Joseeke Geplaatst: 20 juli 2010 Geplaatst: 20 juli 2010 Maandag 2 augustus is het zover!Dan gaan mijn 2 meisjes gecastreerd worden.Ida & Nina mag ik 's morgens tussen 08.30-09.00 uur brengen, samen met hun mannetjes.Dit vanwege de steun & eventuele herkoppelen na de operatie.Dan heb ik gewoon 1 complete dag nijnloos, maar gelukkig zorgt mijn moeder voor shop-therapie Als alles goed gegaan is, mag ik ze op het einde van de dag weer ophalen.Mijn moeder gaat mee om ze weg te brengen.Ida & Ed zijn van een groot formaat, dus ik moet ze zeer waarschijnlijk in een complete hondenbench gaan vervoeren Na de operatie zullen de dames goed moeten herstellen, want het is een behoorlijke ingreep, zeggen ze.Gelukkig heb ik dan 4 weken vakantie, dus dat is helemaal perfect met de nazorg.Als ze uiteindelijk helemaal aangesterkt & genezen zijn, ga ik proberen een groep van de duo's te maken.Maar hierover zal ik meer schrijven in een ander bericht. Dit gaan de eerste 2 castraties van voedsters voor mij worden.Ik heb eigenlijk altijd alleen mannetjes gehad, maar na de dood van Pumbaa & Eddy heb ik besloten 2 voedsters te halen. Hebben jullie nog tips & adviezen waarmee ik rekening moet houden?Pijnstilling & dwangvoeding gaat mijn DA me zekers meegeven & eventueel darmstimulerende middelen indien nodig.
Joseeke Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Geplaatst: 20 juli 2010 Oeps, perongeluk in de verkeerde categorie geplaatst Deze hoort eigenlijk bij Gezondheid thuis...
Joseeke Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Geplaatst: 20 juli 2010 Hee, dat is snel opgeplaatst!Dank je wel
Laura1984 Geplaatst: 20 juli 2010 Geplaatst: 20 juli 2010 Ik heb hem al voor je verplaatst, ik zag het toevallig Spannend zeg, dat ze onder het mes gaan! Toen Minky geholpen is, is Nijn ook meegeweest en zijn ze bij de DA, toen Minky goed wakker was, weer 'gekoppeld''. Ik vond dat zelf wel prettig, en Nijn was ook heel lief voor Minky dus ik denk ook dat het haar wel geholpen heeft. Het is denk ik wel fijn dat je zo lang vrij bent na de operatie, (ik had dat zelf ook zo gepland) zodat je ze goed in de gaten kunt houden. Belangrijkste is net als bij rammetjes dat ze gaan eten en keutelen (en van de wond afblijven). Ik zou zorgen dat je lekkers in huis hebt, vooral groen wat ze lekker vinden. Pijnstilling en dwangvoeding zijn inderdaad belangrijk. Ik had voor Minky ook een snuggle-safe klaar liggen, maar daar heeft ze verder niet opgelegen. Voor de rest is het bij Minky heel goed gegaan, na een dag at ze al weer en was ze de oude, dus verder kan ik je weinig tips geven over wat je kunt doen als er iets onverwacht toch mis gaat. In ieder geval succes!
bikkel Geplaatst: 20 juli 2010 Geplaatst: 20 juli 2010 Alvast heeel veel succes! Zal een spannende dag worden maar gaat helemaal goed komen!
Dollie Geplaatst: 20 juli 2010 Geplaatst: 20 juli 2010 Spannend, ook allebei tegelijk! Maar dan heb je het ook gelijk allemaal gehad! Ook fijn dat het op maandag is, mochten ze wat opstartprobleempjes hebben, dan kom je in elk geval onder geen beding bij zo'n weekendpipo terecht. Ga je ze ook allemaal naar binnen halen? Dat wordt een drukke boel binnen haha! Ik heb Feline (en Fred) al twee dagen voor de castratie naar binnen gehaald, zodat ze niet in een totaal vreemde omgeving zou komen na zo'n zware ingreep.
Joseeke Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Geplaatst: 20 juli 2010 Ik heb hem al voor je verplaatst, ik zag het toevallig Spannend zeg, dat ze onder het mes gaan! Toen Minky geholpen is, is Nijn ook meegeweest en zijn ze bij de DA, toen Minky goed wakker was, weer 'gekoppeld''. Ik vond dat zelf wel prettig, en Nijn was ook heel lief voor Minky dus ik denk ook dat het haar wel geholpen heeft. Het is denk ik wel fijn dat je zo lang vrij bent na de operatie, (ik had dat zelf ook zo gepland) zodat je ze goed in de gaten kunt houden. Belangrijkste is net als bij rammetjes dat ze gaan eten en keutelen (en van de wond afblijven). Ik zou zorgen dat je lekkers in huis hebt, vooral groen wat ze lekker vinden. Pijnstilling en dwangvoeding zijn inderdaad belangrijk. Ik had voor Minky ook een snuggle-safe klaar liggen, maar daar heeft ze verder niet opgelegen. Voor de rest is het bij Minky heel goed gegaan, na een dag at ze al weer en was ze de oude, dus verder kan ik je weinig tips geven over wat je kunt doen als er iets onverwacht toch mis gaat. In ieder geval succes! Dank je wel voor snelle service & tips!Het scheelt een hoop dat ik vakantie heb, mocht er iets misgaan, ben ik er optijd bij.In augustus gaat het loei-heet worden, waardoor ik mss geen warmte-elementen hoef te gebruiken Maar een snuggelsafe is altijd handig om in huis te hebben idd.Witlof & paardenbloemen vinden ze hier ontzettend lekker!Ik ga zorgen dat ik die ruimschoots in huis heb.Ik hoop dat het bij die 2 van mij net zo snel genezen als Minky
Dollie Geplaatst: 20 juli 2010 Geplaatst: 20 juli 2010 Zou je ze met zulke hitte dan wel laten castreren?
Joseeke Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Geplaatst: 20 juli 2010 Alvast heeel veel succes! Zal een spannende dag worden maar gaat helemaal goed komen! Dank je wel Mam gaat mee, want alleen al voor Ed & Ida heb ik een grote hondenreismand nodig.Ze worden naar de DA in Beuningen gebracht, wat voor ons 30 min. rijden is.We gaan die dag samen shoppen in Nijmegen, dus ik krijg gelukkig genoeg afleiding Als ik 2 x op en neer zou rijden (een half uur heen en een half uur terug 2 x) zijn we die dag 2 uur aan het reizen om "niets".Dat is zonde, dus een we hebben een goede reden om Nijmegen-stad in de gaan
Joseeke Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Geplaatst: 20 juli 2010 Spannend, ook allebei tegelijk! Maar dan heb je het ook gelijk allemaal gehad! Ook fijn dat het op maandag is, mochten ze wat opstartprobleempjes hebben, dan kom je in elk geval onder geen beding bij zo'n weekendpipo terecht.Ga je ze ook allemaal naar binnen halen? Dat wordt een drukke boel binnen haha! Ik heb Feline (en Fred) al twee dagen voor de castratie naar binnen gehaald, zodat ze niet in een totaal vreemde omgeving zou komen na zo'n zware ingreep. Ik ga ze zeer waarschijnlijk naar binnen halen idd, dus dat gaat gezellig worden, haha.Maandag is idd een ideale dag voor het geval dat je alsoverkop terug moet.Nu heb ik een 06-nummer van mijn DA waarop ik haar dag en nacht kan bereiken in geval van nood, dat is wel handig & fijn
Joseeke Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Geplaatst: 20 juli 2010 Zou je ze met zulke hitte dan wel laten castreren?Ik denk dat ik weinig keus heb...Ik werk op een school en kan alleen in schoolvakanties voor langere tijd vrij krijgen.Vanaf volgende week heb ik 5 weken vrij.Mochten Ida of Nina niet gelijk opgang komen na de ingreep, ben ik nog 4 weken thuis voor de nazorg.Daarnaast kunnen konijnen zichzelf niet warmhouden na operatie, dus mss komt wat warme weer dan zelf wel goed van pas.Alleen moet ik goed uitkijken voor vliegen idd.Bij ons binnen is het gelukkig vrij koel, dus ik moet me gewoon heel goed voorbereiden van alles
Dollie Geplaatst: 20 juli 2010 Geplaatst: 20 juli 2010 Ja, dan heb je niet veel keus.. Of je moet het al in de herfstvakantie doen, maar dan heb je maar Ć©Ć©n week. En in de kerstvakantie kan je ze niet naar binnen halen voor langere tijd natuurlijk. Dan maar hopen dat de temperaturen mee vallen! Binnen en bij de DA zal het sowieso wel koel(er) zijn natuurlijk.
Joseeke Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Geplaatst: 20 juli 2010 Ja, dan heb je niet veel keus.. Of je moet het al in de herfstvakantie doen, maar dan heb je maar Ć©Ć©n week. En in de kerstvakantie kan je ze niet naar binnen halen voor langere tijd natuurlijk. Dan maar hopen dat de temperaturen mee vallen! Binnen en bij de DA zal het sowieso wel koel(er) zijn natuurlijk.In de kerstvakantie is idd ook geen optie vanwege de temperatuursverschillen en een week herfstvakantie kan net iets tekort zijn.Het ideaalste zou ergens in de lente zijn, maar dan heb ik ook nooit zolang achter mekaar vrij.Binnen bij de DA is het idd ook koeler dan buiten.
Joseeke Geplaatst: 27 juli 2010 Auteur Geplaatst: 27 juli 2010 Zo, ondertussen zijn we alweer een weekje verder & over een kleine week is de grote dag!Ik heb me al goed voor kunnen bereiden de afgelopen dagen Bij Chewies Online heb ik een grote Petmate Varikennel vervoersbox gekocht voor Ed & Ida. Deze is 69x51x49 cm groot.Eigenlijk is ie voor honden, maar hij lijkt mij ook zeer geschikt voor 2 wannabe Franse Hangoren Als binnen-ziekenboeg heb ik een kleine noodkooi voor Nina.Voor Ida mag ik de hondenbench van mijn zusje lenen.Zij heeft een Friese Stabij en gebruikt de bench niet meer voor 'm.Ideaal voor Ida, dacht ik zo. Beide nijnen komen de eerste dagen binnen te staan, zodat ze rustig en schoon kunnen bijkomen.Wat ik met de heertjes doe, hangt er een beetje vanaf hoe ze zich gedragen.De dames moeten geen gejengel aan hun lijfjes hebben. Als bodembedekking ga ik fleecedekens gebruiken.Deze hebben we genoeg voor ons hondje Sunny en zijn handig uit te wassen.Van Nadine mag ik de snuggelsafe lenen voor het geval dat.Pijnstilling en dwangvoeding (Critical Care) heb ik nog genoeg in huis. Als bixjes heb ik een zak SS Junior in huis gehaald.Deze vinden konijnen ontzettend lekker, zeggen ze.Hier zitten ook tevens lekker veel voedingstoffen in om aan te sterken.Kruidenhooi heb ik genoeg in huis en als groenten ga ik andijvie, peterselie & witlof halen.Paardenbloembladen kan ik bietsen in een grasveld verderop.
bikkel Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Zo te lezen ben je goed voorbereid....de dames zullen niks te kort komen!
JoBoris76 Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Veel succes alvast en met jouw goede zorgen komen de dames er vast en zeker weer snel bovenop.
Joseeke Geplaatst: 29 juli 2010 Auteur Geplaatst: 29 juli 2010 Dank jullie wel Over 4 nachtjes slapen is de grote dag.Begin het toch best spannend te vinden.
Joseeke Geplaatst: 2 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2010 Vandaag is de grote dag!Zometeen vertrek ik met mijn moeder naar Beuningen met de nijnsels.Maar eerst moet ik ze nog effe vangen
Jorieke Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Sterkte vandaag!!!Als het net zo verloopt als bij Rob en Raf (afgelopen woensdag geholpen), dan komt alles goed!Geef je nijntjes maar een dikke knuffel!
Dollie Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Succes, mijn duimpjes draaien dat alles helemaal perfect verloopt, net als bij Feline!
JoBoris76 Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Veel succes meid! Hopelijk gaat het goed en zijn ze snel weer de oude.
bikkel Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 succes met de dames....hopelijk zijn ze snel weer de oude! Lekker verwennen.... dikke knuffelxxx
Aanbevolen berichten