daph-91 Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 de mijne hebben ook een richel! allebei!!!
Joseeke Geplaatst: 24 augustus 2010 Geplaatst: 24 augustus 2010 Blijft die conditie lang of maar kort jose?Kort, maar een paar uurtjes hooguit.
Joseeke Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 Gister was ik foto's aan het maken van de koppeling van mijn groep & zag weer de richel bij Nina verschijnen.Dit keer heb ik er een foto van gemaakt:
Solfide Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 zo'n stukje is het inderdaad maar als het maar even aanhoudt bij mij hier ook inderdaad.
Dollie Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 Vraag me nou al een tijdje af of een conditierichel ook bij andere diersoorten voorkomt? Ze heeft dit echt constant, al een week of twee, op z'n minst. Misschien nog wel langer. Als je haar over haar rug aait voel je haar ruggengraat echt niet ofzo, het is dus niet zo dat die uitsteekt. Ze zet haar haren ook niet overeind, als ze dat wel doet ziet het er heel anders uit. Moet zeggen dat ze wel een paar maanden aan het verharen is geweest en daar nu eindelijk mee klaar is sinds een maandje. Ook is ze wat afgevallen sinds we haar drie/vier maanden geleden uit het asiel hebben gehaalt. Vind het er in elk geval wel erg op lijken.
Joseeke Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 Dit lijkt idd ook op een richel.Het kan goed bij verschillende diersoorten voorkomen, denk ik.
Dollie Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 Heb het op een kattenforum geplaatst, ben benieuwd.. Nog even wachten op Cindy's toestemming om haar "richelfoto's" te plaatsen op dat forum, dan kunnen mensen daar vergelijken. Op zich zou dat wel betekenen dat het dus niet typisch iets voor prooidieren is en dat het dus uit te sluiten is dat het bij het gedrag van prooidieren hoort. Al kunnen katten natuurlijk ook hun soortgenoten waarschuwen.
Joseeke Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 Idd ja, ik ben benieuwd wat ze daar zeggen.Je mag ook de foto van Nina gebruiken, die ik hier geplaatst heb
Dollie Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 Okay, dan zet ik die er straks ook bij! :yes:
jrjsieben Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 http://www.bunnybunch.nl/community/members/jrjsieben-albums-de-bewoners-de-konijnenvilla-picture28188-beertje-goldy-1-september-2010-006.jpg Je kan het niet zo goed zienMaar mijn voedster heeft ook zon richelMaar die kwam uit de opvang Zit nu in een mooi hok met een hele knappe vent Ik vindt hem zelf heel knap en mooi hahahahahahhahah
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 ruim 4 weken conditie richel......gisteren is deze meneer in de verharing geschoten richel is weg nu.
Leonie85 Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 nooit van gehoord of gezien, wel apart om te zien hoor!wil meer foto's zien, van mensen die zeggen dat hun nijn dit heeft;)
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 De dames van de foto eerder zitten ook in de verhaar dus de richels zijn hier verdwenen, dus dat de richel ontstaat na de verharing klopt niet in the house hier....Maar ik moet zeggen dit is de konijnen hun 2 e verharing al dit jaar....
Loesah Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Lilly heeft ook heel vaak een richel.. Kim zei het toevallig vorige week tegen me, "Goh ze heeft een conditierichel" ik zo; een wat???Haha zij uitleggen, ik kende het ook niet
Saf Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 onze Sies heeft het ook al een hele lange tijd. Bij sraar is nu hij uit de verharing aan het komen is de richel weg aan het gaan.
Dollie Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Feline heeft een halve.. Zal even kijken of ik 'm op foto kan zetten. Maar hij is niet zo netjes als die van Sies, die loopt gewoon netjes recht, die van Fien is heel plukkerig.
JoBoris76 Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 Binky heeft sinds gisteren ook zo'n richel.
mystique Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 Een paar van de mijne hebben iets wat er op lijkt. Het vertrekt aan hun staartje en is een paar cm tot zo'n tien cm lang, maar het blijft niet. Ze krijgen het bv wanneer ze hun groenvoer krijgen. Of een tak van de hazelaar. Niet wanneer ze bv biks krijgen, ze hebben het enkel bij voer waar ze langer mee kunnen bezig zijn. En dan verdwijnt het weer. Dus of dit nu zo'n conditierichel is ... ?
Boefje Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 @ mystique..dat hebben mijn nijnen dus ook.. zo'n heel klein richeltje vanaf hun staart een paar cm naar boven.. en dan gaat t na een tijdje weer weg inderdaad..
bunny ranch chanty Geplaatst: 24 september 2010 Auteur Geplaatst: 24 september 2010 Nou de richel is dus tijdens het verharen niet te zien.Nu na de verharing is ie er gewoon weer dus ik praat nu over een maand of 5 dat de richel aanwezig is.Dus dat ze die specefiek na de verharing zouden krijgen klopt niet.
mystique Geplaatst: 24 september 2010 Geplaatst: 24 september 2010 Ik zal eens proberen er een foto van te nemen, het lijkt echt een richel, alleen niet zo lang in cm en hij blijft ook niet. Volgens mij eten ze gewoon graag, want ook het zo bekende 'trillend spiertje' vertonen ze bij elke maaltijd. :mdr:
Lindsay Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Heeft de richel dan niks met seizoen/verharen te maken? Één van mijn konijnen heeft het best heftig de laatste weken en de ander iets minder (maar dat is die met sore hocks, zie elders op het forum). Ik was in de veronderstelling dat het door de temperatuurswisseling zou komen, zeker omdat ze verder ook flink aan het verharen zijn, had nog nooit gehoord van de conditie richel...leuk om te weten!
Huiself Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Hier heeft Knijster ook nog steeds de conditierichel (inmiddels al ruim 2 maanden), maar is nu weer bezig met een verharing. Zijn richel is er nog half. Ben benieuwd of het straks weer tevoorschijn komt!
Aanbevolen berichten