Gast Whitetiger Geplaatst: 21 juli 2010 Geplaatst: 21 juli 2010 Ik heb naar zowel naar het dierenziekenhuis in Groningen, waar Ilona het over had en naar de da praktijk in Winsum een e-mail gestuurd met daarin vragen over de leeftijd voor een castratie, wanneer ze weer bij elkaar mogen, de narcose middelen en de prijs van de castratie.Reactie dierenziekenhuis Groningen: ‘Hallo, Er kan gekastreerd worden vanaf een leeftijd van 5 maanden. Wij gebruiken een narcose door middel van een prik. Daarna wordt de narcose onderhouden met gasnarcose.Na 6 weken mogen de konijnen weer bij elkaar. Met vriendelijke groeten, Dierenziekenhuis Groningen’ Hier hebben ze het dus ook weer over 6 weken, maar na alles wat ik hier en elders dus gelezen heb is twee weken gescheiden houden ook al wel genoeg. Er wordt niet precies gezegd welke narcose er gebruikt wordt en op de prijs wordt niet ingegaan. De reactie van de dierenartspraktijk in Winsum: ‘Beste meneer/mevrouw……….,Als beide balletjes zijn ingedaald, is castratie nu al wel mogelijk.We gebruiken de narcosemiddelen domitor en ketamine.Het is verstandig om direct na de castratie te zorgen dat de ram en de voedster elkaar wel kunnen zien. Dus je zou ze kunnen scheiden d.m.v. gaas. Als ze elkaar nl. een tijd lang niet zien, heb je kans dat ze elkaar daarna niet meer accepteren.De kosten liggen rond de 40 euro, dit is exclusief narcose. De kosten van de narcose zijn afhankelijk van het gewicht van het konijn.Voor een konijn van 2 kg zit je op ongeveer 15 euro voor de narcose.Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Voor het maken van een afspraak, kun je het beste even bellen met onze assistente (0595-441800)Met vriendelijke groet,………….’ Volgens hun is castratie nu dus al mogelijk. Domitor en Ketamine zijn de gebruikelijke narcose middelen toch? De extra informatie over de konijnen aan elkaar laten wennen vind ik erg goed (wist ik al wel maar toch) Wel jammer dat er niet staat wanneer ze dan weer bij elkaar mogen. De prijs lijkt me ook wel redelijk ( is voor mij niet dat gene wat de doorslag zal geven maar een redelijke prijs is toch mooi meegenomen ) Aangezien Winsum voor mij ook nog eens dichterbij is denk ik erover hier een afspraak te maken. Ik wil echter nog wel even afwachten wat chanty’s dierenarts als reden geeft voor castratie met 6 maanden. Na alles wat ik gelezen heb denk ik dat dierenartsen er vanuit gaan dat 6 maand oude konijnen beter reageren op de operatie omdat ze al wat groter zijn enzo. Maar dat het met 4 maanden of zelfs nog eerder ook bijna altijd wel goed gaat. Het zou fijn zijn als er wat cijfers over bekend waren bijvoorbeeld hoe vaak complicaties met welke leeftijd, het percentage van overlijden enz. Dan zou je veel beter een afweging kunnen maken.
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 juli 2010 Geplaatst: 21 juli 2010 Nou vandaag is de bewuste ram van 3,5 maand oud zonder problemen geholpen .Bij een andere da dan mijn eigen da.Ik ben er bijna van overtuigd dat ze de 6 maanden enkel aan houden omdat ze dan zeker weten dat de ballen zijn ingedaald.De ballen zijn groter dit maakt de operatie makkelijker.Mijn da weet dus niet dat ze al ruim 4 jaar rammen van 3,5 maand castreerd van mij hihiDit zijn ook enkel de rammen waarvan de ballen goed waren ingedaald.Ik ben er morgen om 9 uur dus dan kom ik met de verklaring van mijn kundige konijnen da..... Dierenartsen op zich weten niet eens hoe je een konijn moet koppelen overigens....en sommige slaan ook de plank mis met het vruchtbaar zijn welke leeftijd.Reden dit word eigelijk nog maar kort gedaan rammen castreren is nu z'n 10 jaar aan de gang en explodeerd sinds er opvangen vor konijnen zijn.Vroeger werd het enkel uit noodzaak gedaan als een ram een beschadeging aan zijn bal had ( als 2 rammen gevochten hadden ect)Konijnen werden vroeger ook niet echt als koppel of trio's gehouden.Dit kon vroeger enkel met voedsters als je mazzel had.Dus ja er is een hele andere beleef wereld voor konijnen gekomen.Daar naast hebben de mensen er ook geld voor over om het te laten doen.
Gast Whitetiger Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 Nou vandaag is de bewuste ram van 3,5 maand oud zonder problemen geholpen .Fijn dat het zo goed gegaan is. Bij een andere da dan mijn eigen da.Ik ben er bijna van overtuigd dat ze de 6 maanden enkel aan houden omdat ze dan zeker weten dat de ballen zijn ingedaald.Ik heb een zo'n een a twee week geleden bij Remi gekeken en weet bijna wel zeker dat de balletjes zijn ingedaald aangezien ik echt twee langwerpige zakjes zag. Voor zover ik kon voelen zijn die ook gevuld. Dus het lijkt me dat ze goed zijn ingedaald. Een paar daagjes daarvoor kon ik nog maar een balletje zien zitten. Ik zou nu nog wel even gaan kijken maar hij gaat dan misschien wel weer bijten. Dus ik zal maar even handschoenen aandoen ofzo.De ballen zijn groter dit maakt de operatie makkelijker.Mijn da weet dus niet dat ze al ruim 4 jaar rammen van 3,5 maand castreerd van mij hihiDus je zei gewoon dat ze ouder zijn?Dit zijn ook enkel de rammen waarvan de ballen goed waren ingedaald.Ik ben er morgen om 9 uur dus dan kom ik met de verklaring van mijn kundige konijnen da.....Ok ik ben benieuwd. Dierenartsen op zich weten niet eens hoe je een konijn moet koppelen overigens....en sommige slaan ook de plank mis met het vruchtbaar zijn welke leeftijd.Reden dit word eigelijk nog maar kort gedaan rammen castreren is nu z'n 10 jaar aan de gang en explodeerd sinds er opvangen vor konijnen zijn.Vroeger werd het enkel uit noodzaak gedaan als een ram een beschadeging aan zijn bal had ( als 2 rammen gevochten hadden ect)Ja vroeger had ik er ook nog nooit van gehoord. Ik dacht sowieso dat het bijna onmogelijk was om konijnen te opereren.Konijnen werden vroeger ook niet echt als koppel of trio's gehouden.Dit kon vroeger enkel met voedsters als je mazzel had.Dus ja er is een hele andere beleef wereld voor konijnen gekomen.Daar naast hebben de mensen er ook geld voor over om het te laten doen.Volgens mij zijn de narcose en castreer methoden ook veel beter ten opzichte van vroeger.
Gast Whitetiger Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 Ik heb vandaag de dierenartspraktijk in Winsum gebeld voor een afspraak. Er werd me gevraagd hoe oud mijn konijntje was. Toen ik 4 maanden zei werd er gezegd dat het konijntje 6 maanden moest zijn om gecastreerd te worden. Wat ik nogal raar vind gezien de reactie op mijn e-mail waarin stond dat Remi nu al gecastreerd kan worden. Maar toen ik over die mail vertelde ging ze even overleggen en bleek het toch te kunnen. Nu wordt hij dus woensdag gecastreerd. Ik moet hem in een schoon hokje meenemen ( ben alleen vergeten te vragen of er zaagsel in mocht of niet, maar doe voor de zekerheid toch maar kranten) en ook wat van zijn voer meenemen zodat hij snel weer kan gaan eten van voer dat hij gewend is.
konijn1981 Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 zeker je eigen voer meenemen en misschien wat hooi. sommige konijnen gaan dat sneller eten dan voer. ik heb bij de castratie van diesel een handdoek gebruikt voor in het vervoersmandje en daarna in zijn eigen kooi een handdoek. ook had ik mijn eigen voer, bakjes en hooi erbij gedaan.
konijn1981 Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 overigens zijn mijn rammetje en die van mijn moeder zonder problemen met 3,5 maand gecastreerd. de dierenarts weet hoe oud ze zijn en heeft er niks van gezegd dat het niet kon. enkel de ballen moesten goed ingedaald zijn. ze vond eigenlijk hoe jonger (met een zeker ondergrens uiteraard) hoe beter omdat ze dan beter herstellen volgens haar.
Gast Whitetiger Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 zeker je eigen voer meenemen en misschien wat hooi. sommige konijnen gaan dat sneller eten dan voer. ik heb bij de castratie van diesel een handdoek gebruikt voor in het vervoersmandje en daarna in zijn eigen kooi een handdoek. ook had ik mijn eigen voer, bakjes en hooi erbij gedaan. Ik was ook al wel van plan hooi mee te nemen en zat ook te denken aan wat gras ofzo. Ik zal op zoek gaan naar een oude handdoek om in het hok te leggen overigens zijn mijn rammetje en die van mijn moeder zonder problemen met 3,5 maand gecastreerd. de dierenarts weet hoe oud ze zijn en heeft er niks van gezegd dat het niet kon. enkel de ballen moesten goed ingedaald zijn. ze vond eigenlijk hoe jonger (met een zeker ondergrens uiteraard) hoe beter omdat ze dan beter herstellen volgens haar. Toch apart hoe de meningen van dierenartsen zo verschillen.Ik wil trouwens iedereen bedanken voor het meedenken, de informatie en de adviezen. 100% duidelijkheid zullen we wel nooit krijgen ,maar ik heb nu in ieder geval een afgewogen keuze kunnen maken. Na alles wat ik gehoord heb durf ik het wel aan om Remi met 4 maanden te castreren en zal ik ze na 2 weken weer bij elkaar zetten. Het scheelt in ieder geval enorm als je het vergelijkt met wachten tot 6 maanden en na 6 weken bij elkaar.
konijn1981 Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 zoek een dierenarts waar je op vertrouwen kunt, lijkt me het belangrijkst om je schat daar achter te laten. ik vertrouw mijn da heel erg, ik heb 6 jaar lang een probleemkonijn gehad en die is altijd perfect verzorgt geweest daar. ik heb mij ook altijd begrepen gevoeld daar en ze gaven me in ieder geval nooit het gevoel dat ik vervelend was als ik het misschien wel was. ben ook wel eens daar geweest en dan bleek er niks aan de hand te zijn maar ik ben ook vaak genoeg daar geweest en dan was er wel wat. als ik naar een da moet dan wil ik het liefste daar. wat betreft de handdoek: zou inderdaad een oude zoeken want die van mij hielen er helaas wel altijd een gaatje ofzo aan over. diesel heeft trouwens maar 1 avond en 1 ochtend op de handdoek gezeten, daarna ging hij er zo op knagen en doen dat ik bang was dat hij teveel stof binnen zou krijgen. ik heb hem toen weer op zijn bodemdekking gezet. nu heb ik wel no-smell als bodembedekking, ik weet niet of het verstandig is om dit met zaagsel te doen want dat stoft toch wat meer.
bunny ranch chanty Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 (aangepast) Let op geen hooi mee brengen....maar een handdoek in je vervoersmand doen.Hooi kan gaan plakken aan zijn wonde.Geef bix mee en wat groenvoer zodat hij gelijk kan eten na de operatie.Ook voor de operatie moet hij nog eten hebben. ( konijn mag nooit nuchter geopereerd worden)Hoord een dierenarts ook tegen je te zeggen.Als ie thuis komt ook op een handdoek in zijn verblijf z'n 3 dagen dagelijks de handoek vervangen.Kranten worden sneller smerig en kan je konijn sneller slopen.Hooi enkel in een ruifje geven, of hooi bal. Mijn da hield 6 maanden aan omdat het haar zo geleerd was.Idem andere dierenartsen vermoed ik zo.Toen ik vertelde dat ze dus regelmatig rammen van 3,5 maand castreerde zonder het te weten .....moest ze lachen.En zei dit meen je niet! Ja wel!Ik zei ik heb je nooit horen klagen dat me dieren te klein waren ect....Nu selecteerde ik ze wel dat de ballen waren ingedaald en de dieren minimaal 1 kg wogen.We komen hier nog op terug want ja ik kan als geen ander deze geholpen rammen z'n 20 stuks volgen in hun leven bij de mensen thuis.Ze heeft me belooft in ieder geval de leeftijd te verlagen als er een vriendin in het spel is.En dan enkel te eisen dat de ballen zijn ingedaald. Dit lijkt mij heel redelijk en word vervolgd. 23 juli 2010 aangepast door bunny ranch chanty
Gast Whitetiger Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 zoek een dierenarts waar je op vertrouwen kunt, lijkt me het belangrijkst om je schat daar achter te laten. ik vertrouw mijn da heel erg, ik heb 6 jaar lang een probleemkonijn gehad en die is altijd perfect verzorgt geweest daar. ik heb mij ook altijd begrepen gevoeld daar en ze gaven me in ieder geval nooit het gevoel dat ik vervelend was als ik het misschien wel was. ben ook wel eens daar geweest en dan bleek er niks aan de hand te zijn maar ik ben ook vaak genoeg daar geweest en dan was er wel wat. als ik naar een da moet dan wil ik het liefste daar. wat betreft de handdoek: zou inderdaad een oude zoeken want die van mij hielen er helaas wel altijd een gaatje ofzo aan over. diesel heeft trouwens maar 1 avond en 1 ochtend op de handdoek gezeten, daarna ging hij er zo op knagen en doen dat ik bang was dat hij teveel stof binnen zou krijgen. ik heb hem toen weer op zijn bodemdekking gezet. nu heb ik wel no-smell als bodembedekking, ik weet niet of het verstandig is om dit met zaagsel te doen want dat stoft toch wat meer.Ik vertrouw deze dierenartspraktijk wel. Ze maken een professionele indruk afgezien van de assistente die het dan wel weer over 6 maanden had. Ik denk dat ze normaal gesproken 6 maanden doen en alleen om een speciale reden ( sproeien, gedragsproblemen of zo snel mogelijk terug bij voedster) eerder castreren. Ik heb er een veel beter gevoel over dan de dierenarts waar ik normaal heen ga. Ik zal daar nog wel heen gaan voor inentingen, maar voor zoiets belangrijks als een castratie wil ik toch een dierenartspraktijk waar ik op kan vertrouwen.Let op geen hooi mee brengen....maar een handdoek in je vervoersmand doen.Hooi kan gaan plakken aan zijn wonde.Geef bix mee en wat groenvoer zodat hij gelijk kan eten na de operatie.Ook voor de operatie moet hij nog eten hebben. ( konijn mag nooit nuchter geopereerd worden)Hoord een dierenarts ook tegen je te zeggen.Als ie thuis komt ook op een handdoek in zijn verblijf z'n 3 dagen dagelijks de handoek vervangen.Kranten worden sneller smerig en kan je konijn sneller slopen.Hooi enkel in een ruifje geven, of hooi bal.Ik was ook van plan om het hooi in de hooibal te doen en niet los. Dat een konijn voor de operatie nog moet eten is mij bekend en ook verteld door de assistente. Mijn da hield 6 maanden aan omdat het haar zo geleerd was.Idem andere dierenartsen vermoed ik zo.Toen ik vertelde dat ze dus regelmatig rammen van 3,5 maand castreerde zonder het te weten .....moest ze lachen.En zei dit meen je niet! Ja wel!Ik zei ik heb je nooit horen klagen dat me dieren te klein waren ect....Nu selecteerde ik ze wel dat de ballen waren ingedaald en de dieren minimaal 1 kg wogen.We komen hier nog op terug want ja ik kan als geen ander deze geholpen rammen z'n 20 stuks volgen in hun leven bij de mensen thuis.Ze heeft me belooft in ieder geval de leeftijd te verlagen als er een vriendin in het spel is.En dan enkel te eisen dat de ballen zijn ingedaald. Dit lijkt mij heel redelijk en word vervolgd. Toch wel apart dat je da dan niet had gezien da de rammetjes jonger waren dan 6 maanden. Fijn dat ze bereid is de leeftijd te verlagen zodat de rammetjes niet maanden alleen hoeven te zitten.Remi is in ieder geval ongeveer 1,4 kilo en beide balletjes zijn echt zeker weten ingedaald. En hij is kerngezond dus ik denk dat dit wel goed komt, vooral na alles wat ik hier heb gehoord. (wat niet wegneemt dat ik toch een beetje zenuwachtig ben maar dat is natuurlijk normaal)
Dollie Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 Op assistentes zou ik soms niet al te veel af gaan, ik ben erg tevreden over mijn dierenarts, Lilian (Wupsie hier) gaat daar ook heen en is er ook heel tevreden over, maar de assistente raadde haar dan wel een knaagsteen aan voor haar konijn Max die probleempjes met zijn kiezen heeft. Terwijl er net een blaasecho gemaakt was omdat hij veel calcium in zijn plasjes had.. En knaagstenen sowieso niet goed zijn natuurlijk. En toen ik een afspraak wilde maken voor de castratie van mijn voedster, moest ik eerst uitleggen dat een voedster een vrouwtjeskonijn is.. :whistle2: maar de dierenartsen zelf zijn super, dus ja. Ach en die zenuwen.. Die heb je altijd, al kan er niks mis gaan, geloof me.. :he:
Gast Whitetiger Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 Op assistentes zou ik soms niet al te veel af gaan, ik ben erg tevreden over mijn dierenarts, Lilian (Wupsie hier) gaat daar ook heen en is er ook heel tevreden over, maar de assistente raadde haar dan wel een knaagsteen aan voor haar konijn Max die probleempjes met zijn kiezen heeft. Terwijl er net een blaasecho gemaakt was omdat hij veel calcium in zijn plasjes had.. En knaagstenen sowieso niet goed zijn natuurlijk. En toen ik een afspraak wilde maken voor de castratie van mijn voedster, moest ik eerst uitleggen dat een voedster een vrouwtjeskonijn is.. :whistle2: maar de dierenartsen zelf zijn super, dus ja. Ach en die zenuwen.. Die heb je altijd, al kan er niks mis gaan, geloof me.. :he:Die assistente mag wel eens bijgeschoold worden. Maar ja dit zegt inderdaad niets over de dierenartsen zelf.
bunny ranch chanty Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 Je zal maar een assistente treffen die zegt nuchter....dan kun je een hoop problemen krijgen....En geloof me het gebeurt. Ik fok voornamelijk nhd die zijn volwassen tussen de 1200 en 2 kilo....ruim genomen.Als ik een ram breng van 1 kilo ziet mijn da echt niet hoe oud die is....Breng ik er een van 14 weken die 800 gram weegt gaat het lampje pas branden dat ie wel erg klein is.....Maar goed die breng ik ook dus niet.
kaatje-kim Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 Gister was ik bij de dierenarts geweest voor castratie ram.De ram mag pas over 6 weken bij een voedster, want het is bewezen (zegt ze) dat een ram na 5 weken nog steeds vruchtbaar is.Ik koppel zelf altijd na 2 weken alweer... Maar ik heb met die 2 weken nog nooit nog een nestje gekregen... Is er iemand hier die een voedster nog dragend had 2 weken na de castratie? Of zal de dierenarts misschien verkeerd gerekend hebben en dat de bevalling na 5 weken na de castratie was? Want dan zit je met de dekking nog binnen de 2 weken...
Gast Whitetiger Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Tja wie moet je nou geloven? Ik heb gelezen dat veel konijnenopvangen uitgaan van twee weken en dat er dan geen problemen zijn. Volgens BRC kan je na twee weken koppelen en dit heb ik op bunnybin gevonden: http://www.bunnybin.nl/Castratie%20en%20Sterilisatie.htm'Het koppelen na de operatie Hierover bestaan ook uiteenlopende visies. Zelf houden we aan wat een zeer geroutineerde konijnen-dierenarts in Engeland hierover schrijft (Virginia Richardson, RABBITS, Health, Husbandry & Diseases, Blackwell publishing, copyright 2000). Zij geeft aan dat na 10-14 dagen het sperma van de ram niet meer leeft. Tot nu toe adviseren we een veiligheids-marge van 3 weken voordat men koppelt. Maar bij 2 weken hebben we nog geen zwangerschappen gehad .... 'Van het dierenforum: http://www.dierenforum.nl/forum/website.php?page_id=47&web_id=1727'Een ram kan tot 2 weken na de castratie nog een voedster bevruchten, wacht dus met koppelen tot de castratie 3 weken geleden was.'Wat je dus ziet is dat sommige dierenartsen 6 weken zeggen, maar dat in de praktijk twee weken geen problemen geeft. ( of mogelijk 3 weken voor de zekerheid.)
konijn1981 Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Let op geen hooi mee brengen....maar een handdoek in je vervoersmand doen.Hooi kan gaan plakken aan zijn wonde.Geef bix mee en wat groenvoer zodat hij gelijk kan eten na de operatie.mijn da was blij dat ik hooi meegenomen had. ze hebben dat in zijn voerbakje gelegd. het is het eerste geweest wat hij ging eten. bix moest hij niet. hij heeft daar toch een hele dag gezeten en heeft de hele middag hooi gegeten. bij mijn konijn is geen hooi en ook geen bodembedekking aan zijn wond gaan plakken. hij heeft maar 1 avond, nacht en ochtend op een handdoek gezeten, daarna op no-smell. met zaagsel zou ik wel langer wachten. mijn da vond het niet echt nodig om hem op een handdoek te zetten omdat ik no-smell als bodembedekking heb.
Dollie Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Maar had je hooi los mee of in zijn mandje? BRC bedoelt, volgens mij, hooi in het vervoersmadnje.
Dollie Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Ja, precies, dat is wat anders hè. ;-) Géén hooi in het mandje als "bodembedekking".
konijn1981 Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 dat schreef ik ook niet ik schreef: zeker je eigen voer meenemen en misschien wat hooi. sommige konijnen gaan dat sneller eten dan voer. ik heb bij de castratie van diesel een handdoek gebruikt voor in het vervoersmandje en daarna in zijn eigen kooi een handdoek.en daar word dan op gereageerd met geen hooi meebrengen. dat vind ik niet helemaal kloppen.
konijn1981 Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 overigens dollie nog bedankt voor het delen van die mooie foto's in mijn topic konijnen en kat. ze zijn echt gaaf.
Dollie Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 dat schreef ik ook niet ik schreef: zeker je eigen voer meenemen en misschien wat hooi. sommige konijnen gaan dat sneller eten dan voer. ik heb bij de castratie van diesel een handdoek gebruikt voor in het vervoersmandje en daarna in zijn eigen kooi een handdoek.en daar word dan op gereageerd met geen hooi meebrengen. dat vind ik niet helemaal kloppen.Nou, ik zie anders geen citaat of verwijzing naar jouw bericht in Cindy's reactie staan, dus op jouw bericht werd niet gereageert. En ik snap niet wat de kattenfoto's met het castreren van konijnen te maken hebben..
konijn1981 Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 sorry dacht wel dat dat als reactie bedoeld was op het feit dat ik had gezegd misschien hooi mee te brengen. kattenfoto's hebben hier niks mee te maken wilde je alleen maar bedanken.
Gast Whitetiger Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Nou morgen is het zover ik zal vandaag maar even een hokje verschonen. Het is niet zo erg als het hokje niet zo groot is toch? Want het is toch niet de bedoeling dat hij rond gaat rennen. Het grote hok is namelijk een beetje te groot om mee te nemen dus moet hij maar in het rattenhokje.
Dollie Geplaatst: 27 juli 2010 Geplaatst: 27 juli 2010 Bedoel je voor tijdens de reis of thuis na de castratie? Tijdens de reis is "hoe kleiner hoe beter" een beetje het motto. Het moet natuurlijk niet té klein zijn, het konijn moet er gewoon goed in passen, maar meer ruimte betekend wel meer kans op verwondingen. Na de castratie is ie ook niet superveel ruimte nodig, het is immers ook maar voor een paar dagen.
Aanbevolen berichten