Choco en Nijntje Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Onze 2 nieuwe voedsters die we gisteren hebben opgehaald zijn nu 4 maanden oud.Volgens de fokker zijn ze nog nooit ingeënt geweest.Maar het is nu nog volop muggenseizoen, kunnen we ze dan niet best zo snel mogelijk laten inenten ? Wat denken jullie ?
eveliien-x Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Toen ik mijn konijntjes kreeg, heb ik het zo snel mogelijk wel gedaan.Liever twee keer in een paar maanden ingeent dan dat ze ziek kunnen worden.
Marjolijn Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Ik zou het denk ik ook zo snel mogelijk doen.Maar misschien kan je beter even afwachten wat de experts ervan zeggen..
Dollie Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Wanneer zijn je eigen konijnen aan de beurt? Stel dat dat eind augustus is, dan zou ik ze allemaal nu laten enten, aangenomen dat je ze in april hebt laten enten. Dat is niet erg omdat de inenting voor myx maar een maand echt werkzaam is.
fionaaaatje Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 ik zou het zou snel mogelijk doenanders krijg je miss nog problemen
Choco en Nijntje Geplaatst: 27 juli 2010 Auteur Geplaatst: 27 juli 2010 Bedankt voor jullie reacties. Vanavond krijgen ze hun inentingen, niet bij onze KK DA, die is natuurlijk met vakantie..., maar bij een niet-KK collega.Daarom vroeg ik nog eens jullie mening ter bevestiging... Onze andere nijntjes krijgen pas in oktober hun nieuwe inentingen.
Jorieke Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Bedankt voor jullie reacties. Vanavond krijgen ze hun inentingen, niet bij onze KK DA, die is natuurlijk met vakantie..., maar bij een niet-KK collega.Daarom vroeg ik nog eens jullie mening ter bevestiging... Onze andere nijntjes krijgen pas in oktober hun nieuwe inentingen.Mjah, voor een inenting hoef je niet eens gestudeerd te hebben. Dat is gewoon het juiste etiketje lezen en prikken maar.Dan hoef je dus niet echt verstand van konijnen te hebben. Als jij een inenting wilt, dan geven ze die wel, hoor. Konijnkundig of niet. Het levert hun geld op, dus die zijn allang blij dat je niet op een speciale ent-dag komt (dan krijg je korting, bij meer konijnen).Ik zou de enting ook geven.In veel plaatsen heerst nu Myx hoorde ik gister van mijn dierenarts, dus ik ga ook snel met mijn konijnen. Ik zou in het najaar gaan (dan krijg ik automatisch een oproep voor de ent-dag), maar ik betaal liever iets meer, dan dat ik straks met zieke (of zelfs dode) konijnen zit!
Dollie Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Mijn dierenarts ent niet wanneer de weerstand niet goed is hoor Jorieke. Feline is al sinds januari niet meer geënt omdat ze eerst gecastreerd is, daarna met haar oren zat en nu snot heeft.
Aanbevolen berichten