SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 mijn rammetjes worden vrijdag gecastreerd en dan krijgen ze beide een vriendinnetje!!!!!!:bounce:maar kan je ze na de castratie buiten houden? dan zonden stro maar handoeken?en ze hebben een ren aan hun nachthok waar ze eigelijk dag en nacht inzitten kan ik ze gewoon in de ren laten met zand en aarde? og echt 3 daagje alleen maar in hun nacht/schuilhokJES nouja de een heeft een dubbel hok de ander een enkele? Groetjes!!!
Boseetje Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 ik heb mijn ram tijdelijk binnen gehad na de castratie om vervuiling van buiten te voorkomen.... maar hij kon met 3 dagen weer naar buiten....
Fluffie&Bunny Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 Ik weet niet of dat zand niet de wond gaat irriteren.
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 18 juli 2010 Auteur Geplaatst: 18 juli 2010 Okee ze komen binnen te staan voor 3 daagjes op mijn kamer in een ren allebij een apparte dan wel met handoeken en mandjes!maar is het erg dat ze die omgeving niet kennen? en moet ik zorgen dat ze elkaar niet kunnen zien?en mijn oom die is dierenarts die gaat ze gratis castreeren voor mijn verjaardag^^ zei dat er een kans bestaat dat ze niet meer uit de narcose komen hoe groot is die kans? en moet ik nog anderen dingen weten voor na de castratie behalve dan naast de waterfles een bakje water, en groente en brokken aanbieden en vragen om pijnstillers ? en ik heb ookal een spuitje voor dwangvoeding mocht dat nodig zijn zonder naald uiteraard dat spuitje komt van de da voor eigenlijk medicijnen via de mond te geven. ik hoor het wel!
Fluffie&Bunny Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 Pijnstillers en een spuitje voor eventueel dwangvoeding is het belangrijkste.
Dollie Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 Ik heb mijn ram en voedster twee dagen voor de voedster gecastreerd werd naar binnen gehaalt, zodat ze niet in een totaal vreemde omgeving zou komen na zo'n zware ingreep. Bij mijn ram heb ik dit niet gedaan en dat was geen enkel probleem.
konijn1981 Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 mijn diesel is donderdag gecastreerd. helemaal niks aan de hand. was al lekker wakker toen ik hem op ging halen. geen pijnstillers of dwangvoer nodig gehad. heeft wel in eerste instantie meer hooi dan biks gegeten maar vreet me intussen weer de oren van het hoofd. die van mijn ma had een klein wondje op zijn lipje en at dus zijn biks moeilijk. gelukkig hadden we nog de ss staan die kleiner zijn dan de biks die hij eigenlijk krijgt en die eet hij wel goed. hooi at ook hij overigens goed. beide geen pijnstilling nodig gehad. die van mijn ma 1 spuit dwangvoer omdat hij moeilijk at en mijn ma niet wist waarom heeft ze hem dat gegeven. toen ik het wondje zag en hem de kleiner ss gaf ging hij zelf eten.tussen haakjes als je een spuitje hebt waar je normaal medicatie mee geeft is dit dan niet te klein voor dwangvoer? tuitje is dan ook maar erg klein. misschien kun je beter bij de apotheek een grotere spuit halen van 20 of 30ml, die tuitjes zijn groter. zelf gebruik ik een kaakspoelspuit (die hebben een gebogen tuitje) en dan knip ik er het tuitje bijna helemaal vanaf zodat de opening nog wat groter is.
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Geplaatst: 19 juli 2010 Ik denk wel dat dit spuitje goed is hoor! ik zal het tuutje wat afknippen zodat het groter is, komt helemaal goed!en verder in heb voor beide een paneelren van 6 hekjes en eenverhuisdoos met een kwart gedraaid zodat ze in de ren kunnen daar leg ik een handoek in en in de ren ligt een mandje en verder zeil op de grond ik weet niet of dat goed is? anders moet ik snel iets anders zoeken.
konijn1981 Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 nee die bodembedekking is prima. komt geen troep vanaf. diesel heeft alleen donderdagavond en vrijdagochtend op een handdoek gezeten en daarna weer gewoon op no-smell. hij bleef die handdoek maar slopen en ik was bang dat hij dan teveel van de handdoek zou opeten evt met alle problemen van dien.
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Geplaatst: 20 juli 2010 Okee, gelukkig beankt!en is het erg als mijn rammetjes elkaar nog kunnen zien dat ze steun hebben aan elkaar of dat ik er een schotje tussen zet? Dan hoeven ze zich niet zo op te winden dat ze willen vechten met elkaar? Groetjes
konijn1981 Geplaatst: 20 juli 2010 Geplaatst: 20 juli 2010 dat moet je even kijken. zet ze naast elkaar en als het mis gaat omdat ze zich te veel opwinden kun je er altijd nog iets tussen zetten of er 1 verplaatsen.
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Geplaatst: 20 juli 2010 Okee ik zal het goed in de gaten houden! Bedankt
Dollie Geplaatst: 20 juli 2010 Geplaatst: 20 juli 2010 Als ze normaal naast elkaar zitten en dat goed gaat, zou ik dat gewoon proberen, als ze elkaar normaal niet kunnen zien zou ik dat nu ook niet doen. Weet ook niet of ze al eens gevochten hebben (door het gaas) ofzo?
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 23 juli 2010 Auteur Geplaatst: 23 juli 2010 Ja ze hebben gevochten vandaar dus uit elkaar ik wist toen nog niks van castratie enzo toen gingen ze inderdaad door het gaas heen bijten en vechten nu staan er dus schotten voor. moet ik er wel iets tussen doen of niet?ps vandaag worden ze balloos
Fluffie&Bunny Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 Kij het na de castratie even aan, als ze dan nog agressief zijn tegen mekaar zou ik er even wat tussen zetten.
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 23 juli 2010 Auteur Geplaatst: 23 juli 2010 Ze zijn gecastreerd hoor ik mocht erbij zijn omdat het mijn oom is die het deed best interessant eigenlijk:Pze zijn om half 5 ongeveer geholpen en nu eten ze al enzo dus gaat helemaal goed komen!!!
Aanbevolen berichten