Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vandaag terug van vakantie gekomen, m'n moeder heeft de afgelopen 4 dagen voor mijn konijnen gezorgd. Toen ik vanmiddag aankwam bij de konijnen kwamen ze allebei enthousiast aanlopen, maar nu is er eentje Fire niet helemaal goed... Hij is een ex-ram. Ik deed het deurtje open naar de ren en hij bleef binnen zitten, wat al raar is. Dus ik hem roepen, komt hij nog niet. ik zette hem even in de ren, maar hij ging snel weer liggen. Ook lijkt het alsof hij steeds wil wassen op een bepaalde plek, zo achter zijn achterpoot ofzo.. Maar hij wil niet eten, zelfs geen biks!!Hij is heel zwak maar probeert zichzelf steeds te wassen, ook zijn zijn bewegingen heel snel, hij draait zich heel snel om, laat zich weer vallen op zijn zij... Nouja de vorige keer had mijn andere konijn ook dat hij niet wilde eten en nergens meer op reageerde, dus toen gelijk naar de DA gegaan, kwamen we daaraan, was mevrouw springlevend. Nu heb ik m;n moeder gebeld, die komt om half 4 ofzo, daarvoor kan ik sowieso niet naar de DA.. Echt vervelend dit.. Konijnen zijn ook zo gevoelig, van het ene moment op het andere is er ineens wat aan de hand.

Weet iemand wat het mogelijk kan zijn?

Geplaatst:

Hmm.. ben geen ervaringsdeskundige, maar ik zou hem apart houden van de groep. Kan je zien wat er evt. gegeten wordt en of er gekeuteld wordt. Met omvallen op zijn zij zou ik denken aan EC, maar heb daar alleen maar af en toe iets over gelezen. Ik zou wel even kijken of er niks raars te zien is op zijn lichaam, zeker zijn kont enzo met dit weer. Hoe voelt zijn buik? Normaal moet dat niet te hard zijn en niet te zacht. Ik denk dat het referentiepunt is dat het ongeveer zoals onze buik moet voelen. Knarsetandt hij?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .