Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik had een neestje konijntjes van 11 jongen waarvan drie veel te klein zijn vorige week viel mij dit voor het eerst op,heb toen de andere 8 konijntjes er bij weg gehaald.

zodat deze drie meer eten en aandacht van de moeders zouden krijgen.

zondag is 1 van die konijntjes overleden,en sinds gisteren heb ik de andere twee in huis gehaald om ze beter in de gaten te kunnen houden.

ze zijn twee keer zo klein als de rest van de konijnjtes, zestaan niet stevig op hun pootjes,ze zijn veelste mager. maar ze zijn wel levendig eten goed poepen goed vind wel dat ze veel plassen waardoor 1 konijntje erg vies is van onderen.

vanmiddag naar de dierenarts geweest die vind ze nog te levendig om ze intelaten slapen(gelukkig) ze hebben nu een antibiotica spuitje gekregen en moeten nu gaan afwachten.

maar wat denken jullie??

Geplaatst:

komen alle 11 de jongen uit 1 nest!? :surprised: of zijn het 2 nestjes die achter elkaar zijn geboren? dit lijkt me ook wel belangrijke informatie

maar verder kan ik je niet echt helpen

Geplaatst:
ik had een neestje konijntjes van 11 jongen waarvan drie veel te klein zijn vorige week viel mij dit voor het eerst op,heb toen de andere 8 konijntjes er bij weg gehaald.

Hoe oud zijn de jongen?

zodat deze drie meer eten en aandacht van de moeders zouden krijgen.

zondag is 1 van die konijntjes overleden,en sinds gisteren heb ik de andere twee in huis gehaald om ze beter in de gaten te kunnen houden.

Samen met de moeder?

ze zijn twee keer zo klein als de rest van de konijnjtes, zestaan niet stevig op hun pootjes,ze zijn veelste mager. maar ze zijn wel levendig eten goed poepen goed vind wel dat ze veel plassen waardoor 1 konijntje erg vies is van onderen.

Probeer schoon te maken, zeker met dit warme weer (myasis).

vanmiddag naar de dierenarts geweest die vind ze nog te levendig om ze intelaten slapen(gelukkig) ze hebben nu een antibiotica spuitje gekregen en moeten nu gaan afwachten.

maar wat denken jullie??

Melk bestellen bij Konijnenbelangen, maar met wat meer info zou ik beter kunnen antwoorden ;)

Geplaatst:

de konijntjes zijn 8 weken dus melk hoef ik ze niet meer te voeren.

het waren twee nesten van twee verschilende moeders die er samen 1 nest van hebben gemaakt.

ik heb de drie jongen eerst alleen met de moeder gelaten.

de dierenarts vond het niet nodig dat ik dit gelijk ging schoon maken omdat het erg stressig voor ze is en omdat ik ze nu binnen heb staan valt het met de vliegen wel mee.

Geplaatst:

jammer dat niemand iets weet.

vandaag gaat het niks beter eerder slechter met 1 van de 2 konijntjes,hij valt nu om met zijn achter pootjes helemaal naar boven gedraaid en blijft dan een tijdje zo liggen (epilepsie?) en dit konijntje ademt ook heel erg snel.

het andere konijntje is nog prechies zo:s

Geplaatst:

Ik zou vanavond nog naar een konijnkundige dierenarts gaan. Is je eigen dierenarts wel konijnkundig? Zo te lezen heeft hij de konijnen helemaal niet onderzocht? Kijk op de lijst met KKDA's en probeer er direct een te bereiken. Dit klinkt echt helemaal niet goed en ik zou hier geen uur langer mee wachten!

Geplaatst:
jammer dat niemand iets weet.

vandaag gaat het niks beter eerder slechter met 1 van de 2 konijntjes,hij valt nu om met zijn achter pootjes helemaal naar boven gedraaid en blijft dan een tijdje zo liggen (epilepsie?) en dit konijntje ademt ook heel erg snel.

het andere konijntje is nog prechies zo:s

Hoeft geen epilepsie te zijn......doen ze ook wel als ze heel veel pijn hebben!

Snel ademen hoort daar ook bij......ik zou nogmaals kontakt opnemen met een KK DA!

Geplaatst:

de dierenarts wil al eigelijk niks meer doen,omdat als ze wil gaan bloed prikken hij onder narcose moet en dat dan waarschijnlijk niet zal overleven.de kans is heeeeeel groot dat er iets met de niertjes zijn en daar is niks aan te doen.daarom vond ze ze ook nog te levendig om ze nu al in te laten slapen.

voor de rest doen ze alles eten poepen veel plassen

Geplaatst:

nee ze was niet konijn kundig genoeg,maar volgens haar maakte het niet zo veel uit.

omdat het jonge konijntjes zijn is er meschien toch meer mis met hun.

ze heeft ze wel helemaal onderzocht.

als een konijntje pijn zou hebben dan zou je denken dat hij dan ook helemaal niet meer eet en dan stil in een hoekje zou kruipen,en dat is dus niet zo.

Geplaatst:
nee ze was niet konijn kundig genoeg,maar volgens haar maakte het niet zo veel uit.

Pardon?!? Hoe kan iemand die wel toegeeft dat ze er niet alles van weet beweren dat iemand die er meer van weet niet meer zou kunnen doen??? Ik zou een andere DA zoeken en snel ook voor de konijntjes dood zijn.

en konijnen die niks meer eten hebben echt HEEL ERG veel pijn. Maar een konijn kan jaren met pijn leven zonder iets te laten merken hoor, dus dat ze nog steeds eten wil niet zeggen dat er niks zeer doet.

Geplaatst:

het is allemaal erg vaag, eigelijk weten we nog niet wat de konijntjes markeren.

ze denkt een parachiet? we hebben medicijnen mee gekregen (panacur)

en moeten het iniedergeval drie weken gebruiken en ongeveer na twee weken moeten we verbetering zien, eigelijk is en blijft het duimen....

Geplaatst:

ook voor haar was het een gokje, daarom proberen we eerst dit.

het blijft vreemd dat ze wel eten, goed kuitelen, geen verhoging en vrij levendig zijn

maar erg wankel op hun pootjes veel plassen en mager..we wachten af of dit helpt!

Geplaatst:

nee voor de rest word er eerst niks gedaan, maar de urine ziet er uit als schoon water alleen het stinkt enorm.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .