Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vandaag mijn ''duitse'' reus even op moeten tillen, wat opzich wel lukte.

Totdat ze het der niet mee eens was, ik wou der rustig op de grond zetten en ze sprong alsnog van zelf waardoor der iets op de grond viel..

Pakte het op en het bleek haar nageltje te zijn, der zat ook wat bloed aan.

Meteen de spoedlijn van de DA gebeld, en ze zeiden dat der verder niks aan te doen is behalven even in de gaten houden en schoonmaken met bijvoorbeeld lauw water ( afgekookt water ), Reusje heeft het zelf ook al schoon gelikt.

Ze was ook eerst even schuw maar nu begint ze weer te graven en te doen......

Iemand ervaring ermee ?

Geplaatst:

Zover ik merk heeft ze der niet veel last van.

In het begin wel dan trok ze het pootje steeds schuw weg, nu ligt ze lekker rustig te snurken....

Maar hou het zoiezo in de gaten...

Geplaatst:

Ik denk eigenlijk ook dat Reusje best zwaar en sterk is?

Ollie vond optillen altijd wel "leuk" zolang ik hem stevig vast had en met een hand zijn voorpootje vasthield en de andere hand onder zijn kont had (hand om zijn voorpoot en de rest van mijn arm langs zijn lijf;mijn elleboog tegen zijn kontje.Zo klem je hem tegen je aan zeg maar.)

Bij de DA hebben de assistentes (onder mijn begeleiding) deze greep ook op Ollie geoefend omdat ze problemen hadden met het oppakken van grotere konijnen.Nadat ze deze van mij hadden geleerd hadden ze er geen problemen meer mee.

Deze manier van optillen werktte bij Buddy ook en dat was een berensterke vent die eigenlijk helemaal niet opgetild wilde worden alleen bij hem moest ik zijn achterpoten extra goed vasthouden omdat hij mij anders letterlijk in elkaar trapte!

En zolang ze geen pijn heeft is het goed toch?

Geplaatst:

Ja inderdaad reusje is behoorlijk groot en weegt 9 á 10 kg....

En ze trapt ook hard ja hahahah :D

Wel bedankt voor de tip ik zal het eens oefenen, maar ik zal der nu even niet oppakken hahaha

Wel een slimme tip :D

Ja en zolang ze geen pijn heeft zal het zoiezo wel goed zijn de DA zij dat het ook vanzelf weer aangroeit....

Geplaatst:

Hier ook gebeurd, maar dan bij de da zelf! Konijn was zo in paniek dat ze door het spartelen haar nagel afbrook. Bloedde als een rund, alles zat onder! inlc ik ;)

Verder niets meer van gemerkt! Was ze zo vergeten.

Geplaatst:

Oke haha ja dan ben je wel precies op het goeden adres natuurlijk :D!

Hier zat d'r alleen een beetje bloed aan verder niks, en ze doet alsof het nooit gebeurd is.

Ze heeft hele donkere nagels waardoor je het leven niet ziet, de DA knipte d'r nageltjes en 1tje was bij het leven toen bloede ze wel..

En was ze ook redelijk in paniek/stress...

Vraag me nog steeds af of het echt door de donkere nagels komt, of diegene kan geen nageltjes knippen :P

Geplaatst:

Ik heb wel een keer een donkere nagel te kort geknipt, het begon doen ook heel erg te bloeden. Meteen dichtgedrukt met een handdoek en na een tijdje stopte het. Hij likte het daarna zelf schoon en ging verder of er niks gebeurt was. Vond het wel erg zielig, ben nu nog voorzichtiger dan ik al was met knippen.

Geplaatst:

Ik heb het ook een keer meegemaakt met mijn vorige voedster. Hoe het gebeurde? Geen idee, maar ik kwam erachter toen ik een rood spoor op de vloer zag. Toen dacht ik; wat is dat? En toen ik haar zag lopen zat haar pootje onder het bloed en ja hoor, nageltje eraf. Het nageltje lag ergens op de grond. Ook ik kon er niets aan doen, om te verhelpen volgens de DA, behalve schoonmaken. Het is uiteindelijk vanzelf weer goed gekomen, maar volgens mij is het leven (het adertje) wel wat teruggetrokken nadien. Ze leek er zelf geen last van te hebben. Alleen ik was superongerust. Komt vanzelf dus weer goed!

Geplaatst:

In verleden is er een nagel bij mijn konijn afgebroken. Hij zorgde er in principe zelf goed voor: ontzettend veel schoonmaken. Zover ik me kan herinneren deden we er toen niks aan (ik was nog jong en voor mijn ouders was het ook hun 1e konijntje). Het nageltje is daarna weer aangegroeid.

Als het nageltje er net af is, blijft het wel even een gevoelig pootje. Dus even oppassen waar je hem beetpakt/aanraakt ;)

Geplaatst:

Hier zorgen ze zelf ook goed voor als ze eens een wondje hebben. een van mijn voedster breekt ook wel eens een nagel. Haar leven loopt ver door dus dat gaat dan ook bloeden. Op het moment dat het te kort afgeknipt wordt of afbreekt doet het wel pijn, maar het schijnt dat het daarna geen pijn meer doet.

Geplaatst:

En toch is het raar dat z'n stevige nagel kan afbreken.

Wel bedankt voor jullie reacties natuurlijk !

Ik zal reusje even niet meer oppakken ze is ook behoorlijk zwaar tegenover een normaal konijntje :P

Bij de DA als ze daar in het leven knippen dan branden ze het vast volgens de DA voelen ze daar niks van, maar ik moest me toch even verstoppen kon het niet aanzien vondt het echt zo zielig...

Maar zoals meerdere ervaringen hier : doet ze alsof er niks gebeurd is haha

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .