Ga naar inhoud

Castratie Remi en koppelen

Aanbevolen berichten

Gast Whitetiger
Geplaatst:

Remi is vandaag gecastreerd en alles is goed gegaan. Hij had het bakje met groenvoer dat ik mee had gegeven al snel na de operatie opgegeten had ik gehoord. Wat ik eigenlijk ook wel had verwacht want het is een echte vreetzak wat groenvoer betreft. Ik heb hem thuis gelijk maar een heleboel gras gegeven en dat heeft hij allemaal opgegeten.

Ik heb hem pijnstiller gegeven maar een beetje liep weer uit zijn bekje.Dat is niet zo heel erg toch?

Hij heeft net een keutel gedaan en opgegeten. Verder ligt hij vooral en probeert daarbij zijn kontje wel een beetje om hoog te houden.

Is het nodig om de wond in de gaten te houden? Ik denk niet dat Remi het erg op prijs zou stellen als ik er naar probeer te kijken.

Volgens de informatie die ik heb gekregen moet hij vandaag in een warm vertrek, mag hij morgen in de schuur of garage en op de derde dag weer buiten. Is dat niet een beetje snel in verband met vliegen?

Wanneer is het verstandig hem weer in de ren te doen? En kan ik dan gelijk zijn zusje in een rennetje er naast doen zodat ze goed aan elkaar gewend zijn voor ze weer herenigd worden.

Gast Whitetiger
Geplaatst:

Remi heeft trouwens net een heleboel keuteltjes gedaan dus zijn darmen zijn al weer goed op gang gekomen:)

Gast Whitetiger
Geplaatst:

Ik heb vandaag gekeken (ik werd trouwens wel gebeten, maar niet zo hard) Maar ik kon niet eens een wond zien. Ik denk dat dat wel een goed teken is.

• 4 weken later...
Gast Whitetiger
Geplaatst:

Nou de konijntjes zitten nu al weer een poos bij elkaar. Ik heb ze met twee weken weer bij elkaar gezet. Ik heb ze uiteraard eerst wel weer aan elkaar laten wennen door het gaas heen en omdat we steeds van hok wisselden kenden ze elkaars geur ook nog goed. Toch ging het niet gelijk goed. Remi zat de hele tijd achter Bailey aan te rennen en probeerde aan haar kontje te snuffelen (volgens mij een teken van dominantie). Gelukkig ging het elke dag al iets beter en na drie daagjes was alles al weer helemaal ok. En nu zijn ze weer zo lief voor elkaar. Echt fantastisch om te zien. Lekker naast elkaar liggen elkaar verzorgen, samen eten. En besef ik maar weer eens goed hoe zielig een konijn alleen eigenlijk is.

Dat ze weer samen kunnen zijn is me zeker wel de 86 euro waard geweest.:yes:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .