Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Laatst ontdekte ik een wondje op de rug van Muts. Nou ja, wondje leek een groot woord. Het meest logisch leek mij dat Pet haar iets te hard had vastgepakt toen hij op haar wilde rijden. Het was een rond, kaal plekje met een stukje waar het haar kort was en een paar kleine stipjes van korstjes. Ik heb er dus ook niks aangedaan, het zag er prima uit.

Nu zijn we alleen al een paar weken verder, maar het haar groeit nog niet terug. De reden dat ik me er zorgen over maak is omdat het er soms op lijkt dat Pet nogal aan dat plekje likt. Het is alleen lastig te zien of hij echt speciaal dat plekje likt of haar gewoon wast, waar hij altijd veel werk van maakt.

Een deel van het kale plekje heeft ook een soort heel dun harder, ruwer laagje, maar het is gewoon normaal huidkleurig. Daarom vraag ik me ook af of dat van het likken komt.

Het plekje zit trouwens ongeveer op haar ruggengraat, dus zelf kan ze er niet bij.

Ik weet dus niet of het normaal is dat het haar nog niet terug groeit of dat er een probleem is.

Geplaatst:

Het kan lang duren voordat de haren terug groeien. Hier zijn de dames allemaal gecastreerd en bij de 1 groeiden de haren binnen 2 weken terug en bij de ander duurde het een maand. Dat heeft te maken met in welke fase van hun haargroei ze zitten (wisselen van vacht etc.)

Ik zou toch voor de zekerheid dat plekjes eens aan de dierenarts laten zien, het klinkt namelijk als een schimmel. Die treedt op bij verminderde weerstand en stress. Heeft je konijn recentelijk een operatie ondergaan of onder stress gestaan? Veel rijden van het andere konijn kan ook stress veroorzaken.

Geplaatst:

Muts is in januari gecastreerd, toen zag ik het haar snel weer terugkomen.

Pet rijdt echt niet vaak op haar en als hij het doet is het ook maar kort. Muts is niet zo snel in de stress, zelfs op reis zit ze binnen de kortste keren rond te kijken in de mand en is ontspannen.

Schimmel zou inderdaad wel een mogelijkheid kunnen zijn, zeker ook als het plekje steeds nat wordt door het gelik van Pet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .