ManonIvy Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Ik heb een konijntje waarvan 1 tandje scheef groeit. (Beginnende olifantstand?)Toen de tijd heb ik hem laten knippen omdat het er heel slecht uitzag. Het leek net of hij 3 voortanden had. (Het was niet zo erg als dat ik dacht hoor)Maar nou zei de dierenarts, zolang hij blijft eten, is er niks aan de hand.Hij eet nog steeds heel goed. Maar ik vind het toch wel zielig voor hem.Hij houd zijn lipje ook iets opzij. :frown: Wat kan ik hier nou het beste aan doen?Laten knippen, slijpen, weg laten halen of zolang hij eet, niks?
Dollie Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 In elk geval niet laten knippen.. Verder zou ik het niet weten..
daph-91 Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Zolang hij er geen last van heeft, zou ik het laten gaan, pas als je merkt dat hij er last van krijgt zou ik hem eerst laten slijpen
Petradhd Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 Helaas laten konijnen niet zo snel zien dat ze ergens last van hebben, dus wachten tot je wat merkt is niet zo'n goed idee. Ik denk dat je het beste de tand regelmatig kunt laten slijpen, in de hoop dat het nog eens vanzelf recht gaat groeien. Blijft het een scheefgroeiende tand waarvoor je steeds terug naar de da moet dan is het misschien beter om de tand te laten verwijderen.
Aanbevolen berichten