Bianca Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Oh dat zit toch heel dicht bij de natuurlijk oor-opening!
Bunny06 Geplaatst: 17 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2010 Boseetje.. Dan moet ik je teleur stellen.. Hij heeft nog een ontsteking rondom de wond.. Omdat zijn huid daar een klap heeft gehad van de operatie is het daar dus opgezet.Het is inderdaad niet te zien vanaf deze wazige foto's omdat ik ze verkleind heb. Anders zie je de handdoek, die er niks mee te maken heeft, om hem stil te houden tijdens het spoelen.Ik hou dit zeer goed in de gaten.. Dat licht gekleurde is geen pus..
Bunny06 Geplaatst: 17 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2010 Oh dat zit toch heel dicht bij de natuurlijk oor-opening! Op een paar cm afstand inderdaad.. Ook niet te zien op foto.De opening op de foto is de 'gemaakte' opening om te spoelen.
Boseetje Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 hee ik kon het inderdaad niet zien maar wat een pech zeg! bah.... maar alleen opgezet of ook warm aanvoelend en roder? Hoe is het verder nu met hem? eten en drinken goed? Je bent wel een topper dat je dit allemaal doet... zou het ook doen maar iets willen is nog niet iets kunnen! TOPPIE!
Bunny06 Geplaatst: 17 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2010 Bugs steekt zijn tong uit naar mij!Het is niet rood of warm.. Gewoon verdikt.Wat wel rood en warm is, is de plek waar Evert-Jan normaal de opening zou maken en ook is begonnen maar toen hij er niet door kwam schoot hem ineens te binnen dat het bot vergroeid was bij zijn oor en dus daarom niet daar naar binnen kon..Daarom heeft hij voor het eerst in zijn leven de opening op een iets andere plek moeten maken..Dus waar hij begonnen was is het wel rood en warm maar ik hou het zo goed mogelijk schoon. Hij heeft nog wel wat plukken haar vergeten te scheren.. heb het zelf maar even bij geknipt vanavond..
Boseetje Geplaatst: 18 augustus 2010 Geplaatst: 18 augustus 2010 goh je bent echt een halve dierenarts! ik kan je fotos helaas niet zien.... :(
Bunny06 Geplaatst: 18 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2010 Ze staan ook in mijn album.. Hopelijk kun je die wel zien..
Boseetje Geplaatst: 20 augustus 2010 Geplaatst: 20 augustus 2010 ja heb gekeken,bijzonder konijn zeg die bugs! je krijgt wel een enorme bijzondere en sterke band met hem na al die ellendigheid ofniet?
Bunny06 Geplaatst: 20 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2010 Ja maar dat had ik gelijk al.. Je krijgt, tenminste ik, met elk dier een speciale band maar ieder weer anders..Ook al heeft hij zoveel beperkingen, met hem kan ik het meest als ik het vergelijk met Witje en Bunny.Hij is gewoon een lieverd, op zijn manier..Gisteravond ook nog lekker geknuffeld met Bugsje. Hij ging weer slapen terwijl ik met mijn hoofd naast hem/ tegen hem aan lag.. En hij gaf mij, toen hij wakker werd, een wasbeurt.. En dat terwijl ik hem elke dag moet pesten met spoelen en spuitjes om de dag moet geven.Ik denk ook niet dat Witje of Bunny dit zouden trekken als zij hetzelfde hadden.. Bunny in ieder geval niet.. Witje rent bij de dierenarts tegen mij aan zodat ik hem kan 'beschermen' tegen de dierenarts.Bunny is een echte stress kip.. Komt door haar verleden en daarom heb ik het ook zo te doen met haar, weer op een andere manier als bij Bugs of Witje.Ik hou van alle dieren en allemaal op een andere manier...
nathalie b Geplaatst: 20 augustus 2010 Geplaatst: 20 augustus 2010 Maar Bugs weet ook heel goed dat jij hem niet zomaar kwaad doet en dat hij je nodig heeft.....Het manneke vertrouwd jouw volledig!Ze voelen dat echt hoor...ik kreeg toen met Ollie tijdens alle ellende ook zo'n band.....Ik had op een gegeven moment eerder door dat er wat met hem was dan met manlief!(bijna een slechte gedachte...)Het was bijna zo dat ik met Ollie kon overleggen over wat we moesten doen......Mijn schoonouders zeiden op een gegeven moment....met wie heb jij nou eigenlijk een relatie?mijn antwoord was niet wat ze wilde horen maar heb ijskoud gezegd dat manlief al bijna 20 jaar op de eerste plaats stond en zijn plekje even ingenomen was! (oef...)
Bunny06 Geplaatst: 20 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2010 Haha.. Uiteindelijk staan dieren bij mij altijd op nummer 1.. Of ik nou een vriend heb of niet Bugs stelt mij gerust en andersom, hoop ik..Mijn moeder weet nog niet dat ik op zoek ben naar een vriendin voor hem..
Bunny06 Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 Mijn moeder weet nu wel dat ik op zoek ben naar een vriendin voor Bugs maar ik mag geen konijn erbij halen.......Komt nog steeds pus uit zijn middenoor.Hij slaapt wel lekker bij mij in mijn armen, regelmatig.. Heb hem wat meer moeten afzonderen van Witje en Bunny.. De plek waar de wc's staan van beide rennen, zat al een deken zodat ze elkaar daar niet konden zien.. maar nu moest ik de plek waar ze regelmatig slapen ook afschermen omdat Bunny te dominant werd.. De laatste dagen doen ze niks anders dan hun net verschoonde wc uit te graven en het fleece deken weg te trekken en vervolgens loopt Bunny te 'graaien' door het tralies heen.Normaal konden ze een week met hun wc doen maar nu moet ik soms 3 keer in de week alles verschonen omdat ze alles eruit gaan graven.Dus nu Bugs wat meer afgezonderd word van hun, zal hij zich nog eenzamer gaan voelen en dat is erg jammer.. Ik zag het al helemaal zitten om vandaag mijn moeder over te halen en morgen een vriendinnetje op te halen maar dat gaat helaas niet door...
nathalie b Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Misschien moet ze er wat langer over denken......kan me voorstellen dat ze een beetje bang is voor misschien weer een konijn wat in de toekomst heel veel kan gaan mankeren en jouw weer heel veel geld gaat kosten.(dat is namelijk ook 1 van de redenen waarom manlief hier even geen dieren meer wil...)
Bunny06 Geplaatst: 29 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2010 (aangepast) Nee.. eigenlijk mocht ik er geen.. En inmiddels heb ik er al 3 en Bugs zou ik maar tijdelijk hebben maar wil hem nu niet meer kwijt.(eigenlijk wou ik hem ook al niet meer kwijt toen ik hem mocht ophalen maar moest mijn moeder over halen door te zeggen dat ik hem op zou vangen en een ander huisje voor hem zou gaan zoeken)..Ze had al 3 keer over haar hart gestreken en dat wou ze niet voor de 4e keer doen.. Dat ik er maar 1 bij moest halen als ik uit huis ben.. Blablabla...Vanochtend kwam er geen pus meer uit, heel misschien 1 klein stukje maar meer niet.Zijn wond geneest ook redelijk op de plek waar verkeerd gesneden was. Ook is zijn huid dat door de hechting begon te irriteren, na het weghalen van die hechting gelijk weer tot rust gekomen. Er ontstond een rood bultje wat leek op een zweertje doordat de hechting de boel afknelde. Heb zelf de hechting eruit gehaald omdat ik anders weer met hem naar de da zou moeten en bij mij zit hij altijd erg rustig en ik kan er de tijd voor nemen en een da moet het allemaal wat sneller doen. Bugs eet ook meer van het voer Versele laga (breed spectrum merk) Cuni Complete.. Ik meng zijn voer met een beetje Junior biks van HF, SS junior en SS (adult) en Cuni..En de ene keer eet hij wat meer HF dus dan geef ik dat meer bij en de andere keer wat meer ss.. Dat kun je ook wel makkelijk zien omdat het allemaal verschillende brokken zijn. Nu eet hij dus heel veel Cuni complete.. Dus ik hoop dat hij wat aankomt want hij blijft op 1,2kg hangen terwijl je zijn ruggengraat kan voelen. Misschien is dit wel zijn vaste gewicht en wat bij hem hoort maar als hij er 1 a 1,5 ons bij krijgt, zou hem geen kwaad doen lijkt mij. Het is zo'n poepie dat als ik hem met zijn borstkast en voorpoten+hoofd in mijn hand leg, gaat hij slapen. Waarschijnlijk vind hij het prettig als zijn voorkant opgetild word. 29 augustus 2010 aangepast door Bunny06
Margot Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Ach wat is dat nou jammer zeg... Dat je geen vriendin voor hem erbij mag halen. Hopelijk draait ze nog wel bij Bugs is wel echt een poepie zeg:love: En Witje en Bunny ook:love:Gelukkig gaat het wat beter met Bugs:yes:
Boefje Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 ah mooi ik vroeg me al af hoe het met Bugs ging, maar dat gaat dus al stukken beter. Fijn hoor! Jammer inderdaad dat hij er geen vriendinnetje bij mag..ach mijn moeder die probeert me ook nog steeds uit het hoofd te praten om er nog twee bij te nemen terwijl ik 250 km verderop woon samen met mijn vriend en 31 jaar ben. Waarom ze dat doet, ik zou het niet weten..moeders he.. tsja.
nathalie b Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Toch blijft het gewoon een lekker ventje wat jouw blijkbaar ook super vertrouwd (anders zou hij niet lekker bij je in slaap vallen hĆØ..)!Jammer dat hij er dan geen vriendinnetje mag maar hij heeft gelukkig jouw nog....en wie weet over een tijdje....
Bunny06 Geplaatst: 5 september 2010 Auteur Geplaatst: 5 september 2010 Ja maar hij heeft nu een vriendin nodig .. Gisteravond ook weer.. Voor ik ga slapen kruip ik nog even bij Bugs (eerst bij Witje en Bunny) in het hok.. En ik was hem aan het knuffelen met mijn 'neus' .. En op een gegeven moment ging ik rechtop zitten, op mijn knieen, maar toen ging Bugs een rondje rennen en toen hij weer voor me stond, ging hij bijna staan om mijn gezicht weer te kunnen wassen. Ik Bugs weer helemaal geaait en geknuffeld en daarna ging hij mij weer wassen.. Zo erg heeft hij het nog nooit gedaan.. Meestal rent hij weg als ik overeind kom maar nu was hij meer aan het zoeken naar aandacht en ik vond het op een gegeven moment ook wel sneu om weer weg te gaan.. Straks ziet hij mij wel als een soort vriendinnetje en dan ga ik telkens weer bij hem weg.. Dat is volgens mij ook niet goed, als ik het dan ga vergelijken met het af en toe bij elkaar zetten van 2 konijnen, dat wekt alleen frustraties op waardoor ze kunnen vechten omdat ze graag bij elkaar willen zijn..
Boefje Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 aww wat een scheet is t ook. Lief he. Maarja..je woont nog thuis toch? En zolang je nog thuis woont ging dat toch niet door? Of heb je je moeder al weten over te halen?:wink2:
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Bugs heeft een hele lieve vriendin....zijn baasje die heel goed voor hem zorgd!
Bunny06 Geplaatst: 15 september 2010 Auteur Geplaatst: 15 september 2010 Dank je Er komt nog steeds pus uit zijn middenoor Vanochtend heb ik even in mijn boek gelezen (textbook of rabbit medicine van Frances Harcourt-Brown)..En het viel mij op dat bij abcessen vaak ook honingzalf aangeraden word.. Maar dan de zalf uit New Zeeland dat afkomstig is van Manuka bloemen. Honing uit Australie zou ook goed werken maar Manuka honing werkt het best. Dus ik ga maar zo'n potje honing bestellen en na het spoelen ga ik het vullen daarmee. Nu is het vaak zo dat je met honingzalfjes de wond vochtig houd wat juist weer goed is voor de slechte bacterien maar deze honing haalt het vocht eruit.. Of droogt uit ofzo.. Het is moeilijk om de tekst te begrijpen maar het is overduidelijk dat de Manuka de slechte bacterien bestrijd.Het is een heel interessante boek dat eigenlijk voor de dierenartsen bestemt is.Krijg morgen waarschijnlijk nog zo'n boek binnen met info over konijnen.
Bianca Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 Ik kijk vaak naar die programma's op Animal Planet over de Amerikaanse dierenpolitie. Daar was een keer een vrouwelijke DA in een die honing op open wonden smeerde voor ze ze verbond omdat het heel goed tegen ontstekingen werkte. Ze zei dat ze eerst heel sceptisch was, maar dat ze het zijn gaan proberen in die kliniek en dat het geweldige resultaten gaf, dus dat ze het daarom standaard waren gaan gebruiken. Dus ik heb het al eerder gehoord hoor! Een abces is eigenlijk ook gewoon een hele heftige ontsteking toch?
Bunny06 Geplaatst: 15 september 2010 Auteur Geplaatst: 15 september 2010 Ja maar ik heb ook al de gewone honingzalf, in het begin, gebruikt (L-mesitran ofzo). Maar op een gegeven moment kreeg hij hier een reactie op maar dit was in combinatie met een spoelvloeistof die ik toen had maar dat is nu ook gewoon fysiologisch zout met 5ml 2,5% baytril waar ik mee spoel.En het honing voorkomt ook dat het sneller dicht gaat groeien zodat het met spoelen makkelijker gaat. Het maakt wel een bende omdat het plakkerig is.. Maar ik heb Evert-Jan even geemailt omdat ik zeker wil weten of het geen effect heeft op Bugs omdat het in diverse concentraties te verkrijgen is.. MGO 100 tot 550.. En de 550 is het sterkst maar ik wil zeker weten dat hij daardoor niet iets raars krijgt. Er staat namelijk bij dat als je het inneemt (als mens) dat je dan eerst niet mag drinken omdat het eerst moet inwerken op de slijmvliezen.. Dus je lichaam neemt het op.. Maar ik heb geen idee hoe dat uitpakt bij konijnen en misschien dat Evert-Jan het wel weet..Neem aan dat hij dat boek ook heeft Een abces is inderdaad gewoon een ontsteking dat allerlei soorten oorzaken kan hebben. Maar bij konijnen groeit het vaak langzaam omdat het pus ook hard is.. Bij andere dieren en de mens is het gewoon vloeibaar maar bij konijnen niet.. Het ene abces is weer makkelijker te behandelen als bij de andere. Je kan een abces behandelen maar de oorzaak vinden is wel het belangrijkst, anders blijf je bezig Maar ook dierenartsen verschillen met behandeling.. De 1 stopt een tablet in het abces tegen de ontsteking, de ander haalt hem helemaal compleet weg met operatie, de ander wil eerst uitzoeken waar het door komt en de ander geeft je de verkeerde antibiotica mee en laat je niet spoelen. Ook is het belangrijk welke antibiotica er ingezet word.. Maar dat verschilt per abces (de oorzaak).. Heel ingewikkeld maar ik heb wel hoop dat het oooooooooit stopt met Bugs ontsteking..
Boefje Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 ja ik las laatst iets over een soort honing dat bewerkt was en ook goed was voor vaginale bacterie enz.. blijkbaar ontsmet honing ofzoiets.. lijkt me ook wel want als ik keelontsteking heb en ik drink cola dan wordt het alleen maar erger vanwege die suikers..dat voedt bacterie..maar honing schijnt dat wel weer te genezen.. ik hoop ook dat Bugs gauw eindelijk eens beter mag worden.
Aanbevolen berichten