Bunny06 Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 In mijn andere topic (http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/38889-ervaring-gevraagd-abces-drain-door-mondholte.html) heb ik het al gemeld maar om het wat overzichtelijker te houden start ik hierover een nieuw topic.Na wat heen en weer gebel heb ik voor woensdag een afspraak gemaakt voor Bugs bij het Faculteit in Utrecht. Het is een eindje rijden maar mijn verwachtingen zijn dan ook hoog..Tuurlijk zijn er voor en tegens wat betreft het Faculteit.Het is mijn bedoeling om daar de scan te laten maken, met hopelijk een oorzaak wat behandelbaar is.Ze stellen een behandeling vast, mocht het te behandelen zijn, en dan kan ik de behandeling voortzetten bij de arts waar ik met Bugs normaal heen ga.Ik heb zo mijn twijfels gehad of het nog wel goed zou komen maar ik heb weer hoop en ik heb er vertrouwen in dat het goed afloopt. Bugs is een sterk kereltje.
pechkonijn Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 Als je toch naar Utrecht gaat met Bugs, waarom dan naar de faculteit en niet naar de Wilhelmina Parkkliniek? Hebben die geen scan?
Bunny06 Geplaatst: 24 juli 2010 Auteur Geplaatst: 24 juli 2010 Waarom zou ik beter naar WP moeten gaan?Het gaat alleen om de scan en mochten ze er daar niet uitkomen, kan de scan eventueel naar WP gestuurd worden.
Bunny06 Geplaatst: 24 juli 2010 Auteur Geplaatst: 24 juli 2010 Ik zie trouwens nergens op de site staan van WP dat ze daar CT scan hebben.. Alleen rontgen.
pechkonijn Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 Ah ok. Ik vroeg me gewoon af wat je overweging was, aangezien WP zo goed bekend staat.
Bunny06 Geplaatst: 24 juli 2010 Auteur Geplaatst: 24 juli 2010 Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen en mijn dierenarts heeft mij eerst gevraagd om eens te bellen met hun zodat ik advies van hun kon krijgen. Dit heb ik toen gedaan en omdat er door de deskundige daar gezegd is dat een CT scan de beste oplossing is in dit geval heb ik hun om de prijs gevraagd. Bij hun is het 250 euro voor de scan plus 65 euro voor consult en alles wat er extra overheen gaat komen.Omdat een CT scan op meerdere plekken gemaakt kan worden heb ik Drachten ook gevraagd omdat het dichterbij is. Maar daar vroegen ze 375 euro voor de scan en dan komt dus alles er nog overheen.. En hopelijk ben ik voor die prijs klaar daar in Utrecht.Ik ga niet zeggen dat WP beter is dan de Faculteit of andersom maar op dit moment kan ik denk ik het beste de scan bij de Faculteit maken (ook omdat dus WP geen CT scans maakt, voor zover ik heb kunnen vinden) en dan hun advies meenemen naar mijn eigen arts en eventueel met WP overleggen. Eerst die scan en dan zien we wel hoe het loopt.
Bianca Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 WP is duidelijk een hele uitgebreide dierenkliniek maar ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat ze daar zelfs apparatuur voor CT scans hebben...
Amatjuh Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Heel veel succes woensdag! Ik ben benieuwd!Hoe gaat het maken van zo'n ct-scan eigenlijk? Onder een roesje ofzo?
Bunny06 Geplaatst: 25 juli 2010 Auteur Geplaatst: 25 juli 2010 (aangepast) Als het goed is met gasmasker. Met isoflurane dacht ik..@Bianca, kijk maar op hun site.. Vind alleen dingen over rontgens (voor HD en ED). Bij faciliteiten.Vaak hebben de klinieken die MRI hebben ook de CT omdat dit erg dure apparaten zijn.. 25 juli 2010 aangepast door Bunny06
Bianca Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Ben al verbaasd dat er meer dan een plek in NL is waar dieren een CT kunnen krijgen, zou denken dat dat alleen op de uni was waar je ook veterinaire geneeskunde kunt studeren. Weet dat er speciale MRI-scanners zijn voor paarden en andere grote dieren want een vriend van mij werkt als röntgenlaborant en die moesten ooit een patient daarheen verwijzen omdat hij zwaar overgewicht had en niet in de normale scanner paste...
Bunny06 Geplaatst: 25 juli 2010 Auteur Geplaatst: 25 juli 2010 Okee.. Er zijn er sowieso 3 in NL. Maar vaak zijn de prijzen hetzelfde voor een konijn als voor bijv. een Duitse Dog omdat het bij een konijn allemaal stukken kleiner is waardoor de scan daar even lang over doet als het 'grote hoofd' van een Duitse Dog..Dat is wel een nadeel maar wel te begrijpen. Met MRI geldt hetzelfde.
Bianca Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Drie zelfs! Utrecht, Drachten en waar nog meer dan?
Bunny06 Geplaatst: 25 juli 2010 Auteur Geplaatst: 25 juli 2010 In Lienden... En misschien zijn er nog meer hoor..
Bianca Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Zijn dat dan allemaal boerengemeenschappen of zo? Want ik kan me voorstellen dat het als vee-arts wel weer heel prettig is om bij de hand te hebben. Een stier voel je niet zomaar even aan de buik of hij last van gas heeft... :whistle2:Maar wat dat betreft had ik het eerder in Wageningen verwacht op de landbouw-uni!
Bunny06 Geplaatst: 25 juli 2010 Auteur Geplaatst: 25 juli 2010 Tja.. Wie zal het zeggen.. Maar ik denk niet dat het apparaten zijn voor vee.. Want deze MRI's waren voor o.a. honden bestemd Misschien hebben ze alleen MRI voor vee op de universiteit.. Even wat foto's:Bugs is ook sinds een paar dagen in de rui maar hij krijgt weer mooi zwart haar.. Zijn oude haar is meer bruin/zwart
Bianca Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Ahgossie.. arme Bugs.. hij ziet er wel sjofeltjes uit met die kale stukken in zijn snoetje hoor.. Er is toch ook een oog bij hem weggehaald? Hoe ziet dat er nou uit?
Bunny06 Geplaatst: 25 juli 2010 Auteur Geplaatst: 25 juli 2010 Dat is goed genezen. Het is gewoon een holte eigenlijk met een bos haar.. Ik kijk er ook nog raar tegenaan maar dat komt omdat zijn haar nog niet allemaal terug is of echt aan het groeien is.Sommige stukken, vooral de zwarte haren, groeien erg snel. Die hele pluk tussen zijn 2 'ogen' was er al erg snel en ik heb het ook al wat bij moeten knippen vanwege het spoelen. Maar voorop zijn snuit groeit het erg langzaam. Je ziet de strepen van de tondeuse nog zitten... Maar dit trekt wel bij.
Chani Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 ik meen mij te herinneren dat WP je doorstuurt naar de faculteit als je iets moet laten doen bij je dier waar zij de faciliteiten niet voor hebben, zoals een CT scan. Wij zijn bij WP geweest voor onze kat die een longdrain en eventueel een operatie moest hebben, en volgens mij hebben ze toen tegen mijn vriend gezegd dat ze voor bepaalde dingen gebruik maken van de faciliteiten van de univeristeit. dus dan maakt het uiteindelijk niks uit of je nu naar WP of de uni gaat. Op de uni hebben ze ook voldoende kennis hoor.
W&W Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Bugsje, wat heeft hij nu allemaal al niet achter de rug gehad? Ik blijf het toch een knappe vent vinden Witje, hoe lief!
Bunny06 Geplaatst: 26 juli 2010 Auteur Geplaatst: 26 juli 2010 Bugs heeft veel charme Net zo'n goedzak als Witje en misschien nog wel socialer.. Maar dat is moeilijk te zeggen omdat hij alleen zit. Ik hoop zo dat het nog te genezen is, wat Bugs mocht hebben.. Aan de ene kant heb ik er zin in maar als ik zo dat topic over iets van 'onverwachts overlijden' lees, lees je zelfs iets over het plots overlijden tijdens het naar huis rijden van de da.. Zal mij toch niet overkomen dat onderweg de stress te groot word voor Bugs, dat zijn hartje het niet meer aan kan..Heb vandaag trouwens alle gegevens opgehaald over Bugs, de patientenkaart en foto's.Wel grappig hoe ze de dingen in de computer zetten, vol typfouten en allemaal erg verkort.. Ook staat er iets over dat mij geadviseerd werd om te stoppen met spoelen en even verder stond er iets van dat de eig. (ik) toch besloten had om door te gaan met spoelen.. En daarachter stond : STOPPEN!.. ha.. Ik zie de humor er wel in.Ook staan er dingen in, 'in hoop van zege' en 'nu duimen maar' e.d. Wel grappig.Op de foto's zie ik van alles maar ik heb totaal geen verstand hoe je die foto's moet bekijken.De verbrijzelde heupkop kon ik er nog wel uithalen maar verder is het allemaal (nog) chinees voor mij.. Ze wensten mij in ieder geval nog wel succes daar bij het praktijk.. Ben vaste klant dus het grootste deel die daar werkt kent mij inmiddels wel
Bunny06 Geplaatst: 27 juli 2010 Auteur Geplaatst: 27 juli 2010 Morgen is de grote dag.. Vind het wel spannend.. Zal ik op tijd komen of niet.. Ik wil de dag zo kort mogelijk houden voor Bugs maar misschien moet ik na 3 kwartier even stoppen voor hem.. Totaal ben ik zo'n anderhalf uur onderweg.. Heb ook de Hagen cabrio transportbox voor Bugsje gekocht via internet en had gevraagd om een grijs met grijze kleur maar heb nu een knal roze met grijs.. Dat gaat Bugs niet leuk vinden maar goed, het is een lekker ruim ding, stuk ruimer als de standaard boxen.Hopen dat Bugsje weer heel thuis komt, dat het zonder problemen gaat en dat er een uitslag is..
Catelootje! Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Ontzettend veel succes morgen! Mooie reisbox zeg!
Dollie Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Succes vandaag! Die reiskooi heeft Lilian ook, ideaal! Wil 'm ook graag, maar momenteel is dát ze bij de DA komen even belangrijker dan hóe ze er komen..
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Succes meis en Bikkeltje! het kaarsje brand hier ik wacht geduldig af! Mooi mandje....wel een beetje te rose haha
Aanbevolen berichten