Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

1 van de dames uit de groep van 9 is constant schijnzwanger. sinds mei al voor de 5e keer afgelope week dus hebben we toch maar een dierenarts bezoekje geregeld.

morgen word ze gesteriliseerd.

ik heb daar de situatie uitgelegd, 9 konijnen in een buitenren die net 2 maanden samen zitten. hun vonden dat als ze dezelfde dag nou heel fit zou zijn het het beste was om haar gelijk terug te zetten bij de groep. dit zou voorkomen dat er ruzie komt en er kon niks misgaan omdat de rammetjes gecastreerd zijn. maar in zo'n grote groep is het wel heel moeilijk om te zien of ze eet en keuteld enzo. ook maakt ik me een beetje zorgen m.b.t vliegen op de wond enzo. als ik haar nou een aantal dagen appart binnen hou moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen met koppelen of kan ik haar dan zo terug zetten?

deze dame is wel de dominantste van het hele stel.

graag advoes hoe jullie dit zouden aanpakken.

Geplaatst:

ik heb een groep van 5 en daar is er ook eentje van geholpen. ik had haar binnen en ze werd helemaal gek van de heimwee; wilde niet eten en drinken. toen ik (eindelijk) 1 keuteltje zag heb ik haar in de ren gezet; ze was gelijk weer gelukkig. natuurlijk werd er gesnuffeld, maar de anderen deden wel voorzichtig.

eventueel kun je om de wond te beschermen een babyrompertje aangeven.

ook is het verstandig om dagelijks de wond te controleren.

Geplaatst:

Lastig.. Misschien dat je een binnenkooi in de ren kunt zetten ofzo? En haar daar dus in doen.. Dan heeft ze wel contact met de groep, maar kun je zien of ze eet en keutelt. De vliegen heb je dan nog wel..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .