Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

één van mijn konijntjes is best lelijk in de rui altijd, met verschillende kleuren vacht en uitstekende plukjes. Nu was het me wel al opgevallen dat het bij zijn achterpootjes wel heel erg was, maar ik zocht er niks achter. Nu zag ik vandaag dat zijn achterpoten helemaal verfromfraaid zijn, en dat op sommige plekken bijna geen vacht meer zit, alleen nog wat hele donkere ondervacht, zijn pootjes zijn in omvang gehalveerd zeg maar! Het ziet er echt naar uit..

Ik heb helaas geen foto's kunnen maken, maar ik heb wel twee weken geleden foto's gemaakt van zijn pootjes die zo in de rui zijn. Alleen denk ik nu dat hij dus helemaal het helemaal niet met de rui te maken heeft?

Het is alleen bij zijn achterpootjes.

5856-albums2019-26698.jpg

5856-albums2019-26695.jpg

Helaas heb ik niet supergoede foto's, maar stel je dit soort vacht voor, en dan nog 3x erger, met plekjes waar de vacht bijna weg is, alleen op de twee achterpootjes. Mijn andere konijn heeft nergens last van.

Wat zou dit kunnen zijn?! Ik ga sowieso naar de dokter, maar hoop dat iemand al een idee heeft!

Geplaatst:

Het ziet er naar uit alsof ze daar zelf aan bijt, jeuk?

Vlooien, luizen of misschien geprikt door iets?

Of verveling, ik durf het je echt niet te zeggen.

Hoop dat iemand anders een wat duidelijker antwoord kan geven:)

Geplaatst: (aangepast)

Hij heeft geen voortanden meer, dus hij bijt er niet aan, wel likken.

Ik ben nog niet naar de DA geweest, ik ga volgende week zo snel mogelijk.

Aan urinebrand heb ik eerst ook gedacht, maar hij vertoont verder geen vreemd gedrag, en het is dus al een aantal weken! (Omdat ik eerst dacht dat het gewone rui was)

En ik dacht ook al aan iets als vlooien of mijt of zo, maar ik snap niet waarom het alleen op die plek is :s Hoewel vlooien natuurlijk warme plekjes opzoeken, en die plek op zijn pootjes is altijd opgevouwen/geplooid. Wie weet..

Ik kan hem helaas niet echt pakken, omdat hij nogal angstig is en een groot hok heeft met plekken waar ik er niet bij kom.. Dus dat is altijd heel stressvol (voor beide partijen :P). Anders zou ik het nog eens goed kunnen bekijken. Maar bij de dokter kan het goed bekeken worden.

aangepast door Kimm_
Geplaatst:

Konijnen kunnen ook iets onder leden hebben, zonder andere symptomen dan urinebrand(denk aan EC). Beetje stomme vraag, maar hoe ruikt het? Is het echt vies, of gewoon nat van likken? Hoe ziet de huid er uit?

Geplaatst:

Het ruikt nergens naar, en het lijkt alleen wat nat van het likken, niet echt vies. De huid kan ik niet zien, wel een hele donkere ondervacht. (of kan het dat hij zwarte huid heeft?) Het ziet er zwart/heel donker uit waar de haartjes weg zijn.

Bedankt voor jullie reacties!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .