Karina Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 Ongeveer een week geleden vond ik in het hok op een paar plekken opgedroogde poep als zijnde opgedroogde plakpoep. Natuurlijk gecontroleerd van wie het kon zijn. Nijntje... Helemaal schoongemaakt en ze ziet er weer prima uit. Dit komt de laatste paar dagen echter voor als het buiten warmer wordt (ze zitten binnen). Aan het menu heb ik niets veranderd. Ze krijgen samen al 1,5 jaar dezelfde soort groente voorgeschoteld en nooit last gehad hiervan. Nu komt het: sinds 2 dagen zie ik rond haar anus/plasgaatje ook kleine oranje korstjes vastgeplakt zitten. Is dit opgedroogde urine (oranje vanwege wortel) of toch iets anders? Ik heb dit namelijk nog nooit gezien...
Martje Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 dit constateerde ik vandaag ook bij mijn opvangers. dus ben zeer benieuwd naar reacties!
Laura1984 Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 Naast de anus zitten bij konijnen twee geurklieren die ook een oranje/bruin-achtige stof uitscheiden. Bij sommige konijnen is dat wat meer als bij andere konijnen. Als het opdroogt, ziet het er inderdaad uit als een korstje. Dit zou best eens kunnen zijn wat jullie beschrijven.
Martje Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 dat méén je en dat heb ik in 10 jaar tijd nooit geconstateerd, hahaha dat kan et idd wel zijn, het ziet er ook niet ongezond uit verder... bedankt!
Karina Geplaatst: 22 juli 2010 Auteur Geplaatst: 22 juli 2010 Ah, vandaar ook de geur die eraf komt als ik haar kontje heb schoongemaakt :whistle2: Eigenlijk best een logische verklaring. Ik ga het gewoon eens in de gaten houden.
Laura1984 Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 Dat spul wat van de geurklieren komt ruikt inderdaad behoorlijk sterk... Ik denk dat het dat dan echt was!
Aanbevolen berichten