marcar Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Hey, Mijn konijn die poep door mijn hele kamer en door zijn hele kooi:$Maar soms als hij poep komt er ook slijm bij wat is dat?:bunny2:Xxx Marcar:love:P.S. Is mijn konijn ziek als hij dat doet??
Volucria Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Je kan hem zindelijk maken door alle keutels en plasjes (opgenomen in een stukje keukenrol ofzo) op één plek, een konijnentoilet ofzo, te leggen En dan veel geduld hebben, niet elk konijn is meteen zindelijk.Dat van dat slijm weet ik niet, misschien kan iemand met meer ervaring daar wat over zeggen...
Jorieke Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Je kan een konijn inderdaad zindelijk maken. Ik wist dat ook niet, maar het is absoluut een uitkomst!Je moet er alleen héél veel geduld voor hebben.Allereerst koop je een konijnentoilet. Die zijn bij de dierenwinkel te koop of je maakt er zelf eentje met bijvoorbeeld de onderkant van een kattenbak. Je doet in de konijnentoilet bodembedekking, maar wel andere bodembedekking dan wat je in hun hok hebt zitten (ze voelen dan het verschil).Vervolgens moet je elke keutel die je vindt oprapen en in de toilet doen.Dat doe je ook met de plasjes (even deppen met een keukenpapiertje en in de toilet doen).Op een gegeven moment gaan de konijnen doorhebben dat ze op één plek mogen poepen/plassen en zoeken ze die toilet uiteindelijk zelf op als ze moeten.Je moet echt consequent zijn en er veel tijd in steken, want echt iedere keutel en elk plasje moet opgeraapt worden!Soms duurt het wel een maand of 3 voordat ze het doorhebben, maar als ze het dan doorhebben is het gewoon ideaal: het scheelt je enorm veel schoonmaken! Want als het goed is, doen ze hun behoefte daarna niet meer in de rest van het hok, waardoor je dat minder vaak hoeft te verschonen. Het enige wat je regelmatig moet verschonen is de toilet (ik doe dat zelf dagelijks, soms om de dag).
nathalie b Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Volgens mij hoort een konijn keutels te poepen en geen slijm!Wat voor kleur heeft het slijm en hoelang doet dit konijn dat al?
Aanbevolen berichten