ManonIvy Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Ik weet niet ik hij goed staat, maar... Ik zoek een goede konijnenarts in de Achterhoek (Oosten van Gelderland) of er in de buurt.Ben vanochtend al bij een konijnenarts geweest, en daar koste het castreren van een rambijna 65 euro per ram. (Stimuleert je niet echt om je ram te laten helpen)Nou heb ik 4 rammen die ik wil laten helpen, dus kost het me bijna 260 euro!Dat vind ik persoonlijk best duur, en daar heb ik het geld ook niet voor. :erf: Ik ben best bereid een stukje te rijden, voor een goede maar niet al te dure konijnenarts.Heb al een aantal dierenartsen gevonden die het voor 35-45 euro doen, maar die zitten in het westen van het land. Dus, iemand die misschien een goede betaalbare arts weet? :mdr:
Roos1995 Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Zou ik mogen weten welke dierenarts? In Ulft of zevenaar (weet niet meer welke) kost het castreren €40,-geloof een van die 2.
JoBoris76 Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Ik weet niet of Ermelo in de buurt is maar daar heb ik nog geen 45 Euro betaald voor Binky in 2008. Wel castreren ze daar rammetjes onder plaatselijke verdoving.
ManonIvy Geplaatst: 2 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2010 In Zelhem zit die konijnenarts. Dierenartsenpraktijk Zelhem-Halle. Toen ze me vertelde dat het bijna 65 euro was, schrok ik wel ff. Omdat ik forum's al had rondgekeken en die spraken over 40-50 euro :oh: Die in Ermelo heb ik vaker gehoort dat hij idd goed was. (Heb ik ook al gemailt met een aantal vragen :mdr:)En die in Zevenaar & Ulft zal ik eens mailen/bellen. Bedankt voor de snelle tips :bunny4:
Dollie Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Ik vind 65 helemaal niet zo duur, vrij normaal, maar ik snap dat het, als het keer vier gaat, wel weer behoorlijk veel is.. Maar kan je niet helpen aan een goedkopere want woon niet in de buurt. Succes!
ManonIvy Geplaatst: 2 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2010 65 is opzich ook niet veel. Ook niet als je het 2 keer moet betalen. Maar 4 x 65 keer kan ik helaas niet betalen. :(En ik gun mijn 4 heren, en 3 dames toch wel een vriendje.
Jorieke Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Ik vind 65 euro niet veel, hoor.Bij mijn dierenarts gaven ze een prijs van 80 euro per ram.Uiteindelijk was ik (inclusief medicatie) 147 euro kwijt voor 2 rammen. € 73,50 per ram dus.Ik betaal ook liever wat meer bij een dierenarts die goed aangeschreven staat, dan dat ik mijn konijnen ergens breng waar ik geen goede ervaringen mee heb.Een andere dierenarts hier in IJmuiden vraagt namelijk iets minder, maar met die arts heb ik zeer slechte ervaringen (met meerdere dieren), dus daar pas ik dan voor.
ManonIvy Geplaatst: 3 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2010 Zoals ik al zei, 65 is niet veel, wel als je het x 4 moet doen, en geen ruim budget hebt. En de hoeveelheid dat je betaalt, wil niet zeggen dat de dierenarts ook werkelijk goed is. :wink2: Maar goed, voor ons is 4 x 65 gewoon niet te betalen.En ik heb al een hele goede dierenarts gevonden die me alles al heeft uitgelegt hoe het werkt, wat ze doen, welke 'narcose' ze gebruiken en wat ik moet doen als ze weer thuis zijn enz. enz.Ik heb er dus alle vertrouwen in. :yes:
Roos1995 Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 En welke is dat geworden als ik vragen mag?
nathalie b Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Misschien kan je "groepskorting" vragen aan je DA?Wie weet doet hij dat wel........Mocht je er 4 tegelijk doen ben je dan misschien goedkoper uit?
ManonIvy Geplaatst: 4 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2010 @ Nathalie: De DA waar ik heen ga krijg ik idd groepskorting. Scheelt me gewoon 23,80! :oh:Morgen ga ik bellen voor een afspraak, en ik hoop dat ze dan begin volgende week er alle 4 aan gaan geloven Het doet me veel pijn, (ben niet zo van het laten opereren) maar ik weet dat het voor een goed doel is :mdr: @ Roos: De dierenarts waar ik heenga zit in Lichtenvoorde.
nathalie b Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 zal in totaal wel wat meer schelen denk ik ....ze kunnen nu dan alle 4 eventuele medicijnen (pijnstilling..)lekker delen!Anders had je mischien wel 4 keer nieuw moeten kopen....Als ze alle 4 tegelijk kunnen ben je er ook in 1 keer vanaf...kan je een ziekenboeg openen...(net als bij mij vroeger thuis niet 1 kind ziek maar alle 5 tegelijk!).Alvast veel succes!
Aanbevolen berichten