Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ongeveer een week geleden vond ik in het hok op een paar plekken opgedroogde poep als zijnde opgedroogde plakpoep. Natuurlijk gecontroleerd van wie het kon zijn. Nijntje... Helemaal schoongemaakt en ze ziet er weer prima uit. Dit komt de laatste paar dagen echter voor als het buiten warmer wordt (ze zitten binnen). Aan het menu heb ik niets veranderd. Ze krijgen samen al 1,5 jaar dezelfde soort groente voorgeschoteld en nooit last gehad hiervan.

Nu komt het: sinds 2 dagen zie ik rond haar anus/plasgaatje ook kleine oranje korstjes vastgeplakt zitten. Is dit opgedroogde urine (oranje vanwege wortel) of toch iets anders? Ik heb dit namelijk nog nooit gezien...

Geplaatst:

Naast de anus zitten bij konijnen twee geurklieren die ook een oranje/bruin-achtige stof uitscheiden. Bij sommige konijnen is dat wat meer als bij andere konijnen. Als het opdroogt, ziet het er inderdaad uit als een korstje. Dit zou best eens kunnen zijn wat jullie beschrijven.

Geplaatst:

dat méén je :P

en dat heb ik in 10 jaar tijd nooit geconstateerd, hahaha :P

dat kan et idd wel zijn, het ziet er ook niet ongezond uit verder...

bedankt!

Geplaatst:

Ah, vandaar ook de geur die eraf komt als ik haar kontje heb schoongemaakt :whistle2: Eigenlijk best een logische verklaring. Ik ga het gewoon eens in de gaten houden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .