nick Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Ik heb 2 kleine nhd hangoortjes:mdr: een vrouwtje van 7 weken en een mannetje van 9 weken. Ze zitten nu bij elkaar maar omdat het vrouwtje 2 weken jonger is en vrouwtjes later geslachtsrijp zijn vroeg ik met af of ik het mannetje op de leeftijd van 14 weken kan later castreren en het vrouwtje dat dan 12 weken is er gewoon erbij kan laten? Dat zou wel handig zijn want dan hoef ik ze niet te scheiden en is het voor de konijntjes ook leuker. Het vrouwtje kan dan mischien ook mee naar de dierenarts zodat het mannetje niet alleen daar naar toe hoeft. Oja ze eten ook hun blindedarm keutels niet op:grrrrrr: ! Als mijn andere konijnen dat niet doen dan geef ik ze wat minder biks en meer hooi.Maar ik heb ergens gelezen dat kleine konijntjes altijd een bak met biks moeten hebben staan dus wat kan ik er dan aan doen? Ik laat de volgende keer wel wat fotos zien :mdr: ik moet ze alleen nog op de comp zetten.
Bianca Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 Hoe weet je of je ram al met 14 weken gecastreerd kan worden? Dat kan toch alleen als de balletjes al zijn ingedaald? (dacht ik hier begrepen te hebben.. en je moet dan ook nog een DA hebben die het dan al wil doen, want sommige weigeren te castreren voor een ram 6 maanden is)Ik zou ze in ieder geval niet langer dan dat het vrouwtje 12 weken is bij elkaar laten zitten want anders heb je er meteen een heleboel!
Dollie Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 ALS je het mannetje dan kan laten castreren is het in principe ideaal, maar anders moeten ze wel uit elkaar..
Petradhd Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 Tjongejonge, moet de voedster nu al met 12 weken gescheiden worden van de ram? Vorige week was het nog 15 :erf:Ik zou gewoon zorgen dat je ram gecastreerd is voor je voedster 4 maanden is. Kijk wel goed uit als je ze bij elkaar laat zitten dat je ram na de operatie niet op je voedster gaat rijden, als ie dat doet kun je ze toch beter even apart zetten tot de operatiewonden genezen zijn.
Catelootje! Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 {{@ Petra; Jorieke´s kleine nijn van ±14 weken/3,5 maand die al mama werd}}
konijn1981 Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 lijkt me inderdaad genoeg reden om ze al eerder te scheiden
Bianca Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 Jup, ik zei 12 weken vanwege Jorieke's konijn Eefje (zie nestjes forum) en omdat dat geloof ik ook zo op de info-pagina hier op BB staat.
Aanbevolen berichten