daph-91 Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 ik heb een vraagje over de gezondheid van zowel mijn nijnsels als van mij. het was me al opgevallen dat pupa een beetje veel krabbelt de laatste tijd, haar helemaal nagekeken maar niks gevonden ( ook geen irritatie aan haar huid oid) nu heb ik sinds gister hele bulten over mij lichaam ( bovenarm, rug, knieholte, enkel) en bij mijn bovenarm lijken het een stuk of vijf bulten te zijn die samen een vormen. Nou is mijn vraag, zouden mijn nijnsels iets van vlooien of luizen oid kunnen hebben waar ik nu ook last van heb? hoop dat jullie mij kunnen helpen, want het is echt geen pretje, HET JEUKT ARGGGHHH
daph-91 Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2010 op mijn enkel lijken het gewoon muggenbulten alleen zitten ze dicht op elkaar met soms gen cm ertussen, en op mijn bovenarm is het een grote bult van ong 8 cm ofso... en gewoon rood.... geen pus of ettervorming oid... ben een beetje angstig want als het dit niet is is er ook nog een kans dat ik tijden mijn vakantie naar egypte een parasiet oid heb opgelopen... ( ja ben echt een muts, maar het zit me niet lekker) ben ondertussen pupa & simba voor de tigste keer te "vlooien"....
Catelootje! Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Als het je echt niet lekker zit moet je even naar de huisarts gaan Of je de volgende keer laten inenten als je buiten de EU-12 gaat ^^
daph-91 Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2010 huisarts kan je allen sochtends bellen voor een afspraak, en ik heb me tegen alles laten enten waar je je tegen moet laten enten dus dat gaat gelukkig niet op.....
Catelootje! Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Dan hoef je je denkt ik ook niet druk te maken Heb ooit gelezen dat vlooien niet zo'n voorkeur hebben voor konijnenbloed, maar hoe en wat weet ik niet meer. Vachtmijt misschien?
daph-91 Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2010 hoe kan je zien dat het vachtmijt is? bij pupa is het moeilijk te zien door haar gevlekte vacht, maar bij simba zag ik een beetje spikkeltjes aan zijn haartjes zitten, maar heel weinig maar toch....
lianne Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Ziet het er toevallig zo uit (bij jou):Want dan zou het prima ringworm (een schimmel) kunnen zijn.
daph-91 Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2010 nee de hele bult is effe rood, wel fel rood maar het is niet zon ring
lianne Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Hmm dan zou ik toch even zelf naar de huisarts gaan en met de konijntjes ook naar de dierenarts.
lola & filou Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 volgens kunnen het vlooienbeten zijn. ik heb er ooit gehad van mijn kat. waren ook net muggenbeten die dicht op elkaar zaten. en het jeukte veel erger dan een muggenbeet.
Bianca Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Vlooien laten kleine zwarte spikkeltjes achter op de huid van je konijn. Dus als ze een lichte huid hebben moet je die hier en daar kunnen vinden als je de haren goed spreidt. Dan weet je meteen wat er aan de hand is. Maar met je Egypte verhaal in het achterhoofd zou ik met jouw uitslag sowieso even naar de huisarts gaan. zo'n parasiet kan hele vervelende gevolgen hebben als hij niet op tijd wordt onderkent.
pechkonijn Geplaatst: 6 augustus 2010 Geplaatst: 6 augustus 2010 Heb je je konijnen ook gekamd met een vlooienkammetje? Die van mij hadden laatst ook jeuk door een parasiet die ik zonder vlooienkammetje nooit had gevonden. Ze waren zo klein dat ze met het blote oog nauwelijks te zien waren en op de huid waren verder ook geen verdere aanwijzingen: geen schilfers en dergelijke.
daph-91 Geplaatst: 7 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2010 hoi, sorry voor de late reactie.ondertussen idd met een vlooienkam aan de haal maar niks te vinden bij de nijnsels. de bulten zijn ondertussen erger geworden en ik heb een aantal dagen hoofdpijn. gister te laat geweest voor een afspraak bij de huisarts, nu maar hopen dat het niet erger word en dat het allemaal maar een beetje toeval is...
iloon82 Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 en ben je er achter wat het is? Want na het lezen ben ik toch wel benieuwd geworden of je er achter bent gekomen wat het nu daadwerkelijk is.
Bunny06 Geplaatst: 11 augustus 2010 Geplaatst: 11 augustus 2010 Ik ook.. Kan het ook niet zo''n vieze larve zijn die onder je huid zit?Je ziet niks bewegen in die van 8cm?Wil je niet bang maken hoor maar heb wel eens filmpjes gezien over dat soort beestjes..Hoop in ieder geval dat het niks ernstigs is..
Annabel van Geel Geplaatst: 14 mei 2012 Geplaatst: 14 mei 2012 Hmm.. Daph! Het is even geleden dat je dit gepost heb maar ik heb net een konijntje en heb sinds vorige week ook bultjes, precies zoals jij omschrijft. Een vriendin zei me dat het vlooienbeten konden zijn. Wat was het bij jou? Ik ben heel benieuwd!
Aanbevolen berichten