lucienne Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Beste mensen,Ik heb jullie hulp nodig!!! Ik heb 2 Vlaamse reuzen van 2 jaar oud. Het vrouwtje, Luna had vorige week plotseling een opgetrokken poot.Ik zag gelijk dat ze niet lekker was. Da geweest, zat een verdikking op haar kniegewricht. Eerst pijnstiller, en een paar dagen aankijken. Na 5 dagen weer terug gegaan, foto laten maken. géén tumor, waarschijnlijk wel artrose. Pijnstillers verhoogt in dosering. Ze ligt de hele dag op dezelfde plek, heeft weinig beweging. Eet, drinkt wel goed. Ook goed poepen en plassen....Ze geeft geen pijn aan d.m.v. piepen of grommen. (iets wat bijv. honden wel doen bij artrose)Maar de verdikking wordt niet minder en ze blijft de poot optrekken. Nu kan ik niet veel vinden over artrose bij konijnen. Is er iemand die hiermee bekent is???? Hoor graag advies of reacties hierop.Alvast bedankt!Lucienne
Chani Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 Weet je zeker dat je artrose bedoelt en niet artritis ? Atrose is slijtage en een konijn van 2 jaar zou dat helemaal niet moeten hebben, tenzij er sprake is van een aangeboren afwijking, een trauma (verwonding) of ernstig overgewicht. Artritis is een ontsteking van het gewricht, wat pijn en zwelling veroorzaakt. Bij artrose is alleen pijnstilling effectief, en bij artritis kan nog een ontstekingsremmend middel gegeven worden.
MdV Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Ons konijn trok ook haar pootje op en had een verdikking aan de polsen. De DA dacht artrose,artritis of reuma. Na een second opinion te hebben gedaan was het een gebroken pootje. (waarschijnlijk doordat ze een rare beweging in haar hok had gemaakt).Ik zou dus even een foto laten maken...als je konijn wel artrose of artritis heeft krijg je wel medicatie, wij kregen caprofen(pijnstillend) en endofloxoral(ontstekingsremmend)veel succes!
lucienne Geplaatst: 1 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2010 Bedankt voor de reacties.Had al foto laten maken, en er was geen breuk te zien. Sinds 2 dagen krijgt ze ander medicijn nl capropfen en ze wordt gemagnetiseerd door iemand die goed is met ontsteking bestrijding. Ze wordt ook wat levendiger en staat af en toe op het pootje. De komende dagen maar afwachten. Ik heb van verschillende mensen begrepen dat Vlaamse reuzen vaker last hebben van hun achterpoten, ook omdat ze zo zwaar zijn. Dit konijn is gek op graven, echt in het extreme, dus misschien is dat de oorzaak van een overbelasting in combinatie met artrose. We wachten af......Bedankt!
Aanbevolen berichten