xSterre Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 (aangepast) Mijn konijntje is dinsdagmiddag gecastreerd, en we hebben hem 's avonds weer opgehaald. Ik vroeg aan de dierenarts of het beter was om het konijntje op kranten of handdoeken te zetten maar hij zei dat de wond goed dichtgemaakt was en dat stro geen problemen op zou moeten leveren, maar dat je het wel goed schoon moet houden. Ik heb hem dus op een klein laagje stro gezet, en de volgende ochtend was meneer weer helemaal de oude eten,poepen in zijn bakje, en met zijn neus tegen de tralies duwen dat hij in zijn ren wil. :he: Maar nou vroeg ik me af, is dit niet te snel, omdat ik hier al die verhalen lees van nijntjes die niet willen eten ect.natuurlijk ben ik wel erg blij dat het allemaal zo goed verlopen is!Hij valt je nog wel steeds aan, maar ik las ook dat je na 2 weken een vrouwtje erbij mag zetten, dus dan zijn de hormonen minder en zou het over 2 weken minder moeten zijn? Of klopt deze uitspraak niet? 29 juli 2010 aangepast door xSterre
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 De wond is dus gehecht dit is een groot verschil....en een voedster er bij....wel koppelen niet gewoon bij hem in het hok zetten...
Jorieke Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 Mijn konijnen zijn donderdag gecastreerd en lijken ook weer de oude.Mijn DA heeft echter afgeraden om de konijnen op stro en/of zaagsel te zetten. Ik heb daarom de konijnen binnen zitten, op een handdoek.En ondanks het feit dat ik de handdoeken iedere dag verwissel, stinkt het als een gek. Die mannen van mij piesen die hele handdoeken vol Verder heeft mijn DA een tijd van 3 weken gegeven voordat ik ze weer mag koppelen aan zus + moeder.Maar op BB lees ik altijd 2 weken. Dus ik hou lekker die 2 weken aan.Ik vroeg me alleen zelf af wanneer de mannen weer naar buiten mogen.Ze zitten nu binnen. De DA gaf aan dat ze na een weekje wel weer naar buiten mogen, maar ze zijn zó levendig en eten + keutelen zeer goed. Mag het dan misschien al iets eerder?
wupsie Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 Gijs was na castratie ook zo weer de oude. De moeilijke verhalen die je hier leest zijn meestal over de voedster. Dit is ook een veel grote ingreep waarbij de buik opegemaakt wordt en de gehele eierstokken en vaak ook de baarmoeder eruit gehaald worden. Bij de rammen stelt het niet zoveel voor. Gijs zat bij mij binnen dus geen idee wanneer ze naar buiten mogen.
Aanbevolen berichten