Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn nijn pebbels heeft nu vanaf begin juni last van snot....

Ze heeft doxoral gehad daarmee was het nog niet weg hebben daarna enrofloxoral gehad en ben daar nu nog steeds mee bezig moest eerst een week geven 2. dgs 0.5 ml en dit hebben ze verleng daar drie weken erbij en dan moest ik weer op consult komen.

Mijn eigen dierenarts is konijnkundig maar omdat deze s'avonds na 7 uur alleen voor spoed bereikbaar is kom je automatisch terecht bij het dierenziekenhuis (red het niet naar mijn eigen arts te gaan en wil nooit te lang wachten als t om me nijnen gaat) en hier kreeg ik dus allelei kuurtjes en maar weer verlengen..

Ik vertrouwde het niet allemaal dus ben vorige week naar m arts gegaan en moest wel nog even doorgaan met de enrofloxoral omdat het er goed uit zag maar dan 2 keer per week en daarnaast heb ik euphorbium comp h van heel gehad......

Nu zit ik een beetje op internet te kijken en wat ik tegen kom is dat euphorbium een giftige plants is wat nu ??????? heeft iemand er ervaring en weet of dit goed is voor mijn nijn

Geplaatst:

Mijn konijn heeft ook snot gehad, en heeft dit ook heel lang gehad (als je mijn ervaringen wilt lezen: Het verloop van snot) Hij heeft o.a. ook de medicatie gehad die Pebbels kreeg, maar ook nog andere dingen.

Van die plant heb ik eerlijk gezegd nooit gehoord dat het zou helpen bij snot. Volgens mij zijn ze inderdaad giftig, als ik hier oudere topics van het forum teruglees. Heeft je DA je deze zelf aangeraden? Als hij echt konijnkundig is, zou je zeggen dat hij weet wat hij doet en dat het dus wel kan... Misschien kun je het eens aan hem voorleggen, dat je gevonden hebt dat hij giftig is?

Geplaatst:

Bedankt voor je snelle reactie ga zo gelijk even die link door lezen..

Ze staan als konijnkundig op internet dus ga er ook van uit dat ze wel weten wat ze meegeven

maar ga denk morgen toch maar even bellen wat ik er over heb gelezen op internet vertrouw het nu toch niet helemaal meer

en durf het niet te geven

Geplaatst:

Heb de dierenarst gebeld het het zit zo,

het klopt inderdaat dat de euphorbia een giftige plant niet alleen voor nijnen alleen met homeophatie verdunnen ze het zo dat het juiste een goede bijwerking word en helpt tegen ziekte verschijnselen en dat ik het dus gewoon kon geven en nog even op konijnen.nl gekeken en daar staat ook deze uitleg...

ben er gisteren meebegonnen ik was toch heel de dag vrij denk dan kan ik haar goed ik de gaten houden maar ze is nog steeds even druk en vrolijk gelukkig nou maar hopen dat het helpt en dr snot neusje overgaat...

er komt gelukkig al geen snot meer uit dr neus maar hij is nog wel aan de natte kant

Geplaatst:

wat ik je ook kan adviseren zijn oogdruppels , rhinigenta, dat is wel tegen pseudomonas sp.

maar ik weet niet welke preciese bacterie jouw konijn heeft? Snot zijn namelijk meerdere bacteries bij elkaar.

ik ben al lang aan het behandelen met rhinigenta maar het gaat wel steeds beter.

Geplaatst:

Hier heeft Reusje ook nog last van een beetje snot.

Het was veel en veel erger, we zijn met spoed naar de DA geweest.

Waarbij ze een rimadyl injectie heeft gehad en daarbij een antibiotica heeft genaamd : Bactrimel.

Het is al stukken minder, maar het is nog niet volledig weg dus we maken de kuur netjes af !

Sterkte met je nijn

Geplaatst:

Het gaat gelukkig al een stuk beter heb wel het idee dat die euphorbia aanslaat.... Alleen als ik ze nu die enrofloxoral geeft krijgt ze echt stink keutels kan gelijk de kooi verschonen dus maar weer de da gebeld en moet vanmiddag even terug bellen...

Heb ook andere bodembedekker gekocht omdat ze zo zat te niezen heb nu bedding van russel en dat scheelt echt een hoop ze niest nu bijna niet meer ben nu ook op zoek naar hooi hier van Supreme Meadow Hay heet het heeft een van jullie een idee waar ik dat kan kopen ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .