Ga naar inhoud

Bugs operatie middenoorontsteking WP


Bunny06

Aanbevolen berichten

  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er is vast wel ergens een leuke meid voor die stoere Bugs!

Misschien duurt het zoeken wel wat langer maar de ware moet ergens zitten!

Een gezond konijn kan ook van de een op de andere dag EC krijgen.....vind dat ook geen rede om geen lieve meid voor hem te zoeken.

Het liefst eentje die misschien ook enigszins gehandicapt is en niet te pittig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. Dat heb ik ook al duidelijk door gegeven.

In ieder geval 1tje die ook gewoon lekker rustig is en niet veel rijd.. Of niet veel 'kan' rijden..

Had 2 maand geleden ook al voor hem gezocht en rond gebeld.. Toen mocht het ook al niet vanwege de kans op e.c...

Bunnykaj deed daar niet moeilijk over.. Die was juist blij dat ik een vriendin zocht voor hem en dat ik er zoveel moeite voor deed omdat dat ook niet om de hoek zit.. Maar ik had net op de dag dat hij geopereerd werd, voor het eerst (2juni), met hun contact gehad..

Ik had een emailtje gestuurd en ze hadden mij netjes terug gebeld met welke konijntjes ze nog hadden maar ik moest nog even afwachten of de operatie goed ging en de konijnen die ze hadden was niet echt waarvan ik zou zeggen dat het de perfecte konijn zou zijn..

Nu durf ik toch wel weer verder te gaan met zoeken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

E. Cuniculi.. Een konijnenziekte dat vaak uitbreekt als het konijn zwak is of erg in de stress is..

Verschijnselen kunnen bijv. een verlamde achterhand, scheve kop, oorontsteking e.d. zijn. Als je dit niet op tijd behandeld dan kan het konijn dood gaan.. Bij tijdig behandelen is de kans erg groot dat het konijn E.c. overleeft maar kunnen nog de verschijnselen houden..

http://www.asielgoofy.nl/konijnen.php Bijna onderaan.

Konijntje Romy is misschien iets?..

Mist 1 oor en niet geschikt voor kinderen.. Maar misschien nog wel te 'fit' voor Bugs?

Er staat ook niet bij hoe groot het konijn is want ik ben op zoek naar een kleine soort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EC, E. cuniculi, is een parasiet in de hersenen van het konijn. Veel konijnen dragen deze parasiet bij zich zonder enig probleem, tot hun weerstand eens verminderd door bijv. ziekte of stress. Dan wordt de parasiet "actief" en kan voor heel veel verschillende soorten problemen zorgen, neurologische problemen, plots gewichtsverlies, nierproblemen, problemen met de achterhand.. Op de website van Wilhelminapark staat er heel veel info over, misschien dat je dat anders eens kunt lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E. Cuniculi.. Een konijnenziekte dat vaak uitbreekt als het konijn zwak is of erg in de stress is..

Verschijnselen kunnen bijv. een verlamde achterhand, scheve kop, oorontsteking e.d. zijn. Als je dit niet op tijd behandeld dan kan het konijn dood gaan.. Bij tijdig behandelen is de kans erg groot dat het konijn E.c. overleeft maar kunnen nog de verschijnselen houden..

Oorontsteking een symptoom van EC? Dat lees ik voor het eerst? Het is eerder zo, dat symptomen van EC (scheef koppie) juist verward worden met een midden oorontsteking toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Romy is wel een inteelt konijn he, maar dat had je vast al gelezen. Ik vind het geweldig dat jij zo'n konijn zou willen adopteren. Maar denk ook aan jezelf, het is een inteelt konijn mogelijk staan je met haar ook veel dierenarts bezoeken te wachten, wil je dit? Voor hetzelfde geld is het een gezond konijn en heeft Bugs er lang plezier van. Maar ze mist een oor, dit is tgv de inteelt? Of is het oor geamputeerd?

Ingrid of Ineke zijn misschien ook geschikt, ze zijn allebei wat bang dus misschien ook geschikt voor Bugs?

Nouja eerst moet Bugs maar eens herstellen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik ben het met Dolly eens...symtomen van oorontsteking en EC komen in het begin met een scheve kop over een.

Vandaar behandelen voor beiden dan...ab en panacur.

Is er sprake van verlamming voor of achterpootjes, spreek je enkel over EC en niet over een oorontsteking.

Ik zou meer zelf gaan kijken naar een reeds geholpen voedster...

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

In opvangcentra's castreren ze vaak alleen de rammen en voedsters niet.. Denk dat ze dat wel willen doen als je er 1 wilt, dat ze haar dan castreren voor je haar ophaalt.

Inteeltkonijn, misschien is Bugs dat ook wel..

En zoveel info staat er niet bij Romy en misschien is het alleen haar oor dat mist door inteelt..

Maar goed, zij viel mij gewoon op, niet dat ik haar gelijk ga halen..

Misschien dat ze ergens anders toch een konijn hebben die er beter bij past..

En het zou natuurlijk mooi zijn als een gezond konijn erbij past maar ik ben bang dat die teveel op Bugs gaat rijden.. Dat trekt hij niet.

En nu wil een gehandicapt konijn ook niet meteen zeggen dat je er hoge kosten aan hebt. Ligt aan de handicap.

En wachten tot hij helemaal hersteld weet ik niet.. Dat kan misschien nog weken/maanden gaan duren..

Witje en Bunny zijn ook gezond, krijgen hun entingen e.d. maar die kunnen bij wijs van spreke ook morgen dood in het hok liggen vanwege een hartaanval ofzo.

Bugs zit al zolang alleen en hij heeft gewoon het 'gun factor'.. Ik gun hem gewoon eindelijk een vriendin zodat hij bij kan komen en gelukkig kan zijn.

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens bij opvang Franky zitten er wel veel gecastreerde voedsters! Alleen zij hebben liever mensen uit de omgeving Eindhoven. Misschien dat ze een uitzondering willen maken voor je. Weet trouwens ook niet in hoe verre ze daar streng in zijn hoor.. gewoon proberen als je t wat lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boefje,,

Ik heb even daarover een emailtje gestuurd over wat ze daarmee bedoelen.

Is dat niet de datum van binnenkomst want bij 1 stond dacht ik 06/19/10.. Dat zou dan 19 juni zijn toch?

Lijkt mij niet dat die nu al dood is :s

Franky heeft ook leuke konijntjes.. Zoals Wacko of Jane..

Heb de opvang even een mailtje gestuurd of het ook mogelijk is om een konijn mee naar Assen te nemen..

Oh en ik het nog geen sms of telefoontje gehad van de opvang.. Lekker veel interesse zeg!..

Als ze liever alle konijnen zelf houden vanwege het gevaar omtrent E.c. dan raken ze geen konijn kwijt..

Ik ga nu liever bij andere opvangcentra's kijken.. *zucht*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben benieuwd wat die knavivo daarover zegt..vind het wel een beetje raar staan daar hoor.. last chance.. Ja Franky heeft vaak kneusjes. Ik had een hele lange tijd harmpje in t oog. Hij werd armpje genoemd omdat zijn armpje scheef stond ofzo..maar die zit er nu niet meer. Trouwens dat is een mannetje dus daar had je niet zoveel aan gehad. Ja je kan beter bij andere opvangcentra's kijken hoor. Ik hoop dat Franky niet moeilijk doet over de afstand..snap trouwens niet waarom t persƩ daar in die buurt moet zijn..ik had Bailey ook bij Bunnykaj weg en das ook anderhalf uur ofzo rijden geweest. Onderling verhuizen ze die beestjes ook telkens als ze geen plek meer hebben ofzo. Dan zit er ineens eentje uit Groningen helemaal in Brabant in de opvang bijv..dus ik vind niet dat ze moeilijk moeten doen hierover. Ze mogen allang blij zijn dat iemand oprecht interesse toont in een konijn en die een fijn thuisje wil geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb heel netjes vanavond nog email terug gekregen om 23:05..

De betekenis van 'Last Change' :

Dat is Engels en staat voor: laatste verandering, oftewel de laatste x

dat er een verandering aan het artikel is gedaan door de webmaster.

Er wordt bij ons niks ingeslapen, tenzij medisch noodzakelijk.

Chance is kans.. Ik haal soms change en chance door elkaar.. :P..

Dus niks om zorgen over te maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha.. zal ik t nu ook fout gelezen hebben dan? Zit teveel op internet naar konijnen te kijken hahah ik droom er al van heb ik gemerkt dus moet maar even minderen met mijn konijnenverslaving..hahaha maar ze zijn zo leuk!! Allemaal verschillende schattige bolletjes met mooie prints en kleurtjes hahah krijg altijd warm fuzzy feelings als ik ze zie..als ik me naar voel stuurt me vriend altijd schattige konijnenfilmpjes of foto's en dan fleur ik weer helemaal op. Maarre hoe is het nu met Bugs? Zit er alweer verbetering in? En hoe gaat ie met jou? Voel je alweer een lading van zorgen en stres van je schouders afglijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja.. Donderdagochtend had ik geen last van hoofdpijn maar later die dag nog wel en zelfs nog even een steek in mijn oor maar dat ging allemaal snel weer voorbij.. Met mij en Bugs gaat het nu prima..

Vind het wel lastig om heel langzaam te spoelen.. Nu lijkt het alsof er bijna geen pus meer uit komt maar wat als er een dikke stuk in zit die er alleen uit komt met een iets hardere straal?..

Het is wel raar om met een braunule/katheter in dat gat te gaan.. Je moet de goeie richting op gaan want anders voel je gewoon dat hij tegen een stukje bot (van de verwoekering) aan komt.

Ik sta nu nog vroeger op om een kwartier/half uur voordat ik ga spoelen alvast metacam te geven.

Hij heeft zijn groene kussentje al onder gezeken.. Deed hij vanaf het begin al toen ik hem had. Hij heeft iets met kussens.

Dus die nieuwe kussen kan ik straks wel weg gooien.

EN hij keutelt erg goed.. Soms wou ik dat het wat minder kon :P..

Heb ook even opvang Goofy gecontacteerd over Romy..

En ik had in mijn hoofd om gewoon in het kort te schrijven wat Bugs heeft (meegemaakt).

Maar het is weer een lang verhaal geworden :P

Ik zie wel wat ze erop antwoorden.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .