Roos1995 Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Mijn cavia nieste vandaag en wat blijkt.. zaagsel was de boos doener. die dus meteen weggegooid en heb er nu Care Fresh pet bedding in zitten. Ik hoor hem niet meer..Nu niest mijn konijn dus ook maar hij heeft ook nog zaagsel. Is Care Fresh niks voor hem?
Tassie Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Jeetje Roos, dat is ook toevallig, ik was net op zoek naar een topic over "niezen". Ik heb vandaag ook zaagsel gekocht en ontdekte net dat mijn ram een paar keer nieste, dus waarschijnlijk is zaagsel ook niet goed. Ik heb gelukkig maar een kilopak gekocht, ik denk dus dat ik toch beter wat anders kan halen als bodembedekking.
Roos1995 Geplaatst: 3 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2010 Ja dat heeft mijn konijn dus ook. Ik kwam erachter dat zaagsel super slecht was voor de luchtwegen. Maar ik had nog heel veel en ga dat ook niet allemaal weggooien. http://www.klaver4dieren.nl/nw009.htm
Tassie Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 (aangepast) Ik had het ook gehoord ja, maar omdat ze bij "kids for animals" zeiden dat het wel ok was om het te gebruiken heb ik het gekocht. In het weekend gaan we bij hun een pak bodembedekking halen die niet in de winkel te koop is bij ons (volgens mij is het hemparade). Dacht dat het zaagsel wel ter overbrugging gebruikt kon worden, maar als Diego zo blijft niezen haal ik het weer weg. Bizar trouwens, nog geen minuut geleden kwam ik op precies hetzelfde artikel terecht als jouw link. 3 augustus 2010 aangepast door Tassie
Dollie Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Zaagsel is sowieso slecht. Maar dat heb je al gezien dus. Tsja, ik zou eerst even kijken of het de bodembedekking is, maar ook niet te lang wachten.. Als het snot is dan zit je. Is zijn neus schoon?
Roos1995 Geplaatst: 3 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2010 Ja zijn neus is schoon maar hij niest echt veel als er net nieuw zaagsel in ligt.
Dollie Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Lijkt me prima hoor, vind het zelf geen prettig spul maar dat is echt mijn persoonlijke voorkeur.
Roos1995 Geplaatst: 3 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2010 Ik gebruik het sinds vandaag voor de caafs omdat 1 cavia een allergie heeft voor zaagsel maar als je ook ziet wat voor stof er vanaf komt...
Tassie Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Mijn nijntjes lopen nu los in de tuin, als ze weer in hun hok zitten ga ik ze goed in de gaten houden. Als het genies niet stopt gaat het zaagsel er morgen maar weer uit dan.
Roos1995 Geplaatst: 3 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2010 Het Care Fresh zit erin Nu kan ik zien waar het nou aan ligt.
Woudje Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Zaagsel kan heel veel stof in zitten. Is stro niet een goed alternatief?Hoewel ook stro best stoffig kan zijn. Misschien koolzaadstro.
Catelootje! Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Stro neemt niet veel vocht op.. hennep of andere alternatieven die hier genoemd worden zijn beter.
Roos1995 Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2010 17 augustus mag ik hem helemaal laten na checken. Als hij dan wat heeft dan laat ik hem daarvoor behandelen
Dollie Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Ehm, mocht hij snot hebben dan ben je er wel erg laat bij als je pas over twee weken heen gaat..
Roos1995 Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2010 Daarom ga ik niet hoor. Ik ga gewoon om hem te laten checken. Hij nieste vanwege het zaagsel want nu hoor ik hem niet meer. Maar ik vind het fijn om hem gewoon een keer te laten checken.
mirjamspd Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 3 hamsters van mij zijn vroegtijdig overleden door zaagsel
Dollie Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Is dat bewezen Mirjam of denk je dat zelf..?
Laura1984 Geplaatst: 5 augustus 2010 Geplaatst: 5 augustus 2010 Op verzoek van de topicstartster een slotje op dit topic
Aanbevolen berichten