Ga naar inhoud

Een soort van worm ofzo in zijn huidje! Wat is het!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik was Bugs aan het aaien toen ik opeens een grote bult voelde het was een soort rond ding! kan niet zo goed vertelen wat het was want ik heb een pinset gepakt en het eruit gehaald. nu zit er gewoon een rond gaatje in door de huid van Bugs! Hebben jullie ook al zoiets meegemaakt?

Ik heb wel een foto van het wondje alleen is hij niet heel erg duidelijk omdat de camera het niet scherp kon stellen!

Ik ben nu heel erg bezorgd!:erf:

09082010378.jpg

Geplaatst:

Nee het was geen teek die herken ik wel die heb ik al vaak verwijderd bij me hondje.

het zijn zegmaar boven zijn huid / in zijn huid! en nu heeft hij een rond gaatje in zijn vacht het gaat geen kleine pootjes ofzo als een teek

Geplaatst:

Een soort klein bolletje en het had een wittig/bruin achtige kleur het was hard maar je kon het er makkelijk uithalen nee ik heb geen foto er meer van door de pinset was het helemaal geplet. het bewoog niet zover ik het kon zien.

Geplaatst:

heb je ook een beschrijving of foto van het ding wat je eruit hebt gehaald???

Is het niet gewoon een made zoals ze ook op het achterwerk van konijnen kunnen zitten en zich in kunnen graven? Is je konijn misschien nat geweest, want dan kunnen vliegen ook madeneitjes in de vacht leggen.

Hier lees je meer over maden: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/ziektes-en-medische-problemen-bij-konijnen.html (scroll naar maden/myasis)

Als het een made was dan meteen je hele konijn checken en ik zou toch ook naar een DA gaan ook al is het midden in de nacht!

Geplaatst:

Oops, tegelijk gepost. Dus het was hard maar je pincet heet het wel geplet... hoe weet je dat het een levend iets was? Kan het geen pukkel of zo geweest zijn? Dat je een ontstoken talgklier eruit hebt gehaald of zo? zo bolletje opgedroogde pus/talg kan soms ook best hard zijn.

Al ziet het gaatje er wel heel bizar uit. En het bloedde verder niet of zo?

Geplaatst:

Als het een made zou zijn geweest zou het toch een best groot lang werpig soort worm moeten zijn? dit was heel klein raar rond ding ik heb er geen foto van.. maar kan je het ook aan een konijns gedrag merken of dat niet? ja hij is een beetje nat geweest hij zat in zijn buiten hok met daaron soort van ren (2 verdiepingen) en door de regen val ketst het water omhoog. en bugs is altijd zo handig om niet naar zijn boven hok te gaan maar eigenwijs beneden te blijven zitten.

Geplaatst:

Ik kan me niet voorstellen dat het hier om een made gaat. En het is sowieso niet zo dat een konijn maden krijgt van alleen maar een beetje nat worden.

Ik vind het idee van Bianca zo slecht nog niet, een puistje ofzoiets. Of wellicht toch een teek, maar dan eentje waarbij de kop is achtergebleven in de huid. Of iets anders zoals een stukje bodembedekking of een splinter die in de huid is gestoken en waar een klein abcesje rond is gekomen.

Geplaatst:

Kijk hem even heel goed na of hij niet ergens anders nog bultjes of maden of eitjes heeft en bel morgen voor de zekerheid toch meteen je DA. Misschien is het een ei van een parasiet en moet hij snel behandeld worden. En bewaar het geplette dingetje wat je eruit hebt gehaald toch maar wel zodat je het mee kan nemen.

Hopelijk was het gewoon een puistje, maar dan nog is het wel goed om hem te laten onderzoeken.

Geplaatst:

Ik heb hem even helemaal gecontroleerd en voor de rest niks gevonden! bel zoiezo morgen de DA bedankt voor jullie hulp!

(hopelijk kan ik een beetje slapen vannacht!:$)

Geplaatst:

Ik heb net de DA gebeld, ik moet bij bugs kijken of het wondje nog steeds zo open is zoja dan moet ik langs komen en is het toch hoogswaarschijnlijk een made geweest!:s

Geplaatst:

Ik vond de theorie van een klein abcesje ook helemaal niet zo gek. Als je met je konijn langsgaat dan kan je DA wel de wond zien en beter beoordelen wat het geweest is.

Ik dacht bij het horen van het verhaal ook eerst aan mades omdat die door de huid heen eten. Maar na langer doorpraten kwamen we er hier op dat die kans toch kleiner was, dus het is niet gek dat je DA dat roept, maar wie weet is het toch iets anders...

Geplaatst:

Ik heb bugs helemaal zitten na te kijken, ik kan niet zo snel meer het wondje/gaatje vinden hij is wel gevoelig op Ć©Ć©n plek.

Dus ik heb de DA weer terug gebeld en overlegd.. ik moet gewoon goed op bugs letten dat hij niet raar ofzo gaat doen en vaak hem helemaal checken op bultjes/plekjes/het wondje zelf of het niet gaat ontsteken etc.

Dus nou maar afwachten en hopen dat het niks ernstig was!

Maar dat checken is niet heel moeilijk hij houd namelijk heel van van knuffelen!:love:

Geplaatst:

Nee want kan de plek helaas niet meer vinden, maar heb vandaag bugs al 5 keer gecheckt en kon niks raar vinden ga zo hem weer nakijken.

Geplaatst:

Ik dacht gelijk aan een teek, maar je zegt dat dat niet kan.

Teken kunnen namelijk ook wittig er uit zien. En die mag je never nooit met een pincet verwijderen, want dan blijven de pootjes achter en die zijn juist zo giftig. Als je een teek met een pincet verwijderd, zie je inderdaad geen pootjes en hou je een grijzig/wittig bolletje over.

Met een pincet plet je hem en spuit je het gif juist in het lichaam van het dier.

Ik ben wel benieuwd wat de DA heeft gezegd!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .