abigail Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Hallo, Onze groot lotharinger is vandaag als speeltje gebruikt door onze 11 maanden oude pup en aan haar oren heen en weer geslingerd. Grote schrik. Maar het lijkt goed te gaan. Nu moet ik haar omdat haar ene oor beschadigd is antibiotica en pijnstiller toedienen en dat is niet zo eenvoudig. Ik moet haar daarvoor in de houdgreep nemen en het dan in haar bekje spuiten. Heeft iemand tips voor mij? Hoe krijg je zo'n konijnenbekkie open? Hoe hou je zo'n konijn van ruim 5 kilo zo in bedwang dat het voor haar niet teveel stress oplevert? Ik hoor het graag. groetjes, Abigail.
Dollie Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Heb je al geprobeert het ergens op te doen? Op haar favoriete groente, over een snoepje.. Brood (normaal niet zo goed natuurlijk, maar in zo'n situatie zou ik het gewoon doen) of door een wortelpapje (van Olvarit, net als brood normaal ook maar niet doen) of wat dan ook. Zodat ze het dus vrijwillig eet. http://www.bunnybunch.nl/community/t39930/?highlight=medicijnen+geven
Blacky Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Ik heb zelf een reus.Als ik hem medicijnen moet toedienen ga ik op mijn knieën achter hem zitten en til hem dan onder zijn voorpootjes omhoog.En dan met mijn vingers aan de zijkant van zijn bekje achter zijn tandjes en zo probeer ik de medijnen toe te dienen.Het kan ook op bv een witlofblaadje of een droog stukje brood (verbeter me aub als ik het fout heb..)
Aanbevolen berichten