Mar1 Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Hoi, laatst al ergens in een andere post een berichtje achtergelaten maar ben er nog niet uit. Mijn konijn heeft problemen met zijn darmen. Hij keutelt nauwelijks. Maar hij eet nog wel zijn groenvoer, gelukkig... Begonnen met primperan en lactulose. Zijn groenvoer maak ik extra nat. Drinken doet hij nauwelijks tot niet. Ik geef hem ook nog extra vocht via een spuitje. Soms komt er dan weer eens een keutel, soms 4 en vandaag weer alleen maar 'natte' keutels. Ik krijg er geen hoogte van. Verder lijkt hij prima fit. Heb al een nieuwe drinkfles gekocht omdat ik dacht dat die misschien stuk was, maar nee hoor, geen effect. Biks eet hij niet, als ik hem 'lekkers' (= gemengd voer) voor zou zetten (wat ik dus niet doe), zoekt hij prima uit wat hem lekker lijkt. Hooi is ook niet in trek, heel af en toe een plukje lijkt het. Wie heeft nog tips?
Catelootje! Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Dierenarts al gebeld? Heb je geprobeerd zijn buikje te voelen en evt. te masseren? Je geeft alleen darmstimulerende middelen, geen pijnstilling? Je kan een konijn nog zo veel laxeermiddelen geven, als hij pijn heeft eet hij niet en dan kunnen de darmen stil komen te liggen. Konijnen die geen biks meer eten kunnen ook last hebben van hun gebit. Dan eten ze alleen maar zachte dingen zoals dus groenten. Of het gebit goed is kan eigenlijk een dierenarts als beste zien. Een konijn dat groenten eet drinkt vaak ook minder zei mijn dierenarts. Je kan een naaldloos spuitje vullen met fijngemaakte biks en water, een bikspapje. En dan dwangvoeren. En pest je konijn met groenten, dat hij in ieder geval blijft eten. Het hangt een beetje af van de grootte van je konijntje hoeveel je geeft. Op hetkonijn.nl geven ze 10-30 ml aan per keer, om de paar uur herhalen. Mijn konijn kreeg van de dierenarts uiteindelijk 30 ml.
Aanbevolen berichten