Ga naar inhoud

Een soort van worm ofzo in zijn huidje! Wat is het!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
mischien een botfly larve

Volgens mij komen die botfly's niet in Nederland voor, alleen in Noord- en Zuid-Amerika. Maar aan de andere kant weet je nooit wat er meekomt met geïmporteerd spul :$

Geplaatst:

Het is wel heel warm geweest hier de laatste tijd, maar als zo'n botfly uit Mexico is meegekomen met een vliegtuig of zo dan moet Jetty heel dicht bij een vliegveld wonen waar intercontinentaal gevlogen wordt (Hier in NL alleen Schiphol, denk ik?)

Zijn er ook horzels of andere insecten die normaliter in NL leven die eitjes in (de vacht van) dieren leggen? (Afgezien van de groene vlieg)

Geplaatst:

Volgens mij niet (meer). Ik heb er gisteren even naar gezocht op internet, maar de horzels die dat doen komen al lange tijd niet meer voor in Nederland en België. En dat zijn dan ook nog eens horzels die normaal niet konijnen of knaagdieren als gastheer hebben en het is de vraag of ze überhaupt eitjes leggen bij andere dieren.

Ik vind de opmerking van Wenerlover niet eens zo gek, ik heb gister heel veel filmpjes zitten kijken van mensen en dieren met horzellarven en hoe ze verwijderd worden (ik heb een zieke geest ja :he:) en het verhaal hierboven lijkt er wel een beetje op. Maar toch ga ik er vanuit dat het in dit geval geen horzellarve is.

Geplaatst:

Er was wel een man in engeland die het mee terug had genomen van zijn vakantie land, maar inderdaad daar waren de larven al in zijn hoofd gelegd.....jag Maar wat doen deze temperaturen hier we krijgen wel meer diersoorten die hier eigelijk niet horen in de zee, op het land en in de lucht.

Geplaatst:

Maar dan zou ze de plek toch nog makkelijk terug moeten kunnen vinden? Want dan zou hij nu weer opgezet moeten zijn door de pus en bovendien pijnlijk, toch?

Geplaatst:

Nou ik heb net bugs zijn buitenhok grondig schoon gemaakt en nagekeken of ik gekke beestjes zag niks gevonden, voorlopig blijft hij even in zijn binnenhok zodat ik hem goed in de gaten kan houden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .