bunny ranch chanty Geplaatst: 29 juli 2010 Delen Geplaatst: 29 juli 2010 Hier bij enkele foto's van de conditie richel van konijnen.Ik heb er per toeval ? heel veel op mijn stal zitten op dit moment.Ik weet niet of het aan mijn voer ligt of dat het met het weer te maken heeft.Het betekent op zich dat een konijn in zijn geheel lekker in zijn lijf is. Dat het nu hier extreme vormen aan neemt zie ik enkel als compliment. Zelfs voedsters met jongen tonen het. BRC Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 29 juli 2010 Delen Geplaatst: 29 juli 2010 Nooit van gehoord, een conditie richel??? Het ziet eruit alsof het beestje vel over been is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 29 juli 2010 Delen Geplaatst: 29 juli 2010 ik dacht eigenlijk hetzelfde als rian: als mijn dieren dit toonden zou ik ze wat meer brokken zijn gaan geven. Nog nooit van een conditie richel gehoord. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2010 Haha nee zijn haren staan dus op zijn rug overeind....dat is de richel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 juli 2010 Delen Geplaatst: 29 juli 2010 Ibi heeft dat inderdaad ook de laatste tijd. Ze zit goed op gewicht en bij haar zijn het ook de haren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2010 ik dacht eigenlijk hetzelfde als rian: als mijn dieren dit toonden zou ik ze wat meer brokken zijn gaan geven. Nog nooit van een conditie richel gehoord. Als je dieren dit tonen moet je ze eens goed voelen .....dat ze helemaal lekker in hun vel zitten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 29 juli 2010 Delen Geplaatst: 29 juli 2010 nou dat hebben ze niet:p max zeer plaatselijk de laatste tijd:p 1 pluk zil niet plat blijven liggen haha. Maar als dit een teken is dat ze lekker in hun vel zitten zou dat betekeken dat er niet veel konijnen lekker in hun vel zitten? aangezien je dit niet veel ziet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2010 Om een konijn lekker in zijn vel te krijgen zijn meerdere factoren nodig...Zoals jullie zelf ook ondervinden met het juiste voer, de hoeveelheid, waarschijnlijk speelt het weer hier ook een rol in.Als alle factoren goed zijn geeft het konijn jouw antwoord door de richel te tonen.Dit is ook niet een dag dit kan wel een maand lang zijn of langer.Aangezien hier elk konijn zijn eigen hoeveelheid voer krijgt en per konijn is afgestemt.Ik voel dit onder andere aan het konijn zelf wat ie nodig heeft.Op op een goede conditie te komen/zijn en blijven.Het is voor mij extra byzonder omdat de voedsters met jongen dit tonen, die gebruiken veel energie om de jongen te voeden.Dus hun op een juiste conditie te houden is heel lastig.Ze kunnen te dik worden of te dun door dat ze niet meer eten of juist wel.Er is overigens erg weinig over bekend, of staat beschreven vandaar mijn toppic hier over .Om dit aan jullie te laten zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie b Geplaatst: 29 juli 2010 Delen Geplaatst: 29 juli 2010 Ollie heeft dit toen ook een tijdje gehad ziet er best raar uit .Ik wist eerst ook niet wat het was... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 29 juli 2010 Delen Geplaatst: 29 juli 2010 Mijn chinchilla kleurdwergje heeft ook zo'n streep. De fokker zij idd dat dat een goed teken is, dat het konijn in goede gezondheid is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chani Geplaatst: 29 juli 2010 Delen Geplaatst: 29 juli 2010 Mijn konijnen hebben dit allebei, vooral Sissi, die heeft het echt al sinds dat ze een week of 16 is en heeft het constant, behalve tijdens de rui. Stoffel heeft het regelmatig, maar iets minder vaak dan Sissi. ook hier hoor ik heel veel dat mensen denken dat ze te mager zijn, dat het de ruggegraat is. Maar zodra je er over heen aait merk je dat het de vacht is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chani Geplaatst: 29 juli 2010 Delen Geplaatst: 29 juli 2010 foto's van Sissi's richel: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2010 Jep wederom een richel !! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lianne Geplaatst: 29 juli 2010 Delen Geplaatst: 29 juli 2010 Hier momenteel geen conditierichel aangezien Nijn aan het verharen is (alweer... ), maar normaal kan ik die van hem ook redelijk vaak spotten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bianca Geplaatst: 30 juli 2010 Delen Geplaatst: 30 juli 2010 Ik wil ook een richel! (maar eerst maar eens een nijn nemen dan... :mdr:)Bij dat witte konijntje kun je zien dat het de haren zijn, maar bij die van jou BRC, lijken het op deze foto's inderdaad net graatmagere konijnen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chani Geplaatst: 30 juli 2010 Delen Geplaatst: 30 juli 2010 ohhh dat komt denk ik ook door de houding van het konijn op de foto bianca. Het recept voor de richel is: konijnen altijd los laten lopen, iedere dag witlof, andijvie, hooi, gras, onkruid, basilicum, salie, HF supertrio en af en toe een van de tuintafel gestolen soepstengel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lianne Geplaatst: 30 juli 2010 Delen Geplaatst: 30 juli 2010 En natuurlijk een leuk vriendje of vriendinnetje. Nijn heeft namelijk een hele tijd met een richel rondgelopen na de koppeling met Kelly :yes: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bianca Geplaatst: 30 juli 2010 Delen Geplaatst: 30 juli 2010 Cool! Nou dan komt dat over een aantal maanden of zo wel goed, want tegen die tijd kan ik het hele recept gaan volgen! (moet ze wel eerst hier komen wonen, maar dat duurt nog maar een weekje, yay! ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 Jeeej ik zag bij Pico vandaag ook een richel Ik heb foto's gemaakt, maar moet ze nog op de pc zetten.Het doet me goed om dit te zijn bij mijn kereltje dat ik uit de opvang heb gehaald. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bianca Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 Zien! Ik heb nu eindelijk konijn, maar nog geen richel (maar als ze ophoudt op de bank te plassen ben ik ook al heel gelukkig :he: ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 Gewoon terug plassen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saf Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 hier wisselt het bij de konijnen of ze een richel hebben of niet. ik merk wel dat als ze ergens heel blij mee zijn die richel er sneller komt. Ties heeft na de Ikea kindertunnel een maand met zo'n richel rond gehupst. Inmiddels is datding natuurlijk alweer saai. Verder besteed ik er geen aandacht aan. Er is nog zoveel over onbekend dat het met name aannames en waarschijnlijkheden zijn.Daarom wel een erg intressant topic. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bianca Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 Gewoon terug plassen Was erg moeilijk om zo boven de kooi te kunnen blijven hangen, maar het is me uiteindelijk gelukt. Moet ik haar nu ook weer afdrogen of gewoon laten opdrogen? Nu maar hopen dat het helpt. ... :whistle2: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 Was erg moeilijk om zo boven de kooi te kunnen blijven hangen, maar het is me uiteindelijk gelukt. Moet ik haar nu ook weer afdrogen of gewoon laten opdrogen? Nu maar hopen dat het helpt. ... :whistle2: Weet je dit doet mij denken aan een toppic....dat ik vertelde dat het oog prut bij een jong konijn op eiwit lijkt.....Vervolgens gaat het baasje ja echt waar met eiwit het oogje schoonmaken.....:rofl: De bedoeling was afgekoeld gekookt water :mdr: Maar goed ze droogd van zelf hoor :whistle2: Het doel van dit toppic daar er zoweinig over bekend is....Je konijn krijgt een conditie richel als hij/zij helemaal happy in zijn vel is kwa lichaam.Je konijn kan nog wel wat dun of te dik zijn dit heeft er niks mee te maken.Dit laat een konijn gewoon zien, dat is het mooie er van.Geeft jouw wel een teken dat het helemaal happy is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten