alleen' zit.. Ben blij dat ze een makkelijk konijn hebben met medicijnen, vocht en dwangvoer, aan mijne hadden ze hun handen vol :lol:

Geplaatst:
Mooi! Je zou hem misschien ook mogen bezoeken vanavond. Ik had ook wat dingen meegenomen, sowieso in zijn reismand, en het is fijn dat hij daar niet helemaal 'alleen' zit.. Ben blij dat ze een makkelijk konijn hebben met medicijnen, vocht en dwangvoer, aan mijne hadden ze hun handen vol :lol:

Ja, onze flappie is een makkelijke eter... zolang het maar niet met een spuitje in haar mondje moet. gewoon op een lepeltje of in haar eetbakje en ze eet het met veel plezier zo rap mogelijk op :mdr:

we horen vanavond wel meer denk ik... mochten rond 18u nog eens bellen.

wss nog een nachtje observatie denk ik, en dan donderdagavond mee naar huis. (denken, en hopen we een beetje :)) of wie weet misschien vanavond nog...

het is wat ver voor ons om heen en weer te gaan, zeker daar ikzelf ook nog naar de dokter moet .... dus een bezoekje word moeilijk, jammer genoeg.

We horen het wel vanavond.

Meer nieuws later op de dag dus ;) en intussen blijven we onze vingers kruisen voor een goede afloop ;)

Geplaatst:

Ehm dit moet je trouwens niet verkeerd opvatten.. maar toen ik je gebruikersnaam voor het eerst zag twijfelde ik aan het soort persoon.. in het Hollands is een sloeri(e) een slet, slons, feeks.. en er zitten hier veel Nederlanders op het forum.. dus... ;)

Als je er echt mee zou zitten kan je aan de admin vragen om een vervangende naam - het zal wel een toegestaan geval zijn denk ik.

Geplaatst:
Ehm dit moet je trouwens niet verkeerd opvatten.. maar toen ik je gebruikersnaam voor het eerst zag twijfelde ik aan het soort persoon.. in het Hollands is een sloeri(e) een slet, slons, feeks.. en er zitten hier veel Nederlanders op het forum.. dus... ;)

Als je er echt mee zou zitten kan je aan de admin vragen om een vervangende naam - het zal wel een toegestaan geval zijn denk ik.

Hey, in België heeft die naam dezelfde betekenis ;)

is een lange historie die achter mijn nicknaam hangt... (best een grappige trouwens, en ben die eigenlijk blijven gebruiken :) )

voor alle duidelijkheid, ik ben een Man, lol, en ben zeker geen van de dingen die de nickname zou doen vermoeden :)

mochten er mensen aanstoot aan nemen, dan mag een admin deze gerust wijzigen in "Joeri" wat men echte naam is ;)

hehe

Geplaatst:

Ah, gelukkig maar.. je weet maar nooit. Aanstoot neen, maar een 'foutje' is snel gemaakt. Er waren ook eens Nederlanders hier op een terras en eentje zei iets te luid dat ze naar het toilet moest om te poepen... de taalbarrière is er wel ^^:lol:

Geplaatst:

Ik dacht net hetzelfde maar......het is wel durven hoor zo'n nickname!

Geplaatst:

Tijd voor update #2

Zonet nog met Inge gebeld (de vrouw althans). Flappie moet ZEKER nog een nacht en een dag blijven.

morgen dus nog eens terugbellen rond 12u.

Al is het momenteel niet om paniekerig over te doen (al doen we dat toch....)

ze is iets bijgekomen sinds gisteren wist ze ons te vertellen, ( wat goed is vermoeden we) niet dat ze mager was of zo... :)

ze weegt een goeie 800gr nu, (kleine 4 maand jong nu onze dame)

ze eet ook wel, maar niet genoeg. en de keutels zijn ook nog niet goed.

de labo resultaten van de "platte kak" waren nog niet binnen.

Nog een dag stressen dus, ook al gaat het toch met weliswaar kleine stapjes voorruit.

we hopen nu gewoon dat we haar voor het weekend toch weer bij ons kunnen hebben.

Moet er wel bijzeggen, ze is nu nog maar 1 dagje bij Inge (sinds gisteravond 21u30) dus ja, op 1 dag kan je geen wonderen verwachten, alles heeft zijn tijd nodig.

Duim met ons mee wil je.

groetjes

Anja en Joeri

Grote zus Pooky

Grote broer Wittebol

en tante Tessa (ons malthezer hondje)

met zen allen duimen we voor Flappie en branden we een kaarsje.

Geplaatst:

Bij Inge is je konijn in ieder geval in zeer goede handen!

Ze is volgens mij de beste in Belgie....(correct me if i'm wrong).

Ik zal voor Flappie duimen!

Kom op Flappekind je best doen hoor!

Geplaatst:

Zo dat klinkt wel als DE pro van Vlaanderen inderdaad, als ze zelfs naar de VS gaat om bij te scholen. *Jaloers* Ik wil ook zo'n pro in de buurt!

Maar het klinkt in ieder geval alsof Flappie in HELE goede handen is! Wat niet wegneemt dat het toch heel moeilijk is als je 'kind' is opgenomen in het 'ziekenhuis', hè.. sterkte!

Geplaatst:

Ze is echt heel goed met van alles.. niet de 'standaard' honden en katten, maar meer de konijnen, ratten, fretten, muizen, vogels, amfibieën, vissen sinds kort.. (haar site voor de liefhebbers :P) Enne, mogen we in België?? We hebben al zo veel kundige (ahum) dierenartsen hier! ;)

Ontopic: Voordeel is wel dat ze haar niet zomaar laten gaan.. en als je je afvraagt wat de kosten tot nu toe zijn mag je het altijd vragen :he:, ik deed dat omdat ze deze week pas bancontact krijgen dus ik cash moest afhalen. Met een beetje geluk hebben jullie wel al bancontact :P

Geplaatst: (aangepast)
Ze is echt heel goed met van alles.. niet de 'standaard' honden en katten, maar meer de konijnen, ratten, fretten, muizen, vogels, amfibieën, vissen sinds kort.. (haar site voor de liefhebbers :P) Enne, mogen we in België?? We hebben al zo veel kundige (ahum) dierenartsen hier! ;)

Ontopic: Voordeel is wel dat ze haar niet zomaar laten gaan.. en als je je afvraagt wat de kosten tot nu toe zijn mag je het altijd vragen :he:, ik deed dat omdat ze deze week pas bancontact krijgen dus ik cash moest afhalen. Met een beetje geluk hebben jullie wel al bancontact :P

Hehe, gisteren had ze nog geen bancontact alleszins, maar eigenlijk is dat voor ons geen punt, het prijskaartje interesseert ons niet zo erg... als ons beestje maar terug bij ons komt in goeie gezondheid. desnoods eet ik wel wat minder boterhammen :D

zal nu ook wel geen 500€ kosten, en dan nog, als we zo ons lieveling terug in goeie gezondheid krijgen, waarom niet. voor onszelf zouden we dat ook doen :)

trouwens voor zover ik weet is het per dag een 15€ opnamekost. (exclusief de medische kosten natuurlijk, en hun honorarium) valt nog mee vind ik, en persoonlijk vind ik dat héél goed dat ze dat doen, op die manier word er geen tijd verloren mocht dat nodig zijn !

@Bianca : is inderdaad moeilijk om daar je lieveling achter te moeten laten... je wilt hen knuffelen en zo meer he, maar ja, van je hart een steen maken en weten dat het beestje in de best mogelijke handen is. maar blijft moeilijk toch... dat lege plekje in onze keuken...

Aan iedereen alleszins al heel erg bedankt voor de steun !

Morgen rond 11u30 a 12u meer nieuws ;)

nog een onrustig nachtje dus.

enne... zodra Flappie terug thuis is, zal niet alleen zij vreugde sprongetjes maken, maar mijn vrouw en ik ook. :D

(samen binkies maken... kan leuke foto's opleveren...)

Misschien nog een 2de ps : Ik kan iedereen aanraden bij twijfel aan het advies van je "thuisveearts" effe bij Inge of zo te informeren.

ter verduidelijking : onze veearts had ons aangeraden (met alle goede bedoelingen, geen kwaad woord over onze veearts, want ze heeft ons vroeger al SUPER geholpen) om enkel hooi te geven voor een dag of 2.... (zonder medicatie) en het op te volgen.

maar op dat moment was ons flappie al zo slapjes, dat ik daar echt geen vertrouwen in had.

Toen we met dezelfde symptomen melding maakten bij Inge, was het direct Alarm, en mochten we gaan, ook al was het al 21u 's avonds.

ik denk dat zoiets het verschil kan maken tussen een goed en spoedig herstel, en een "begrafenis"....

aangepast door sloeri
Geplaatst:
Zo dat klinkt wel als DE pro van Vlaanderen inderdaad, als ze zelfs naar de VS gaat om bij te scholen. *Jaloers* Ik wil ook zo'n pro in de buurt!

Maar het klinkt in ieder geval alsof Flappie in HELE goede handen is! Wat niet wegneemt dat het toch heel moeilijk is als je 'kind' is opgenomen in het 'ziekenhuis', hè.. sterkte!

Ps : is voor ons ook niet echt in de "buurt".

toch een 45minuutjes rijden.

maar er zijn er die 2uur en meer rijden om bij haar te gaan...

Nu, is ook onze eerste ervaring met haar, en ik kan alleen maar zeggen dat alles er daar héél professioneel aan toe gaat !

vergelijk het een beetje met je huisarts en een topchirurg...

Dankzij Bunnybunch dat we haar gevonden hebben trouwens ! waarvoor dank aan de ganse Bunnybunch crew ;)

Geplaatst:

De afstand tot een goede DA is niet altijd die in KM maar het gemak waarmee je er kan komen. Toen ik nog zelf mocht rijden onder alle omstandigheden was Verstappen in Driebergen ook maar 45 minuten rijden, maar om Lizzie op te halen bij de fokker op ongeveer dezelfde afstand heb ik een week moeten zoeken en toen nog een volle week moeten wachten voor ik iemand kon vinden die een keer kon rijden. :\

Ik zal duimen voor kleine Flappie. (En die binkie-familie-foto's wil ik zien!)

Geplaatst:

Tijd voor update #3

POSITIEF nieuws.

Flappie haar toestand is héél wat verbeterd. eet zelfstandig, was volgens Inge ook lustig haar groentjes aan het opeten en de keutels worden normaal. nog niet alle keutels zijn in orde en ook de blinde darm keutels moeten in de gaten gehouden worden.

Ze was op 1 dag tijd een 70gr bijgekomen :)

Uitslag van het Labo was nog niet binnen , maar kon elk moment nog arriveren, dus dat is nog even afwachten, maar Inge was optimistisch.

De verwachting is dat we eventueel morgenavond ons schatje mogen gaan ophalen.

Zodra de labo results binnen zijn post ik die hier ook ;)

Groetjes

Anja en Joeri

Geplaatst:
Binkies! Binkies! :he: Goed zo Flappie, ga zo door! :yes:

Ja.... toen Inge vertelde dat het goed ging met ons flappie hebben men vrouw en ik al wat aan het oefenen geweest op onze binkies :party:

Nu, Flappie is op 1 dag 70gr bijgekomen :)

als het zo voort zou gaan en we laten hem 10 dagen bij Inge, dan krijgen we 2 konijntjes terug in plaats van 1 :mdr::mdr::mdr::mdr::mdr:

Ps : uitslag van het labo nog niet binnen.

Geplaatst:

Update #4

Labo results nog niet binnen, maar ons Flappie doet het meer dan goed :)

heeft wat mogen spelen en rondhuppelen bij Inge vandaag, en dat was natuurlijk heel plezant, een nieuwe wereld verkennen.

Normaal mag ze morgenavond naar huis komen !

Morgen om 12u weten we het.

Groetjes

Anja en Joeri

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .