Pip&Coco Geplaatst: 31 juli 2010 Geplaatst: 31 juli 2010 Hallo allemaal! Sinds een paar weken springt mijn vrouwtje op het rammetje, dit gaat echt heel hard. Nu steekt het achterpootje van mijn rammetje helemaal naar buiten. Mijn schoonmoeder is met hem naar de dierenarts geweest en het blijkt opgerekte knieband te zijn. We moeten nu de knie een beetje masseren en dan moet het vanzelf weer over gaan. Het wordt echter alleen maar erger (het pootje gaat steeds meer uit steken). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben een beetje ten einde raad. Alvast bedankt!
pechkonijn Geplaatst: 31 juli 2010 Geplaatst: 31 juli 2010 Ik zou in elk geval het konijn apart van zijn vriendinnetje houden totdat hij hersteld is, anders is het natuurlijk dweilen met de kraan open. Of heb je ze al apart en wordt het alsnog slechter met dat pootje?
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 31 juli 2010 Geplaatst: 31 juli 2010 Heb je een kkda? Zo niet zou ik eens een kkda bellen en zoja, zou ik de dierenarts maar weer bellen of ernaartoe gaan. Blijft het beestje wel goed eten enzo?
Pip&Coco Geplaatst: 1 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2010 Ja mijn konijntjes zitten sindsdien apart, ze kunnen elkaar goed zien en ruiken. Nee volgens mij is het geen kkda. T rammetje eet goed, springt nog rond en gaat zelfs de trap in zijn hok op en af.
Esjes Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Goed dat je ze al apart gezet hebt, zodat het rammetje toch wat rust krijgt. Ik zou toch echt met hem naar een KKDA gaan hoor.Je kan eventueel je voedster laten steriliseren (castreren). De kans is groot dat ze dan veel rustiger wordt, en minder hard met je mannetje omgaat.
pechkonijn Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Kan je een deel van het hok afsluiten, zodat hij het trappetje niet meer op en af gaat?Verder sluit ik me aan bij het advies een KKDA te bezoeken.
Aanbevolen berichten