Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Grr, eerste helft van de nacht heeft hij keurig gegeten, bakje kruiden was bijna leeg, er was van de biks gegeten en alle groen (was niet superveel, maar toch) was op. Maar daarna is het bij een paar happen gebleven........ Dus ik heb net toch weer gedwangvoert.

Waarom dwangvoeren? Hij eet toch?

Gr,

Jolanda

• Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Waarom dwangvoeren? Hij eet toch?

Gr,

Jolanda

Lezen is een kunst. "De eerst helft van de nacht heeft hij keurig gegeten, maar daarna (dus van 3 uur 's nachts tot 10 uur 's ochtends) is het bij een paar happen gebleven." met een paar happen blijven de darmen niet op gang hoor. Ik dwangvoer absoluut niet snel, ik heb deze week eigenlijk bijna niet gedwangvoert maar hem aldoor zelf aan het eten gekregen, dus als ik wel dwangvoer mag je er van uit gaan dat dat bewust en weloverwogen is.

Ze zitten nu weer buiten en Fred pakte zostraks als vanouds eerst de wortel uit de bak groente, er is ook wat biks gegeten, maar verder..

Geplaatst:

Nee, maar de halve nacht leek mij duidelijk genoeg. En het gebeurt hier nooit dat er uren niks gegeten wordt. Hooi wordt altijd wel gegeten tussendoor. Daarbij is dat met een konijn dat al een week ziek is toch een heel ander verhaal.

Geplaatst:

Hoe gaat het nu met Fred?

Die paar ml dwangvoer kan echt geen kwaad hoor, het is maar om de darmen op gang te houden. Hier eten ze ook nooit uren niks, ze zitten bijna altijd op hooi te knabbelen. Ik zou ook dwangvoer gegeven hebben als hij zo lang niet zou eten.

Heb je hem toevallig nog gewogen?

Geplaatst:

Er wordt gegeten, maar ik weet niet door wie. Blijf beetjes dwangvoeren. Maar hij eet het zelf op zeg maar. Zijn mond zal nog pijn doen..

Heb hem niet gewogen deze week, vorige week bij DA was ie 1,7.

Geplaatst:

sorry, moet even lachen om de opmerking van Fluffie&Bunny over dwangvoeren :D Dollie die te snel dwangvoert :lol:

als er IEMAND is die wel weet wat ze doet op dit gebied, dan is het Dollie wel.

al snap ik dat de opmerking "helft van de nacht" wel voor verwarring kan zorgen hoor. maar op dit gebied weet Dollie echt wel wat ze doet.

kom op Fred, kappen nu met kwakkelen ;)

Geplaatst:

je zal het vast al geprobeerd hebben hoor, maar wat dwangvoer op een schoteltje leggen? (al pakt max het dan ook niet) al ik het met een lepeltje tegen zn mondje druk, haptie ook wel een paar keer. en als ik hem op tafel zet en met het spuitje tegen zn mondje "tik" (tegen het lipje friemelen) eet hij het ook uit de spuit. is voor julie beide ook prettiger lijkt me

MAar wees gerust.bij max heeft het ook heel lang geduurd voor hij weer normaal ging eten. zekerde eerste keer.

Geplaatst: (aangepast)

Weet je wat er gebeurt als ik het schoteltje met dwangvoer in het hok zet? Dan komt er een isabellabonte hangoor aangerend die de boel opvreet :rofl: niet te geloven :P en Fred gaat alleen boos aan het lepeltje trekken helaas. Splash, bijna tegen de muur.. :whistle2: gelukkig zei mijn moeder al, hang maar even een handdoek achter de bench, straks gaan ze sproeien.. :he: ik zei nog, nee joh dat doen ze niet meer. Maar gooien met eten dus wel :he: maar hij eet het op zich wel goed uit de spuit, ik spuit een beetje in zijn mond, hij kauwt er op en slikt het door, weer een beetje. Heb hem dan gewoon op schoot zitten met zijn kont tegen mijn buik.

Maar goed, ik heb Fred vannacht binnen gehad en hij heeft goed gegeten. De helft van de biks die ik neer had gezet en heel veel weegbree en paardenbloemen. Om 5 uur heb ik Feline er bij gezet. Vanochtend was alles op, maar dat zal zij dus wel gedaan hebben. Toen ik hun portie biks gaf, viel zij gelijk aan en Fred stond er aarzelend bij, pakte uiteindelijk ook maar wat van het schaaltje, gelukkig. Ik wil eigenlijk kijken of ik weer in hun normale ritme kan komen vandaag, ookal eet hij nog lang niet optimaal. Ben de Ciseral ook aan het afbouwen, met de Carprofen ga ik nog gewoon door omdat ik toch het idee heb dat zijn mondje nog zeer doet.

Er was net (anderhalf uur later) nog niet heel veel biks gegeten, ik denk misschien net de helft (kan me niet herinneren hoeveel ik heb gegeven.. :$:whistle2:) maar goed.. Dat zal ook deels komen doordat ze constant kunnen eten en dus al vol zitten. Daarom wil ik ook terug naar hun normale patroon.

Dwangvoeren hoop ik in elk geval niet meer te doen vandaag. Want ik zal echt de laatste zijn die overbodig gaat dwangvoeren idd. :P

aangepast door Dollie
Geplaatst:

Hahah die Feline toch! Ik had een keer ook dwangvoer over en heb dat aan de andere konijnen gegeven, gewoon van het schaaltje laten likken, ze vinden het heerlijk. Maarja als het echt onder dwang moet vinden ze het niet meer zo lekker...

Het klinkt dan toch wel wat beter met Fred. Wel slim dat je ze 's nachts even apart zet, zodat je precies ziet wat Fred eet en je zeker bent dat hij ook wat binnen krijgt.

Hou je ze nu nog binnen tot het helemaal beter gaat?

Svennie heeft ook toen ze klein was snot gehad en ze niest ook nog af en toe, maar lang niet elke dag. Zal er wel een beetje bij horen, er is verder geen snot te zien. Bodembedekking heb ik een hele tijd geleden aangepast dus daar komt het ook niet van. Misschien is het bij Feline ook nog een beetje geirriteerd en dat ze daarom af en toe niest?

Geplaatst:

haha dat was hier ook hoor! hier komt dan een black&tan monster aan om het schaltje leeg te eten. Maar bedoelde ook als hij apart zat, dan op een schaaltje.

Geplaatst:

Ik heb ze nu overdag buiten (sinds gisteren), ik weet nog niet of ik Fred vannacht nog weer binnen (op mijn slaapkamer) haal. Het liefste had ik ze nog binnen gehouden (in huis) tot het weer helemaal goed was, maar mijn vader werd er helemaal gek van haha.

Er is dus redelijk van het ontbijt gegeten en nu ook redelijk van de lunch (heb de brokken die over waren van vanochtend weggehaalt, we moeten toch weer in het normale patroon komen) en Fred wilde net wel een paar stukjes wortelchips. Ik denk dat ik ze straks nog even los laat lopen, maar dan moet ik eerst de ren weer op zetten in de tuin. Maar hopelijk stimuleerd dat ook een beetje.

Feline's sore hock smeer ik nu in met Calendula zalf meerdere keren per dag en er komt een korstje op? Weet niet of dat goed is eigenlijk? De huid was sowieso niet echt stuk, geen wondje ofzo.. Maar goed.

Geplaatst:

Ja, nu ie weer "happy & healthy" is, leen ik hem niet uit hoor! :he:

Morgen op controle en dan hopelijk noooooooooooooit meer (nah ja, bij wijze van, natuurlijk wel entingen etc) naar de dierenarts!

Geplaatst:

Ik twijfel of ik haar mee neem, ik ga zo nog even goed kijken hoe ze er uit ziet. (Neusje schoon, pootjes schoon etc.)

Maar met Fred gaat het echt weer helemaal goed, hij viel zo straks aan op de biks en is, voorzover ik ben blijven kijken, ook lekker door aan het eten!

Geplaatst:

Ben om 20 over 1 geweest en daarna gelijk door naar Lilian (die heeft me bij de DA opgehaalt) om naar het asiel te gaan. Maar in elk geval, dierenarts was super tevreden. Hij woog donderdag 1,4 en nu alweer 1,5, heel mooi dus! Zijn buikje voelde goed, ze voelde keuteltjes en iijn maagje zag mooi vol.. Goede darmgeluiden etc. Dus hij is goedgekeurd!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .