Gast Whitetiger Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Ik moest een hokje meenemen, ik denk dat ze hem daar inzetten voor de operatie en na de operatie om weer bij te komen. Daarom is het grote hok niet zo geschikt want dat is nogal lastig te tillen en past niet zo goed in de auto.
Gast Whitetiger Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Remi is nu bij de dierenarts. Om half negen heb ik hem weggebracht. Ik heb een bakje met voer een met hooi en een met groenvoer meegenomen en aan de assistente gevraagd of ze het groenvoer na de operatie geven omdat hij anders alles van te voren oppeuzelt. Om half vijf kan ik hem weer ophalen.
Gast Whitetiger Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Alles is goed gegaan. Ik ben maar even een nieuwe discussie gestart om niet te veel off topic te gaan hier. Zie: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/40077-castratie-remi-koppelen.html#post1091818Ik wil iedereen bedanken voor de hulp en de snelle reacties, Remi kan nu veel eerder bij zijn zusje dus ook namens Remi en Bailey bedankt.^^
LadyGrace Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Ik denk ook dat dit verschilt per konijn.. dat is immers ook zou met de mens.. niet iedereen is op zijn 12e ongesteld Mij is ooit ook verteld dat een rammetje pas met 6 maanden vruchtbaar is.. nou you wish..Ik had daardoor een inteeld nestje van moeder en zoon.. zoon was toen 3 maanden.Dus doe ze nou vanaf 10 weken uitelkaar.Sindkort heb ik ook een teddy dwerg (gekocht toen hij 13 weken was).. mij is verteld dat het een rammetje was, (professionele fokker) dus ik dacht dat zou wel kloppen, dus verder ook niet meer naar gekeken.Dus ik had mijn andere rammetje en dit jonge rammetje wel eens bijelkaar lopen.. ik heb een hele grote tuin.. dus dat ging prima niet vechten etc. totdat ik vorige week een nestje vond, bleek meneer dus een mevrouw te zijn van nog maar 5 maanden.. dus reken uit met 4 maanden al vruchtbaar.... op internet kunnen ze kletsen wat ze willen.. maar het verschilt gewoon per konijnen.. ik hou gewoon aan om mannetjes en vrouwtjes per 10 weken te scheiden van elkaar.in ieder geval succes er mee
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 We zijn hier op bb zelfs zo ver....dat voedsters met 3,5 maand al drachtig kunnen worden 14 weken ipv 4 maanden 16 weken.Rammen moeten met 3 maanden 12 weken gewoon weg van elke voedster oud of jong.....Om ongelukken te voorkomen.
Gast Whitetiger Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Met 3 maanden scheiden lijkt me inderdaad het best liefst nog een weekje eerder van de moeder scheiden, dan weet je zeker dat het goed zit. Ben ik even blij dat wij er met 3 maanden achter kwamen dat Remi een rammetje was en niet pas later.
bunny ranch chanty Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Ram moet je voor drie maanden van moeder scheiden, voedster net zo oud kan dus 2 weken later, 3,5 maand of wel 16 weken.Voedster ouder dan ram moet de ram met 12 weken gescheiden worden.( maar goed deze situatie komt zelden voor daar je een ram niet bewust als ram gaat koppelen aan een oudere voedster......
Aanbevolen berichten